PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile czasu ma pracodawca???

  • 11. Data: 2005-09-23 08:14:39
    Temat: Re: Ile czasu ma pracodawca???
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:308b.00001425.4333a5ca@newsgate.onet.pl stokrotka
    <o...@a...pl> pisze:

    > Starego się nie niszczy.
    > Wystawia się nowe z piczątką/napisem KOREKTA.
    § 5 ust 5.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2005-09-23 08:20:58
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [23 Sep 2005 10:08:05 +0200]:

    > NIe . pszecież potwierdzenie nadania ma w ręku pracodawca.
    > Skąd pracownik ma wiedzieć 7 dnia czy pracodawca wysłał?

    Istnieja skanery, poczta e-mail, faksy... Mozna podac numer
    przesylki do sprawdzenia... Polecony priorytet idzie jeden
    dzien, tu nie ma co kombinowac.

    Kira

  • 13. Data: 2005-09-23 08:21:35
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > § 5 ust 5.
    A co to znaczy ? I czego par 5 ust 5 ?

  • 14. Data: 2005-09-23 08:34:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:308b.00001471.4333bb0e@newsgate.onet.pl stokrotka
    <o...@a...pl> pisze:

    > A co to znaczy ? I czego par 5 ust 5 ?
    Dz. U. 1996 nr 60 poz. 282

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2005-09-23 10:24:30
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > W wiadomości news:308b.00001471.4333bb0e@newsgate.onet.pl stokrotka

    > Dz. U. 1996 nr 60 poz. 282

    Potwierdzam prwdziwość, konieczności niszczenia starego świadectwa, w pewnych
    pszypoadkach , pszez pracodawcę.

    W wypadkach tam wymienionych jest nowe świadectwo.

    Jak rozumiem z pszepisuw : korekta to co innego.

    Korekta jest wtedy, jak pracodawca z własnej inicjatywy pszysłał nowe
    świadectwo, bo się pomylił.
    Co jest w tym pszypadku ?

    Bo pracownik, na pewno powinien pszechowywać obie wersje, zwłaszcza, jeśli
    nieświadomy błędu na świadectwie,
    użył pierwotnej wersji w jakimś użędzie, pszed otszymaniem korekty.

    Pracownik nie powinien tego robić, zwłaszcza, jeśli pierotnej wersji świadectwa

  • 16. Data: 2005-09-23 10:50:11
    Od: "gromax" <g...@W...gazeta.pl>

    pszypoadkach
    pszez
    pszepisuw
    pszysłał
    pszypadku
    użędzie
    pszed
    otszymaniem

    heh. współczuję.
    i proponuje, żebys już więcej tutaj nie pisała "bazgrołów". najwyzszy czas
    się nauczyć prawidłowego pisania. najwyraxniej musisz wrócić do podstawówki,
    klas 1-3. byle "dla dorosłych", bo jeszcze mi z dzieci będziesz robić
    dewiantów.

    ps. muszę wyłapywać te błędy żeby przypadkiem nie nauczyc oczu ze jest to
    poprawne

  • 17. Data: 2005-09-23 10:57:02
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Istnieja skanery, poczta e-mail, faksy... Mozna podac numer
    > przesylki do sprawdzenia... Polecony priorytet idzie jeden
    > dzien, tu nie ma co kombinowac.

    Nie rub z siebie idiotki. Koniec tej dyskusji.
    1. W prawie nie ma , że pracodawca musi użyć priorytetu.
    2. Nawet jak pracodawca wyśle 7 dnia priorytetem (czego wcale nie musi zrobić),
    to pracownik otszymna 8 dnia, a więc 7 dnia jeszcze nie zna decyzji pracodawcy.
    3. Pracownik nie zna numeru nadania pszesyłki , bo skąd , bez naruszania prawa ?

  • 18. Data: 2005-09-23 11:05:23
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [23 Sep 2005 12:57:02 +0200]:

    > Nie rub z siebie idiotki.

    Nie zamierzam, to Twoja funkcja na tej grupie.

    > Koniec tej dyskusji.

    To po co dyskutujesz dalej?

    > 1. W prawie nie ma , że pracodawca musi użyć priorytetu.

    Za to jest, ze ma 7 dni. W zwiazku z czym jego w tym interes,
    zeby w ciagu tych 7 dni pracownik dostal odpowiedz. Jesli nie
    dostanie, ma prawo ciagnac sprawe dalej.

    > 2. Nawet jak pracodawca wyśle 7 dnia priorytetem (czego wcale
    > nie musi zrobić), to pracownik otszymna 8 dnia, a więc 7 dnia
    > jeszcze nie zna decyzji pracodawcy.

    To tez interes pracodawcy wyslac tak, zeby juz znal.

    > 3. Pracownik nie zna numeru nadania pszesyłki, bo skąd, bez
    > naruszania prawa ?

    Od pracodawcy, ktory ma ten numer na potwierdzeniu nadania?

    Kira

  • 19. Data: 2005-09-23 11:59:08
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    "Jotte" napisał:
    - 7 dni na wystawienie nowego ŚP i jednocześnie zniszczenie starego jeśli
    uwzględni wniosek pracownika
    - 7 dni na zawiadomienie pracownika, że nie uwzględnia jego wniosku
    - w ciągu 7 dni od zawiadomienia pracownika o nieuwzględnieniu wniosku
    pracownik ma prawo wystąpić do sądu pracy z żądaniem sprostowania świadectwa
    - jeśli pracodawca nie udzieli żadnej odpowiedzi w ciągu 7 dni, to w ciągu
    następnych 7 dni pracownik ma prawo wystąpić do sądu pracy z powództwem o
    sprostpwanie świadectwa pracy
    - uwaga! - są jeszcze inne okoliczności.

    § 5 ust 5.
    Dz. U. 1996 nr 60 poz. 282

    ____________
    PRAWDA,
    ale
    1. co gdy pracodawca wystawi korektę z własnej inicjatywy, bez żądania
    pracownika ?
    Czy wtedy świadectwo również jest niszczone ?
    Co jeśli pracownik użył starej wersji świadectwa, pszed otszymaniem korekty ?

    2. Skąd pracownik ma wiedzieć w 7 dniu od otszymania PSZEZ PRACODAWCĘ żądania
    korekty czy pracodawdca odpowiedział ?
    Pracownik nie wie (jeśli wysłał żądanie korekty pocztą) kiedy pracodawca
    otszymał to żądanie , nie wie także, czy pracodawca wysłał odpowiedź czy nie.

    Jaki jest więc termin zwrucenia się do sądu od dnia wysłania do pracodawcy
    żądania korekty (bo to ostatni termin znany pracownikowi, o ile pracodawca nie
    odpowiedział) ?

  • 20. Data: 2005-09-23 12:02:56
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [23 Sep 2005 13:59:08 +0200]:

    > 2. Skąd pracownik ma wiedzieć w 7 dniu od otszymania PSZEZ
    > PRACODAWCĘ żądania korekty czy pracodawdca odpowiedział ?

    Nie mam w reku wiec nie otrzymalam. Nie dociera to do Ciebie?
    Pracodawca tak ma to wyslac, zebym miala w reku. Nie wyslal
    -- jego problem. Ja nie mam wiec dzialam dalej.

    Kira