PracaGrupypl.praca.dyskusje › Help Desk = Network Administrator??

  • 1. Data: 2002-12-04 01:52:08
    Temat: Help Desk = Network Administrator??
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Tak sobie ostatnio przegladam oferty w pracy w US i patrze, ze wiekszosc
    naszych adminow wykonuje robote pracownikow Help Desk. Juz dawno to
    podejrzewalem, tylko czemu u nas nie nazywa sie tego po imieniu(czyli
    technik/helpdesk), tylko brzmi dumnie administrator czegos tam.

  • 2. Data: 2002-12-04 02:41:40
    Temat: Re: Help Desk = Network Administrator??
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> wrote:
> [...]
    > podejrzewalem, tylko czemu u nas nie nazywa sie tego po imieniu(czyli
    > technik/helpdesk), tylko brzmi dumnie administrator czegos tam.

    A czemu zamiast handlowiec lub kłamca [(c) T. Pratchett] piszą 'account
    manager czy też 'inżynier sprzedaży'?

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-12-04 06:29:58
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podejrzewalem, tylko czemu u nas nie nazywa sie tego po imieniu(czyli
    > technik/helpdesk), tylko brzmi dumnie administrator czegos tam.

    gdy admin to jednosobowe stanowisko w frimie to jest all czyli :

    admin
    helpdesk
    grafik
    webmaster
    elektryk*

    takie jest zycie poprostu Adam Słodowy ,

    rafal

  • 4. Data: 2002-12-04 08:28:13
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    rafal wrote:

    > gdy admin to jednosobowe stanowisko w frimie to jest all czyli :
    zalezy to chyba dosyc mocno od firmy w ktorej takowy admin pracuje

  • 5. Data: 2002-12-04 08:33:29
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

> [...]
    > webmaster
    > elektryk*
    >
    > takie jest zycie poprostu Adam Słodowy ,

    Zgadzam sie, mam to samo, do tego 10 godzinny dzien pracy (u tego
    pracodawcy).
    Nie przeszkadza mi to jednak wrocic do domu i pracowac dalej dla kolejnego
    pracodawcy (zdalnie, pracodawca w Polsce), i dlubac hobbystycznie w DTP zeby
    pozyskac kolejnego (zdalnie, pracodawca w Niemczech) tym samym mam prace
    stala, oprocz tego mam prace zdalna, i staram sie o nastepna zdalna z duzymi
    szansami powodzenia). Moj dzien pracy zaczyna sie o 7:30, a konczy o 22:00,
    w miedzyczasie zajmuje sie rodzina :-) I nie narzekam, nie placze, ciagle
    sie ucze, rozwijam, inwestuje w sprzet i soft, staram sie zdobyc inne,
    odmienne od umiejetnosci informatycznych zajecia (zeby nie ugrzeznac w
    przypadku kryzysu).

    Moj Ojciec byl bardzo wplywowym gornikiem scianowym, a Matka rownie
    wplywowym elektrotechnikiem w zakladach ktore 100 lat temu upadly ;-) To dla
    tych ktorzy powiedza ze pewnie dzieki rodzinie znalazlem tych pracodawcow.
    Dwoch z trzech moich pracodawcow znalazlem w Internecie. Nie mam studiow bo
    nie bylo mnie na nie stac.

    To tylko tak nawiasem mowiac, apropo kilku ostatnich postow na p.p.d.

    pozdr.
    artur

  • 6. Data: 2002-12-04 09:02:13
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Leszek Wilczek wrote:

> [...]
    > podejrzewalem, tylko czemu u nas nie nazywa sie tego po imieniu(czyli
    > technik/helpdesk), tylko brzmi dumnie administrator czegos tam.

    Wymagania to jedno, a nazwa to drugie. Osobiscie wole pracowac jako
    administrator (choc wiadomosci moze mam zbyt male), bo lepiej wyglada
    pozniej w CV, szczegolnie jak ktos kaze miec udokumentowana prace jako
    administrator ;)

    Flyer

  • 7. Data: 2002-12-04 09:09:35
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > gdy admin to jednosobowe stanowisko w frimie to jest all czyli :

> [...]

    i stad bezrobocie takie.
    M.

  • 8. Data: 2002-12-04 11:34:09
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Wed, 4 Dec 2002 07:29:58 +0100, "rafal" <g...@o...pl> wrote:

    >admin
    >helpdesk
    >grafik
    >webmaster
    >elektryk*

    +
    - sysop (czytaj: poprawianie padących systemów i innego microsoftowego
    barachła, bo zośka z biura nie umie się nim posługiwać)
    - kierowca
    - monter i elektromonter rzeczy wszelakich
    - robotnik fizyczny, kiedy trzeba cokolwiek zrobić, co może być
    (choćby i w absurdalnie odległy sposób) związane z komputerami

    takie życie... nie ma co narzekać...

    GL

  • 9. Data: 2002-12-04 11:43:54
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Wed, 4 Dec 2002 09:33:29 +0100, "lajkonik"
    <l...@l...de> wrote:

    >Nie przeszkadza mi to jednak wrocic do domu i pracowac dalej dla kolejnego
    >pracodawcy

    he he he.. skąd ja to znam - w tej chwili motam się między chyba 4
    różnymi firmami (chyba, bo w 2 przypadkach jestem 'podnajmowany' przez
    kilka kolejnych)... Wszystko oczywiście na lipne umowy o dzieło
    (zlecenia podlegają jak nic pod umowę zlecenie, ale pracodawcy na
    hasło 'zus' dostają palpitacji). Oczywiście sumaryczne dochody nijak
    nie uzasadniają założenia samodzielnej działalności (gdyby nie to, już
    dawno bym to zrobił). Jak długo tak można ??? (w sumie to wiem jak
    długo: do pierwszego wypadku i wizyty w szpitalu)

    >tym samym mam prace stala,

    lucky bastard ;-)

    >sie ucze, rozwijam, inwestuje w sprzet i soft, staram sie zdobyc inne,
    >odmienne od umiejetnosci informatycznych zajecia (zeby nie ugrzeznac w
    >przypadku kryzysu).

    z tym jest tylko jeden problem - certyfikaty sporo kosztują (co nikogo
    nie dziwi), ale skąd brać kasę na taki 'luksus', skoro wynagrodzenia
    za pracę ledwo starczają na życie ?.

    GL

  • 10. Data: 2002-12-04 12:10:01
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > webmaster
    > elektryk*
    >
    > takie jest zycie poprostu Adam Słodowy ,

    Mi nie chodzi o to. Chodzi o to ze kwalifikacje i zakres adminow w naszym
    kraju wedlug ogloszen zadko przekracza kwalifikacje pracownikow dzialu Help
    Desk. Np. w wielu ogloszeniach w US jest tak ze Help Desk powinien miec 2+
    experience kilka certyfikatow, znajomosc citrixa(oczywisicie certyfikat),
    cisco(certyfikat) i paru jeszcze innych rzeczy. U nas taki koles to juz
    admin ze hej.
    A i zauwazylem ze u nich wiekszosc biega na oprogramowaniu M$. Do tego
    zarobki takie sobie. Od 10$ za godzine plus benefity do 30. Choc blizej tych
    wyzszych stawek jest w takich ciekawych miejscach jak Alaska :), nie
    wspominajac ze jest ich malo