PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak skutecznie szukać pracy :-)

  • 91. Data: 2009-03-30 06:12:15
    Temat: Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości news:gqnq6p$3h9$1@news.dialog.net.pl...
    > W wiadomości news:gqnfhv$ola$2@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    > Nie. Z jednej strony zawsze lepiej wiedzieć o drugiej stronie jak
    > najwięcej. Z drugiej jest to także początek oceniania na ile kandydat

    Zawsze i raczej w każdej sytuacji lepiej wiedzieć więcej niż mniej.

    > jest podatny na wpływy, spolegliwy (czyt. posłuszny), podatny na
    > manipulacje. Sporo o tym czytałem.

    Akurat na tym etapie kandydat też może wiele zmanipulować.
    Powiedziałbym nawet, że ma większe możliwości w tym zakresie niż
    rekrutujący.

    > BTW - tu takie szkicowe ujęcie, nieco pokrewne tematowi:
    > http://42.pl/u/1zZ2

    Leciwy już tekst, czytałem to dawno dawno temu.

    > http://42.pl/u/1Az2

    A tego nie czytałem wcześniej. Dobre.

    Ale co to ma do LM?

  • 92. Data: 2009-03-30 06:24:23
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > W 'Gazecie Praca' bajki piszą. ;)
    >
    > Wyjątek, który potwierdza regułę. W każdym razie hobby nie jest
    > powszechne i widać ciężko było mu odnaleźć bratnią duszę. :)

    Znowu się nie zgodzę.

    Po prostu pewne mechanizmy nie działają poniżej pewnego szczebla
    stanowisk, a doskonale działają powyżej.

    A ponieważ szeregowych pracowników jest zazwyczaj więcej, niż
    kierujących nimi dyrektorów, to może się wydawać, że podany przypadek
    jest wyjątkiem.

    Do tego dyrektorzy często są zobowiązani do zachowania tajemnicy, często
    też sami wiedzą, że nie powinni chlapać ozorem na prawo i lewo, bo nie
    leży to w ich interesie.

    No i w końcu jest to grupa osób raczej zadowolonych z życia, która nie
    ma tej potrzeby wyżalenia się komuś na swój los, którą czasem mają
    szeregowi pracownicy.

    I tyle. Więc żaden wyjątek.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 93. Data: 2009-03-30 08:14:33
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

> [...]
    > No i w końcu jest to grupa osób raczej zadowolonych z życia, która nie
    > ma tej potrzeby wyżalenia się komuś na swój los, którą czasem mają

    Mówiąc krótko, byt określa świadomość.
    Jest i druga strona medalu.
    Powodzenie finansowe nie zawsze przekłada się na zadowolenie z życia.

    Podążając za twym wywodem, można powiedzieć, że w powyżej pewnego
    szczebla nie wypada żalić się na swój los.
    Obowiązuje zasada 'keep smiling'. Nie każdy wytrzymuje presję.
    Jak myślisz, kto najczęściej odwiedza gabinety psychologów i
    psychiatrów?

  • 94. Data: 2009-03-30 16:48:51
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Bardziej dotkliwą karą byłoby odcięcie od internetu ;)

    Tylko wtedy nie byłoby z czym dyskutować

  • 95. Data: 2009-03-30 18:21:44
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > [Miało być EOT, ale niech tam...]
    > Ja też, ale dla uproszczenia i wygody przyjąłem, że tym statystycznym
    > ludzikiem jesteś TY. ;)

    Ok

    > Dobrze. W takim razie po co firmy wymagają oprócz CV, załączenia LM?
    > Po co to komu? Żeby 'uprzyjemnić' sobie życie?

    Z próżności chyba. Ewentualnie chcą wyeliminować seryjne odpowiedzi na oferty pracy.
    Ale obstawiam to pierwsze. HR raczej próżni są niż inteligentni.

    > Nie chodzi o to, żeby przyszedł odpicowany jak cieć w Boże Ciało, bo i
    > takie indywiduła widywałem.
    > Ale niechlujny ubiór kandydata raczej działa na jego niekorzyść, ale
    > bywają wyjątki, które jednak potwierdzają regułę.

    Jasne, no ale chodziło Ci o pośpiech w pisaniu LM. Więc mówię jak według mnie jest:
    nie ma czasu na staranne napisanie LM więc albo jest szablonowy albo niedopracowany,
    tak jak chłop w pomiętej koszuli, którego to pomięcia notabene nie widać chyba, że
    "... komuś się nudzi ... " i jakimiś pierdołami woli się zajmować niż dokładne
    czytanie CV.

> [...]
    > przyjść jeszcze tego samego dnia, a najlepiej byłoby, gdyby spotkali się
    > w ciągu godziny, bo potem leci gdzieś daleko w delegacje i nie bedzie go
    > jeszcze przez tydzień. Szwagier odpowiedział: "No tak, mógłbym przyjść,
    > ale jestem niestosownie ubrany, nie zdążę się przygotować, bo właśnie
    > remontuję kuchnię."
    > -"Ależ nie szkodzi" odpowiedział dyr. I pojechał na tę rozmowę tak jak
    > stał, w brudnej pochlapanej koszuli i z farbą we włosach". Zważywszy, że
    > była to firma produkująca zaprawy i farby, to mogło akurat podziałać na

    Ostatnie dwa zajęcia dostałem spóźniając się na rozmowy. Też wyjątki ?

    > Dobrze. A jak taki twór TY być nazwał?
    > Np w składzie dwóch, trzech osób.

    Nie spotykam takiego określenia i tyle.

    > To też problem.
    > Ale palenie to trochę inny i poważniejszy problem.

    No właśnie tego by był poważniejszy nie dostrzegam.

    > Zależy co tam wypisuje, co zamieszcza...podobnie jak obnażanie się w
    > n-k, co może zaszkodzić przy ubieganiu się o pracę.

    No pewnie, że może, ale zwykle po prostu wskazuje na otwartość, co zwykle jest
    pożądane.

    > Ja tego też nigdzie nie napisałem.
    > Tyle, że gdyby mnie ktoś zapytał, czy ma zamieścić swoje hobby w CV, to
    > bym mu odradził.
    > I tyle.

    No a ja bym mu polecił.

    > Ale zawiera dane osobowe kandydata na pracownika, który ew. staje się
    > pracownikiem.
    > I nie zawsze takie wykorzystywanie bywa w porządku.

    A szkoda jaka ?

  • 96. Data: 2009-03-30 18:23:08
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

> [...]
    > Z drugiej jest to także początek oceniania na ile kandydat jest podatny na
    > wpływy, spolegliwy (czyt. posłuszny), podatny na manipulacje.

    No i jak pokażesz, że nie jesteś to Cię zatrudnią ? Chyba przeciwnie, prawda ?

    > BTW - tu takie szkicowe ujęcie, nieco pokrewne tematowi:
    > http://42.pl/u/1zZ2
    > http://42.pl/u/1Az2

    Dokąd prowadzą te skróty ?!

  • 97. Data: 2009-03-30 20:04:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqpo18$4aq$3@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Zawsze i raczej w każdej sytuacji lepiej wiedzieć więcej niż mniej.
    Oj, bracie, nie zawsze, nie zawsze, wierz mi...

    > Akurat na tym etapie kandydat też może wiele zmanipulować.
    > Powiedziałbym nawet, że ma większe możliwości w tym zakresie niż
    > rekrutujący.
    Raczej jedynie posymulować, pograć.
    Ale to ma krótkie nogi.

    > Leciwy już tekst, czytałem to dawno dawno temu.
    Ja niedawno natrafiłem.
    Chyba się jednak nie zdezaktualizował, co?

    > A tego nie czytałem wcześniej. Dobre.
    > Ale co to ma do LM?
    Pewna pokrewność zasad działania.

    --
    Jotte

  • 98. Data: 2009-03-30 20:08:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqpo18$4aq$2@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Masz dyskomfort, i pewnie boli?... :)
    Może dyskomfort, może obrzydzenie...
    Czy pisząc "towarzysze z góry" miałeś na myśli pracodawców, zwierzchników,
    czy co?
    Bo tak mi przyszło do głowy, żeśmy się nie zrozumieli.

    > Od myślenia głowa tylko boli.
    O właśnie.
    To ja po świętach przestaję.

    --