PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa kwalifikacyjna a brak info o firmie

  • 1. Data: 2005-03-19 20:43:49
    Temat: Rozmowa kwalifikacyjna a brak info o firmie
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Zostałem telefonicznie zaproszony na rozmowę. Rozmawiałem z osobą, która
    jest pracownikiem firmy szeroko rozumianego pośrednictwa pracy.
    Stanowisko na które składałem swoją aplikację jest dosyć poważne,
    dlatego też byłem mocno zaskoczony faktem, że nie chciano mi udzielić
    informacji o jaką firmę chodzi.
    Gwoli wyjaśnienia - odpowiadałem na ofertę, która brzmiała mniej więcej
    w tym stylu: "... dla naszego klienta - międzynarodowej firmy z rynku
    mediowego - poszukujemy kandydatów na stanowisko...". Czyli pełna
    enigmatyczność.
    Nie miałem do tej pory do czynienia z taką formą rekrutacji, dlatego nie
    wiem czego się spodziewać.
    Jakieś rady? Oprócz tego, bym się ogolił :-)

    Pitt

  • 2. Data: 2005-03-19 21:19:49
    Temat: Re: Rozmowa kwalifikacyjna a brak info o firmie
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

> [...]
    > dlatego też byłem mocno zaskoczony faktem, że nie chciano mi
    > udzielić informacji o jaką firmę chodzi.

    Nie chcą stracić prowizji :).

    > Jakieś rady? Oprócz tego, bym się ogolił :-)

    Odpręż się i nie przejmuj niczym. Potraktuj to jak spotkanie z kolegą
    szkolnym (chodzi o uniknięcie napięcia). Nie wiem, czy masz pojęcie o
    takim stanowisku. Z ogłoszenia można wyciągnąć wiele wniosków, nawet
    jeśli wydaje się, że nic nie napisali. Do stanowiska i wskazówek z
    ogłoszenia wcześniej dorób sobie własną koncepcję pracy (co ty
    robiłbyś tam). Nic nie robi gorszego wrażenia (chodzi o rozmowę), niż
    kandydat nie wykazujący żadnego pojęcia, co (i jak) na danym
    stanowisku mógłby robić, jeżeli mowa o - jak piszesz - poważnej
    ofercie. Nic nie pomoże tłumaczenie, że nie wiadomo było o jaką firmę
    chodzi... I jeżeli stanowisko jest tak poważne, to nie bój się
    powiedzieć (jeśli zapytają) ile powinieneś zarobić. Zaniżenie kwoty
    może świadczyć o małej wierze w umiejętności, małym doświadczeniu lub
    braku ambicji.

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl

  • 3. Data: 2005-03-19 21:40:20
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jan Kowalski napisał:

> [...]
    > powiedzieć (jeśli zapytają) ile powinieneś zarobić. Zaniżenie kwoty
    > może świadczyć o małej wierze w umiejętności, małym doświadczeniu lub

    Wysyłałem swoją aplikację na stanowisko na którym przez kilka lat
    pracowałem, choć w zdecydowanie skromniejszej formie (chodzi mi o
    wielkość firmy). Mniej więcej wiem czego mogą ode mnie wymagać i jakie
    ja mam oczekiwania.
    A co do finansów... Tu niestety mam złe doświadczenia. Kilka lat temu,
    podczas ówczesnych moich poszukiwań ciekawego zajęcia, trafiłem do
    pewnej firmy na rozmowę. Firma średniej wielkości, też z branży
    medialnej (bardziej tzw. dom mediowy niż wydawnictwo).
    Rozmawiałem z człowiekiem ok. 10 lat ode mnie starszym i rozmawiało nam
    się na tyle świetnie, że po 30 minutach on sam zaproponował byśmy
    przeszli na "ty". Przeszliśmy do tematu finansowego i oczywiście
    powiedziałem swoje warunki. Po dokończeniu rozmowy uścisneliśmy sobie
    ręce i w świetnym nastroju pojechałem do domu.
    Tydzień później zadzwonili do mnie z tej firmy (dzwoniła sekretarka) i
    powiadomiła mnie, że niestety nie skorzystają z mojej kandydatury, gdyż
    moje kompetencje są zbyt wysokie, jak na to stanowisko. Cuż...
    A ja do tej pory nie wiem, czy tu chodziło o kompetencje, czy o pieniądze.
    Tak czy inaczej, wiem na ile mogę się wycenić. Choć przykra jest
    świadomość, że gdy będą mieli dwóch kandydatów z podobnym doświadczeniem
    i umiejętnościami, to mogą wziąć tańszego. Obym się jednak mylił...

    Pitt

  • 4. Data: 2005-03-19 22:15:33
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

> [...]
    > przykra jest świadomość, że gdy będą mieli dwóch kandydatów z
    > podobnym doświadczeniem i umiejętnościami, to mogą wziąć tańszego.

    Przy poważnych firmach i stanowiskach może być również odwrotnie.
    Trudno wyrokwać. Sądzę jednak, że nie byłbyś w pełni zadowolony z
    pracy w firmie, która chce na tobie zaoszczędzić. Więc nie masz czego
    żałować - zapomnij o tamtym "doświadczeniu".
    Można jednak (jeżeli zna się stanowisko oraz swoje możliwości)
    przeprowadzić ten "temat" w sposób bezpieczniejszy oraz dający
    dodatkowe atuty. Moja sugestia:
    Możesz dać do zrozumienia, że kwota jaką wymieniasz ma być połączona
    z wartością twojej pracy. Jesteś pewny, że ty tak poprowadzisz to
    stanowisko, aby firma na tym więcej zyskała. Oczywiście, zdajesz sobie
    sprawę, że ktoś inny może pracować za mniejsze pieniądze, ale "czy to
    się w ostatecznym rozrachunku firmie opłaci?".
    Chodzi o to, że więcej zarobią płacąc tobie więcej, niż oszczędzając.
    Po rozmowie (całej) muszą być o tym przekonani.

    J.K.

  • 5. Data: 2005-03-19 22:32:01
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d1i65n$sg2$1@news.onet.pl...

    > Tak czy inaczej, wiem na ile mogę się wycenić. Choć przykra jest
    > świadomość, że gdy będą mieli dwóch kandydatów z podobnym doświadczeniem i
    > umiejętnościami, to mogą wziąć tańszego. Obym się jednak mylił...

    Niektore firmy po prostu nie maja pieniedzy. Czasami nie tyle nie chca komus
    iles dac, tylko ich zwyczajnie na to nie stac. Jeszcze jeden powod, zeby nie
    brac tego do siebie.

    I.

  • 6. Data: 2005-03-19 23:10:15
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > Chodzi o to, że więcej zarobią płacąc tobie więcej, niż oszczędzając.
    > Po rozmowie (całej) muszą być o tym przekonani.
    >
    > J.K.

    Tylko on tymczasem niema za co wykarmić dzieci i opłacić rachunków.

    Józek

  • 7. Data: 2005-03-19 23:17:27
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Tylko on tymczasem niema za co wykarmić dzieci i opłacić rachunków.
    > Józek

    I co? Ma usłyszeć na rozmowie: dziękujemy, ale szukamy bardziej
    ambitnych osób? O to ci chodzi? A może masz jakieś tajne wiadomości o
    tej "międzynarodowej firmy z rynku mediowego" i znasz jej preferencje?
    Czy też może chodzi ci o to, że zamiast pisać, co piszę, mam pomóc mu
    "wykarmić dzieci i opłacić rachunki"?

    J.K.

  • 8. Data: 2005-03-20 08:59:45
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

> [...]
    doświadczeniem
    > i umiejętnościami, to mogą wziąć tańszego. Obym się jednak mylił...

    Chciałbyś robic w firmie, gdzie nie mają pojęcia o rachunku ekonomicznym?

    vertret

  • 9. Data: 2005-03-20 13:42:16
    Od: n...@g...pl

    Józek wrote:

    > Tylko on tymczasem niema za co wykarmić dzieci i opłacić rachunków.

    W takiej sytuacji wez kredyt i szukaj pracy, ktora pozwoli Ci go splacic
    z nawiazka. Nie kieruj sie chwilowymi(!) problemami bo nigdy z nich nie
    wyjdziesz.

    IM(V)HO, czas szukania pracy powinien wyniesc kilka miesiecy - tyle
    wystarczy do skonfrontowania swoich mozliwosci z dostepnymi ofertami i
    podjecia swiadomej decyzji. Krotszy czas to wieksze ryzyko popelnienia
    pomylki, dluzszy - to prawdopodobnie zle dopasowanie do potrzeb
    pracodawcow lub zawyzona samoocena. Howgh!