PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co po urlopie macierzynskim?

  • 1. Data: 2005-09-22 13:30:40
    Temat: Co po urlopie macierzynskim?
    Od: copied <c...@w...pl>

    Witam,
    Moja żona była od 4 miesiąca na zwolnieniu lekarskim, bo miała zagrożoną
    ciążę. Leżała w szpitalu, potem w domu itp. Urodziła piękną, zdrową
    córeczkę Smile
    Teraz przychodzi czas powrotu do pracy. Wykorzystała urlop macierzyński,
    wykorzystała urlop wypoczynkowy za rok 2004 i 2005. Teraz 10 października
    ma wrócić do pracy.

    Ale podobno PREZES jest na nią OBRAŻONY i nie zamierza jej przyjąć do pracy.
    Zamierza jej dać warunki które jej kompletnie nie będą odpowiadać aby sama
    zrezygnowała, albo zlikwiduje stanowisko pracy i da jej wypowiedzenie.
    Nadmieniam, że pieniądze na wychowawczym nam się nie będą należały, bo
    przekraczamy magiczny próg 504 złotych. Moja żona zarabia w tej firmie 711
    złotych na rękę.

    Czy szanowny prezes moze przyjąć żonę na gorszych warunkach? W angażu ma
    napisane Pracownik Biurowy.
    Czy jak da wypowiedzenie, to je brać i iść na zasiłek, czy na bezpłatny
    wychowawczy?

    szanowny prezes powiedział coś takiego:
    "jak chce isc na wychowawczy to musi teraz dac podanie bo
    potem ja bedzie obejmowalo tylko do mometu zwolnienia."

    Poradźcie proszę co robić. Czy brać wypowiedzenie, iść na zasiłek i w
    międzyczasie szukać innej pracy, czy co. Bo już nie wiem. Żona pracowała w
    tej firmie 5 lat.
    --
    pozdrawiam,
    copied

  • 2. Data: 2005-09-22 14:42:40
    Temat: Re: Co po urlopie macierzynskim?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    w opisanej sytuacji, jeżeli otrzymanie wypowiedzenia po podjęciu pracy
    jest realne, doradzałabym skorzystanie z urlopu wychowawczego. Podanie
    o urlop wychowawczy należy złożyć niezwłocznie, minimum na 14 dni
    przed dniem rozpoczęcia urlopu wychowawczego. Okres urlopu
    wychowawczego wlicza się do stażu pracy, ponadto są opłacane składki E
    i R (wprawdzie od niewielkiej podstawy, ale zawsze coś).
    Ponadto w okresie 2-3 lat może zmienić się sytuacja w firmie i żona
    będzie mile widziana w pracy.
    Będąc na urlopie wychowawczym można spokojnie szukać pracy, a nawet
    podjąć pracę w niepełnym wymiarze lub do wykonania w domu (trzeba
    zawiadomić pracodawcę, który udzielił urlopu wychowawczego).
    Po wręczeniu wypowiedzenia urlop wychowawczy można wykorzystać tylko
    do końca wypowiedzenia.
    Przed podjęciem decyzji doradzałabym szczerą rozmowę z szefem, może
    coś dobrego z tego wyniknąć.
    Trzeba zrozumieć pracodawcę: młoda mama, po prawie rocznej
    nieobecności w pracy, nie jest dla pracodawcy wymarzonym pracownikiem.

    wa

  • 3. Data: 2005-09-23 06:26:16
    Od: copied <c...@w...pl>

    wektor wrote:

> [...]
    > i R (wprawdzie od niewielkiej podstawy, ale zawsze coś).
    > Ponadto w okresie 2-3 lat może zmienić się sytuacja w firmie i żona

    Niestety firma ta jest taka, gdzie mile widziane sa fajne
    dwudziestokilkoletnie panienki - sliczne i bez zobowiazan (dzieci). Jedynie
    ksiegowe sie nie zmieniaja :-). Pan prezes w razie przyjazdu partnerow z
    Niemiec chwali sie jaki to ma sliczny i mlody personel.

    > Będąc na urlopie wychowawczym można spokojnie szukać pracy, a nawet

    Też tak myślałem, ale..
    Moja żona nie zamierza nie pracować. Bardzo sobie chce pracę znaleźć, a jak
    chce, to może i się jej uda. Jeśli pójdzie na wychowawczy i w tym okresie
    sobie znajdzie pracodawcę, który chce ją zatrudnić, to będzie musiała
    (znając jej obecnego szefa) odpracować pełne wypowiedzenie chcąc przerwać
    wychowawczy i zwolnić się u obecnego pracodawcy.
    Jak pójdzie na zasiłek, to wypowiedzenie ma już za sobą i do innej pracy
    może iść od ręki.

    A przecież po powrocie do pracy po wychowawczym stanie dokladnie w tej samej
    sytuacji co teraz, tylko o 3 lata starsza (wtedy 33 lata).

    Dalej proponujesz wychowawczy? Jesli tak, to pewnie posluchamy.
    --
    pozdrawiam,
    copied

  • 4. Data: 2005-09-24 06:39:18
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > jest realne, doradzałabym skorzystanie z urlopu wychowawczego. Podanie
    > o urlop wychowawczy należy złożyć niezwłocznie, minimum na 14 dni
    > przed dniem rozpoczęcia urlopu wychowawczego.

    A czy pracodawca może odmówić podpisanie urlopu wychowawczego

    Tomek

  • 5. Data: 2005-09-24 10:29:45
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    Użytkownik "copied" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Poradźcie proszę co robić. Czy brać wypowiedzenie, iść na zasiłek i w
    > międzyczasie szukać innej pracy, czy co. Bo już nie wiem. Żona pracowała w

    Najwazniejsze to rozmawiac. Spotkac sie z przelozonym i opowiedziec mu o
    swoich planach (powrocie do pracy). Wiem to z doswiadczenia kobieta pracuje
    wydajniej po tym jak kilka miesiecy posiedzi w domu i opiekuje sie
    dzieckiem. Ale najwazniejsze to rozmawiac z szefem. Kazdy szef jest
    wyrozumialy oczywiscie jesli z nim sie rozmawia i jest sie szczerym.
    Tomek

  • 6. Data: 2005-09-24 21:17:19
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    "Pracodawca ma obowiazek przyjąć pracownicę po urlopie macierzyńskim do
    pracy na tych samych warunkach i na to samo stanowisko" - sorry, nei
    pamiętam już gdzie to czytałam, ale napewno podpisał się pod tym prawnik.
    Nie jestem pewna, ale chyba w Gazecie Prawnej. pzdr

  • 7. Data: 2005-09-25 14:21:05
    Od: copied <c...@w...pl>

    wektor wrote:

    > Przed podjęciem decyzji doradzałabym szczerą rozmowę z szefem, może
    > coś dobrego z tego wyniknąć.

    hmm, moja zona probowala juz 3 razy. 3 razy byla umowiona na rozmowe i 3
    razy szef jej powiedzial, ze niestety dzisiaj nie znajdzie dla niej czasu.
    Coz... Mam nadzieje, ze kiedys bedzie w modzie miec stala kadre
    pracownikow.

    Pytanie dodatkowe na w razie czego:

    Czy jesli o godzinie 8 rano w poniedzialek zona wreczy w sekretariacie
    podanie o urlop wychowawczy ze z dniem - za 14 dni bedzie chciala go wziac,
    a godzine pozniej pracodawca wreczy jej wypowiedzenie, to czy wychowawczy
    bedzie tylko do konca wypowiedzenia, czy bedzie obowiazywal normalnie?
    --
    pozdrawiam,
    copied

  • 8. Data: 2005-09-25 18:13:59
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    od chwili złożenia podania o urlop wychowawczy pracodawca nie może
    wypowiedzieć umowy o pracę.
    Urlop wychowawczy można wziąć w częściach, nie więcej niż w czterech
    (łącznie 3 lata).
    W czasie urlopu wypoczynkowego również nie można doręczyć pracownikowi
    wypowiedzenia umowy o pracę.

    wa