PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypadek i zus

  • 1. Data: 2009-03-17 08:10:30
    Temat: wypadek i zus
    Od: "Jakub Osuch" <j...@s...pl>

    Witam
    Mam działalność jgospoadarczą. Zerwałem achillesa. Miałem operacji we
    wtorek. Po operacji dostałem zwolnienie. Czy muszę płacić Zus za ten okres ?
    JAk to wygląda. Płacę tylko Zdrowotne i społeczne.
    Dziękuje

    Jakub Osuch
    mobile +48501203739
    www.techgroup.pl

  • 2. Data: 2009-03-17 11:59:17
    Temat: Re: wypadek i zus
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 17 mar 2009 w liście
    [news:gpnmej$gop$1@nemesis.news.neostrada.pl] Jakub Osuch
    [j...@s...pl] napisał(a):

> [...]
    > we wtorek. Po operacji dostałem zwolnienie. Czy muszę płacić Zus
    > za ten okres ? JAk to wygląda. Płacę tylko Zdrowotne i społeczne.

    Byłem w podobnej sytuacji (zwolnienie prawie dwa miesiące) i ktoś mi
    poradził, żeby zapłacić normalnie, a potem wnioskować w ZUS-ie o
    rozliczenie konta i zaliczenie nadwyżki na poczet przyszłych miesięcy.
    Złożyłem już dwa takie pisma (listopad i grudzień 2009). Jedno zaginęło
    bez wieści, drugie leżało przez dwa miesiące na stosiku i czekało. Jak
    zadzwoniłem w lutym powiedziano mi, że już się za to biorą. Do dzisiaj
    nie dostałem informacji o nadwyżce, więc nadal jestem w plecy za prawie
    dwa miesiące składek. Chyba trzeba będzie znowu zadzwonić i usłyszeć to
    samo...
    Niestety nie mam kopii złożonych pism.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 3. Data: 2009-03-17 12:05:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rafał Wawrzycki pisze:
> [...]
    > nie dostałem informacji o nadwyżce, więc nadal jestem w plecy za prawie
    > dwa miesiące składek. Chyba trzeba będzie znowu zadzwonić i usłyszeć to

    ZUS trzeba płacić, jeśli nie ubezpieczałeś się chorobowo. Jeśli
    ubezpieczenie chorobowe masz aktywne (opłacone), to jednym z jego
    pozytywów jest to, że nie trzeba właśnie w okresie zwolnienia płacić
    ZUSu (przynajmniej części społecznej, bo zdrowotną - AFAIR - trzeba).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-03-17 13:45:10
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 17 mar 2009 w liście [news:gpo3mn$kq4$3@news.onet.pl] Liwiusz
    [l...@b...tego.poczta.onet.pl] napisał(a):

> [...]
    > pozytywów jest to, że nie trzeba właśnie w okresie zwolnienia
    > płacić ZUSu (przynajmniej części społecznej, bo zdrowotną - AFAIR

    Ja to wiem. Niemniej w sytuacji, kiedy na zwolnieniu byłem niepełne dwa
    miesiące wolałem sam nie obliczać ile powinienem zapłacić za dni bez
    zwolnienia. Jeżeli bym się pomylił o złotówkę, to bym stracił
    chorobowe. Dlatego wolałem, żeby mi ZUS podał w rozliczeniu nadwyżkę,
    którą sobie odejmę od następnych miesięcy. Jak wdać, nic z tego nie
    wyszło jak na razie...