PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT - gdzie dla mnie miejsce ?

  • 1. Data: 2005-03-20 01:03:09
    Temat: IT - gdzie dla mnie miejsce ?
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Siedze w IT od poczatku liceum. W tym czasie dorobilem sie poteznej wiedzy -
    s.o., bazy danych, sprzet IT, itp
    Czy istnieja w PL firmy, ktore potrzebuja takich wszechstronnych osob jak ja ?
    Sorki, jezeli zabrzmialo to jak samochwalstwo, ale na wielu rozmowach
    kwalifikacyjnych - jako admin sieci, badz informatyk*.* gdy odpowiedzialem im
    czym sie wczesniej zajmowalem, czym administrowalem to niedowiezali.
    Kurde czy administrowanie sieciami opartymi na Netware, Windows, Linux to AŻ
    takie wielkie umiejętności, którym nie jest sprostać zadna osoba ?
    Wracajac do tematu, czy aktualnie wiecej poszukuje sie osob w IT ze
    znajomoscia konkretnego tematu, czy "uniwersalnych", ale takze z bogata wiedza i
    doswiadczeniem ?

    /Szczecin

  • 2. Data: 2005-03-20 01:27:32
    Temat: Re: IT - gdzie dla mnie miejsce ?
    Od: "Tomecki" <T...@w...pl>

    Co jest ważne? Świadectwa pracy, wykształcenie itd. których ty pewnie nie
    posiadasz, bo w domciu to można się doświadczać, ale to nie wystarczy. Podaż
    w gruncie rzeczy tego typu pracowników jest spora i jest w czym przebierać.
    No a jeśli taki ton narzucasz w rozmowie kwalifikacyjnej to się nie dziwię,
    że wciąż nie pracujesz.

  • 3. Data: 2005-03-20 01:56:29
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    > Co jest ważne? ?wiadectwa pracy, wykształcenie itd. których ty pewnie nie
    > posiadasz, bo w domciu to można się do?wiadczać, ale to nie wystarczy. Podaż
    > w gruncie rzeczy tego typu pracowników jest spora i jest w czym przebierać.
    > No a je?li taki ton narzucasz w rozmowie kwalifikacyjnej to się nie dziwię,
    > że wci?ż nie pracujesz.

    Przecież nie mówiłem ze siedze tylko w domciu w pantoflach i edytuje pliki
    *.conf :)
    Aktualnie 6 rok studiow, obecnie pracuje, choć nazwałbym to raczej dorabianiem,
    a nie pracą.
    Ale o co ci chodzi z tym "narzucaniem tonu" ?

  • 4. Data: 2005-03-20 02:04:36
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: azbest [Sun, 20 Mar 2005 02:03:09 +0100]:

    > Kurde czy administrowanie sieciami opartymi na Netware,
    > Windows, Linux to AŻ takie wielkie umiejętności, którym
    > nie jest sprostać zadna osoba ?

    *Dobre* administrowanie *wszystkimi* wymienionymi? Tak,
    to sa bardzo duze umiejetnosci. Postawic i skonfigurowac to
    ja tez potrafie, ale do porzadnej administracji mi jednak
    daleko jak cholera.

    I szczerze, nie znam ani sztuki ktora jest faktycznie
    swietna we wszystkich tych systemach na raz.

    Kira

    --
    /O)\ Prosba: szukam domu dla 2-letniej suczki z Wawy.
    \(O/ Szczegoly na www.cyber-girl.net w PopUp'ie. Jesli

  • 5. Data: 2005-03-20 10:02:13
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    azbest <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Siedze w IT od poczatku liceum. W tym czasie dorobilem sie poteznej wiedzy -
    > s.o., bazy danych, sprzet IT, itp

    Szczerze mówiąc, to nie napisałeś nic konkretnego. Nie napisałeś nic o tym
    jakie masz doświadczenie zawodowe i dlaczego np. nic nie wyszło z Twoich
    poprzednich rozmów o pracę.
    Jak mamy Ci odpowiedzieć i coś doradzić?
    Ogólnie w cenie są teraz specjaliści.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 6. Data: 2005-03-20 12:13:07
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > AŻ
    > takie wielkie umiejętności, którym nie jest sprostać zadna osoba ?

    Jak napisala Kira, osob, ktore potrafia postawic i skonfigurowac jest
    mnostwo. Jesli napiszesz, czym administrowales (ile stacji roboczych, jakie
    uslugi) to moze zebrani tu ludzie zweryfikuja, na ile Twoja wiedza jest
    "potezna". Bo wiele osob poadministrowalo siecia szkolna czy osiedlowa i ma
    na tej podstawie wielkie mniemanie o swoich umiejetnosciach, nie majac
    pojecia o wyzwaniach administrowania np. w banku czy - zeby tak wysoko nie
    celowac - w sredniej firmie hostingowej.

    > Wracajac do tematu, czy aktualnie wiecej poszukuje sie osob w IT ze
    > znajomoscia konkretnego tematu, czy "uniwersalnych", ale takze z bogata
    > wiedza i
    > doswiadczeniem ?

    Poszukuje sie specjalistow bardzo dobrze znajacych sie na konkretnej
    dziedzinie, z tego co widze. Wszechstronnosc moze wywolywac obawy
    rekruterow, ze na wszystkim znasz sie powierzchownie. Zrob jakis certyfikat
    potwierdzajacy umiejetnosci w ktorejs ze swoich dziedzin, to sie
    uwiarygodnisz.

    I.

  • 7. Data: 2005-03-20 12:38:04
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    azbest (news:8710688569.20050320025629@poczta.onet.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > dorabianiem, a nie pracą.
    > Ale o co ci chodzi z tym "narzucaniem tonu" ?
    Chyba chodziło o podejście typu:
    I'm the best, fuck the rest.

    Może warto się gdzieś podczepić, żeby tylko dostać świadectwo pracy, już
    będzie podkładka. Jak to w szkołach biznesu uczą: Rozpoczynasz nową pracę -
    roześlij wszystkim nowe CV.

    R.

  • 8. Data: 2005-03-20 12:49:06
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching azbest write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 20 mar 2005 at 01:03 GMT

    >s.o., bazy danych, sprzet IT, itp
    >Czy istnieja w PL firmy, ktore potrzebuja takich wszechstronnych osob jak ja ?

    Hmm. O ile b. dobrze orientujesz się w temacie ogólnie pojętego bezpieczeństwa
    (sieciowego i nie tylko) to może jakiś specjalista od bezpieczeństwa? Tutaj na
    ogół trzeba się znać (oprócz na temacie właściwym, ma się rozumieć :) na
    wszystkim po trochu. Tylko tego typu specjalista w małych firmach nie
    występuje, a do tych naprawdę dużych trzeba na ogół mieć bardzo bardzo dobre
    kwalifikacje...

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 9. Data: 2005-03-20 14:10:11
    Temat: Odp: IT - gdzie dla mnie miejsce ?
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    ja ?

    Tak potrzebuja lecz muisz to porzec papierem : sektor bankowy ,przemysł ,
    dystrybucja w tym rozproszona.
    Te firmy czesto korzystaja z firm zewnetrzncyh wiec masz szanse w firmach
    swidczacych uslugi w ramach outsourcing -u.

    Lecz pamietaj za wielu admin-ow to po czesci programisci , piszacy na
    "wlasne" potrzeby

    rafal

  • 10. Data: 2005-03-20 20:53:53
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    "azbest" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    > Wracajac do tematu, czy aktualnie wiecej poszukuje sie osob w IT ze
    > znajomoscia konkretnego tematu, czy "uniwersalnych", ale takze z bogata

    Moze zainwestuj w certyfikacje (M$, CompTIA, Sair). Wprawdzie w Polsce
    najlepszym zastosowaniem (no moze poza MS) dla nich to zamiennik dla papieru
    toaletowego, ale w cywilizowanej czesci swiata na to sie patrzy. Dlatego
    moze byc dla Ciebie szansa w oddzialach koncernow zajmujacych sie
    outsourcingiem, np HP, IBM i zapewne jeszcze pare innych bardziej
    specjalistycznych i mi nieznanych.

    Bo tak patrzac realnie to nie masz NIC. Ewentualnie swoja wiedze mozesz
    wykorzystac w ten sposob, ze pojdziesz gdzies na miesiac praktyk, gdzie tak
    zablysniesz swoja wiedza, ze od razu Ciebie wezma (czego oczywiscie Tobie
    zycze) :)

    pozdrawiam
    Zbyszek