PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile czasu ma pracodawca???

  • 1. Data: 2005-09-22 13:01:47
    Temat: Ile czasu ma pracodawca???
    Od: "Mikolaj" <y...@w...pl>

    Po rozwiazaniu umowy o prace z pracodawca dostalem swiadectwo pracy, ale
    zglosilem pracodawcy na pismie zastrzeznie co do jego zawartosci, ile czasu
    ma pracodawca na udzielenie odpowiedzi???

    Nie znalazlem tego w ustawie ;(

    dzieki za odpowiedz
    pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2005-09-22 14:58:23
    Temat: Re: Ile czasu ma pracodawca???
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    >    Po rozwiazaniu umowy o prace z pracodawca dostalem swiadectwo pracy, ale
    > zglosilem pracodawcy na pismie zastrzeznie co do jego zawartosci, ile czasu
    > ma pracodawca na udzielenie odpowiedzi???

    Hyba 7 dni, ale ty masz bodajże 7 dni na zgłoszenie się z takim problemem do
    sądu pracy.
    Pszeczytaj dokładnie pouczenie na świadectwie pracy.
    Powinno być.
    Jeśli nie ma pouczenia, to dla ciebie lepiej, bo gdy pszekroczysz termin,
    brak pouczenia MOŻE być (ale hyba nie musi) uzasadnieniem dla sądu
    pszekroczenia pszez ciebie terminu.

  • 3. Data: 2005-09-22 18:50:30
    Od: "M" <y...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli nie ma pouczenia, to dla ciebie lepiej, bo gdy pszekroczysz termin,
    > brak pouczenia MOŻE być (ale hyba nie musi) uzasadnieniem dla sądu

    wg ustawy mam 7 dni na zgloszenie sie z tym problemem do sadu pracy PO
    otrzymaniu od pracodawcy ODPOWIEDZI na zlozone przeze mnie zastrzezenia dot.
    otrzymanego swiadectwa pracy, jednakze ustawa nie okresla wprost ILE_CZASU ma
    pracodawca na udzielenie mi odpowiedzi (czy uznaje moje roszczenie dot. zmiany w
    swiadectwie pracy czy tez nie),

    zatem ponawiam pytanie, czy ktos z Panstwa wie ile czasu ma pracodawca na
    odpowiedz???

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-09-22 19:02:32
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    stokrotka wrote:
> [...]
    > termin, brak pouczenia MOŻE być (ale hyba nie musi) uzasadnieniem dla
    > sądu pszekroczenia pszez ciebie terminu.

    naucz sie pisac a potem udzielaj rad

  • 5. Data: 2005-09-22 19:59:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgu9ts$n0v$1@flis.man.torun.pl Mikolaj <y...@w...pl>
    pisze:

    > Po rozwiazaniu umowy o prace z pracodawca dostalem swiadectwo pracy, ale
    > zglosilem pracodawcy na pismie zastrzeznie co do jego zawartosci, ile
    > czasu ma pracodawca na udzielenie odpowiedzi???
    - 7 dni na wystawienie nowego ŚP i jednocześnie zniszczenie starego jeśli
    uwzględni wniosek pracownika
    - 7 dni na zawiadomienie pracownika, że nie uwzględnia jego wniosku
    - w ciągu 7 dni od zawiadomienia pracownika o nieuwzględnieniu wniosku
    pracownik ma prawo wystąpić do sądu pracy z żądaniem sprostowania świadectwa
    - jeśli pracodawca nie udzieli żadnej odpowiedzi w ciągu 7 dni, to w ciągu
    następnych 7 dni pracownik ma prawo wystąpić do sądu pracy z powództwem o
    sprostpwanie świadectwa pracy
    - uwaga! - są jeszcze inne okoliczności.

    > Nie znalazlem tego w ustawie ;(
    Bo to nie jest w ustawie.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-09-23 06:50:50
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    (w nowej ogulnoposkiej ortografii)
    > - 7 dni na wystawienie nowego ŚP i jednocześnie zniszczenie starego jeśli
    > uwzględni wniosek pracownika
    Starego się nie niszczy.
    Wystawia się nowe z piczątką/napisem KOREKTA.

> [...]
    > następnych 7 dni pracownik ma prawo wystąpić do sądu pracy z powództwem o
    A skąd pracownik ma wiedzieć czy pracodawca odpowiedział w ciągu 7 dni, jeśli
    pracodawca w ostatnim, 7 dniu wyśle pocztą.
    Zanim dojdzie do pracownika, odpowiedź może minąć/ i zwykle minie 7 dni.

  • 7. Data: 2005-09-23 07:11:24
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [23 Sep 2005 08:50:50 +0200]:

    > A skąd pracownik ma wiedzieć czy pracodawca odpowiedział
    > w ciągu 7 dni, jeśli pracodawca w ostatnim, 7 dniu wyśle
    > pocztą.

    Siodmego dnia nie ma w reku odpowiedzi lub potwierdzenia
    wyslania poleconym -- znaczy pracodawca nie odpowiedzial
    w ciagu 7 dni. Proste.

    Kira

  • 8. Data: 2005-09-23 07:49:57
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Re to: stokrotka [23 Sep 2005 08:50:50 +0200]:

    > Siodmego dnia nie ma w reku odpowiedzi lub potwierdzenia
    > wyslania poleconym -- znaczy pracodawca nie odpowiedzial
    > w ciagu 7 dni. Proste.
    Nie znasz się.
    Pracodawcę obliguje data nadania. Tak jest w prawie.
    I pracownik 7 dnia nie ma zielonego pojęcia :
    czy pracodawca wysłał ten list czy nie.

  • 9. Data: 2005-09-23 07:57:00
    Od: "gromax" <g...@W...gazeta.pl>

    > Nie znasz się.
    > Pracodawcę obliguje data nadania. Tak jest w prawie.
    > I pracownik 7 dnia nie ma zielonego pojęcia :
    > czy pracodawca wysłał ten list czy nie.

    oj stokrotka, stokrotka...
    za dużo pary idzie u ciebie w gwizdek :)

    cytuję jeszcze raz co napisała kira:
    "odpowiedzi lub potwierdzenia wyslania poleconym "

    czyli że masz w ręku albo samo pismo, albo dowód nadania.

    jak nie ma ani jednego ani drugiego, to znaczy że nie zostało wysłane.
    prawda?

  • 10. Data: 2005-09-23 08:08:05
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    >
    > czyli że masz w ręku albo samo pismo, albo dowód nadania.
    >
    > jak nie ma ani jednego ani drugiego, to znaczy że nie zostało wysłane.

    NIe . pszecież potwierdzenie nadania ma w ręku pracodawca.
    Skąd pracownik ma wiedzieć 7 dnia czy pracodawca wysłał?
    Poleci do pani na poczcie ?
    Na kturej poczcie ? Pszebiegnie się do wszystkih użęduw pocztowyh w Polsce,
    i tyh na ststkah też ?

    Pracownik będzie wiedział z opuźnieniem.
    Tydzień , 10 dni, a może nawet 2 tygodnie.