PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace i ubezpieczenie zdrowotne

  • 1. Data: 2005-03-19 17:01:58
    Temat: umowa o prace i ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Krzysztof Szm <k...@e...strefa.pl>

    Witam wszystkich Szanownych Grupowiczów
    Mam następujące pytanie:
    Żona pracuje na 1/4 etatu w gabinecie kosmetycznym.
    Z PIT 8B/11 wynika, że pracodawca nie płacił w 2004 r. ubezpieczenia
    zdrowotnego, podobnie zreszta jak i w roku bieżącym.
    Czy powinien płacić to ubezpieczenie bo wydaje mi się, że chyba tak ale
    wolę się upewnić zanim pójdę do biura rachunkowego które robiło
    rozliczenie dla żony.
    Z góry dziękuję za informacje.
    Krzysztof Szm

  • 2. Data: 2005-03-20 23:14:12
    Temat: Re: umowa o prace i ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "M." <m...@q...com.nospam>

    Krzysztof Szm napisał(a):
> [...]
    > Czy powinien płacić to ubezpieczenie bo wydaje mi się, że chyba tak ale
    > wolę się upewnić zanim pójdę do biura rachunkowego które robiło

    nie płacił zdrowotnego, bo nie pobierał zaliczek na podatek dochodowy
    wszystko gra

    Pozdrawiam M.

  • 3. Data: 2005-03-20 23:31:09
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 00:14:12 +0100, M. <m...@q...com.nospam>
    napisał:

    > nie płacił zdrowotnego, bo nie pobierał zaliczek na podatek dochodowy
    > wszystko gra
    > Pozdrawiam M.

    Ale w takim przypadku pracodawca normalnie stempluje ksiazeczke zdrowia
    uprawniajaca do leczenia?
    Kiedys byla akcja, ze w przychodniach sprawdali w bazie (chyba jeszcze
    kasy chorych) czy sa oplacone skladki ubezpieczenia - jak wtedy wypada
    taki delikwent w przypadku choroby?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2005-03-22 17:56:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wystukał[a]:
> [...]
    > jeszcze kasy chorych) czy sa oplacone skladki ubezpieczenia - jak
    > wtedy wypada taki delikwent w przypadku choroby?

    Taka osoba jest normalnie ubezpieczona. To, że nie ma składki zdrowotnej
    to już szczegółny przypadek. Zresztą wtedy pracodawca wysyła do NFZ
    informację o obniżonych składkach pracownika.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-03-22 21:25:08
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2005 18:56:55 +0100, Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> napisał:

> [...]
    > to już szczegółny przypadek. Zresztą wtedy pracodawca wysyła do NFZ
    > informację o obniżonych składkach pracownika.

    Dzieki za odpowiedz.
    Podrazylem pytaniem temat, bo wlasnie wygladalo, ze jest to jakis wyjatek,
    ktory masz dobrze rozpoznany, a warto wiedziec z czym sie moge spotkac
    jesli jakis dziwak wpadnie na pomysl, zeby mnie zatrudnic, byc moze w
    takiej formie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##