PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jesteś uczciwy?

  • 1. Data: 2005-03-19 23:12:38
    Temat: Czy jesteś uczciwy?
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    Witajcie,

    Zakupy w markecie. Kasjer pyta o fakt posiadania jakiejśtamkarty punktowej. Nie
    mamy. Wyciąga swoją, wrzuca w czytnik. Na pytanie "czyja to karta" odpowiada
    spokojnie "moja".

    Powiedzcie mi proszę, czy to jest normalne? Wiem że stanowisko kasjera kokosów
    nie daje, ale, do kroćset, masz człowieku pracę, to ją szanuj! Dwa złote, bo
    tyle zdaje się ten człowiek zgarnął to fortuna nie jest, jakby się uprzejmie
    zapytał "czy mogę" usłyszałby "a proszę bardzo". Niestety, za zachowanie
    dokładnie odwrotne dostanie po łapach...

    Nie rozumiem tego, prawda?

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 2. Data: 2005-03-20 00:14:41
    Temat: Re: Czy jesteś uczciwy?
    Od: Kabaranda <k...@h...sg>

    Dzwoniles kiedys ze swojej pracy do domu?
    Skserowales synowi na firmowym urzadzeniu zeszyt jego kolegi?
    Pozyczles kiedys dyskietke do domu?
    Wyszedles kiedys 5 min wczesniej z pracy?

  • 3. Data: 2005-03-20 00:23:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Kabaranda <k...@h...sg> wrote:

    > Dzwoniles kiedys ze swojej pracy do domu?

    Tak. I rozliczyłem je na rachunku jako rozmowy prywatne.

    > Skserowales synowi na firmowym urzadzeniu zeszyt jego kolegi?

    Nie. Mój syn nie umie jeszcze pisać :)
    Ale ogólnie - tak. Zapytawszy najpierw o zgodę osobnę władną.

    > Pozyczles kiedys dyskietke do domu?

    Tak. Miałem płyty do własnej dyspozycji.

    > Wyszedles kiedys 5 min wczesniej z pracy?

    Tak. Wielokrotnie też zostawałem kilka godzin dłużej.

    Czego mają dowieść Twoje pytania?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2005-03-20 08:28:40
    Od: "Macios" <p...@e...com.pl.NOSPAM>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Tak. I rozliczyłem je na rachunku jako rozmowy prywatne.

    > Nie. Mój syn nie umie jeszcze pisać :)
    > Ale ogólnie - tak. Zapytawszy najpierw o zgodę osobnę władną.

    normalnie ideal. Wnioskuje ze nie jestes pracownikiem zarabiajacym 849 PLN
    brutto. Poczytaj sobie o drzewie potrzeb Maslowa, a zrozumiesz te kasjerke.

  • 5. Data: 2005-03-20 09:57:13
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Macios <p...@e...com.pl.nospam> wrote:

    > normalnie ideal. Wnioskuje ze nie jestes pracownikiem zarabiajacym 849 PLN
    > brutto. Poczytaj sobie o drzewie potrzeb Maslowa, a zrozumiesz te kasjerke.

    Jakie to ma znaczenie? Takie były reguły i zasady w firmie w której
    pracowałem.
    Obowiązywały one wszystkich niezależnie od tego ile te osoby zarabiały i
    jakie stanowisko zajmowały.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2005-03-20 10:02:14
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-20 09:28, *Macios* w te oto słowa się odzywa:

    > normalnie ideal. Wnioskuje ze nie jestes pracownikiem zarabiajacym 849 PLN
    > brutto. Poczytaj sobie o drzewie potrzeb Maslowa, a zrozumiesz te kasjerke.

    ale to nie znaczy ze moze bezkarnie krasc i oszukiwac. autor watku
    pisal tez, ze gdyby kasjerka spytala czy moze sobie nabic punkty, nie
    robilby zadnej sprawy, a ta zachowala sie jak burak. kazdy by sie
    chyba wkurzyl.

    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!

  • 7. Data: 2005-03-20 10:24:00
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2005 11:02:14 +0100, Pajączek <c...@b...cy> napisał:

> [...]
    > tez, ze gdyby kasjerka spytala czy moze sobie nabic punkty, nie robilby
    > zadnej sprawy, a ta zachowala sie jak burak. kazdy by sie chyba wkurzyl.

    To co zrobila kasjerka, to w miniaturze odpowiednik oferty korupcyjnej
    duzego handlowca, oferujacego klientowi superrabaty, wzamian za zwrot
    czesci uzyskanej kwoty po cichu handlowcowi. Jest naganne i ostro scigane
    we wszystkich firmach, ktore wykryja taki proceder czy nawet jednorazowy
    fakt. Tutaj akurat chodzilo o grosze i kasjerka poczestowala sie calym
    "napiwkiem", ale gdyby upust dal powiedzmy 50 zl i zaproponowala podzial
    pol na pol ..to byloby dokladnie to.
    Istnieje jeszcze mozliwosc, ze calosc idzie za cichym przyzwoleniem
    przelozonych (nizszego szczebla) chcacych podwyzszyc statystyki sprzedazy
    z upustami, zeby zadowolic (oszukujac) swoich przelozonych niezadowolonych
    ze zbyt niskiej sprzedazy upustowej "wiernym" klientom.- - czyli rowniez
    kant i oszustwo.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2005-03-20 10:51:58
    Od: Kabaranda <k...@h...sg>

    Jasne, ze kazdym razem jak chciales skserowac cos prywatnego leciales do
    szefa z tak powaznym pytaniem: "Czy ja moge skserowac 7 strone z zeszytu
    syna?" bubhahaha
    Powiem Ci tak. Na roznych rozmowach kwalifikacyjnych jest takie pytanie:
    czy ukrales cos w zyciu??
    I ludzie mowia NIEEE, ja skadd!
    A caly pic polega na tym, ze kazdy cos ukradl: chusteczke w
    resteuracji..., dlugopis pozycznony itd....

    Nie lubie takich moralizatorow wirtualnych jak Ty.. jestes w necie i
    jestes piekny i madry... ja Ci nie wierze.

  • 9. Data: 2005-03-20 11:09:15
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Kabaranda <k...@h...sg> wrote:

    > Jasne, ze kazdym razem jak chciales skserowac cos prywatnego leciales do
    > szefa z tak powaznym pytaniem: "Czy ja moge skserowac 7 strone z zeszytu
    > syna?" bubhahaha

    1. Naucz się cytować
    2. Wystarczyło zapytać raz, czy mogę sporadycznie używać ksera do
    skserowania prywatnych rzeczy

    > Nie lubie takich moralizatorow wirtualnych jak Ty.. jestes w necie i
    > jestes piekny i madry... ja Ci nie wierze.

    Kłuje Cię w oczy, że ktoś może być uczciwy w stosunku do własnego
    pracodawcy?
    Niech zgadnę - Tobie się to nie zdarzyło?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 10. Data: 2005-03-20 12:00:24
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Kabaranda" <k...@h...sg> napisał w wiadomości

    > Jasne, ze kazdym razem jak chciales skserowac cos prywatnego leciales do
    > szefa z tak powaznym pytaniem: "Czy ja moge skserowac 7 strone z zeszytu
    > syna?" bubhahaha

    Sa ludzie, ktorzy maja potrzebe cos skserowac raz na rok. Dlatego
    niezbednosci prywatnego uzywania xera nie mozna akurat generalizowac.

> [...]
    > I ludzie mowia NIEEE, ja skadd!
    > A caly pic polega na tym, ze kazdy cos ukradl: chusteczke w
    > resteuracji..., dlugopis pozycznony itd....

    Ja to akurat dlugopisy. Naleze do tych, ktorzy na pytanie z jednej rozmowy
    kwalifikacyjnej z Dilberta ("mam tu 20 dlugopisow - ilu z nich bedziesz
    potrzebowal do pracy?") odpowiedzieliby tak, jak w komiksie brzmi odpowiedz
    udowadniajaca, ze jest sie inzynierem ("wszystkich"). Z tym, ze to nie jest
    swiadome zabieranie, tylko odruchowe chowanie dlugopisu, ktorym sie cos
    napisalo. Kontroluje sie w tym zakresie podczas oficjalnych spotkan lub jak
    dlugopis jest w wersji lux i wyglada na drogi. Ale takie tanie standardowe
    dlugopisy, przyznaje, traktuje jak dobro publiczne krazace miedzy ludzmi i
    zabierane, jak potrzebuja. Wyglada to na powszechny obyczaj, ktorego wszyscy
    sa swiadomi, bo choc spotkalam sie z firmowymi politykami uzywania xera,
    komputera, drukarki i licznych innych rzeczy, nawet w najbardziej oszczednie
    zorganizowanych firmach nie spotkalam sie z rozliczaniem pracownikow z
    oddanych im do uzytku dlugopisow :)

    > Nie lubie takich moralizatorow wirtualnych jak Ty.. jestes w necie i
    > jestes piekny i madry... ja Ci nie wierze.

    Jasne, ze kazdy kiedys wzial cos nie swojego lub skorzystal z czegos i
    skrupulatne rozliczenie wykaze, ze nikt nie jest bez winy. Ale w przypadku
    tego rodzaju uczciwosci miernikiem nie sa jakies obiektywne normy, tylko
    srodowiskowy zwyczaj i zakres - jest umowny moment, od ktorego zaczyna sie
    naduzycie. Bardziej sie liczy postawa (dbalosc o majatek firmy i
    dostosowanie do panujacych regul) niz nagi fakt zuzycia jednej malej zoltej
    karteczki do zanotowania prywatnej informacji.

    I.