PracaGrupypl.praca.dyskusje › Help Desk = Network Administrator??

  • 11. Data: 2002-12-04 12:13:04
    Temat: Re: Help Desk = Network Administrator??
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

    > Jak długo tak można ??? (w sumie to wiem jak
    > długo: do pierwszego wypadku i wizyty w szpitalu)

    Na razie sprawia mi to przyjemnosc, z podstawowej pensji utrzymuje rodzine i
    sporo odkladam, dodatkowymi pracami zarabiam sobie na piwo ;-)

    > lucky bastard ;-)

    jop

    > z tym jest tylko jeden problem - certyfikaty sporo kosztują (co nikogo
    > nie dziwi), ale skąd brać kasę na taki 'luksus', skoro wynagrodzenia
    > za pracę ledwo starczają na życie ?.
    > GL

    pracowac za grosze w firmie ktora zainwestuje w Twoje certyfikaty.

    pozdr.
    artur

  • 12. Data: 2002-12-04 12:25:00
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Wed, 4 Dec 2002 13:13:04 +0100, "lajkonik"
    <l...@l...de> wrote:

    >pracowac za grosze w firmie ktora zainwestuje w Twoje certyfikaty.

    generalnie problem jest jeden - tzw. 'dyspozycyjność'. Jeśli zgodzę
    się na pracę na etacie, za najniższą krajową lub okolice, to
    oczywistym jest, że się z tego nie utrzymam. Muszę dorabiać na boku,
    co takie trudne w sumie nie jest - szkolenia on-site'owe i otwarte -
    nieregularnie, ale jednak można zarobić i to jakieś sensowne
    pieniądze. Ale żeby to robić, to trzeba mieć czas i stabilną sytuację
    na etacie - żeby się nie okazywało nagle, że w czasie kiedy mam
    wykonać jakieś zlecenie, muszę siedzieć w pracy do 20 i robić jakąś
    zupełnie bzdurną i niepotrzebną robotę, bo tak sobie ktoś zażyczył.
    Konflikt interesów niestety...

    A okres utrzymywania się z jednej pensji skończył się chyba
    bezpowrotnie.... Efekt 'polityki prorodzinnej' Buzka... Doktryna
    główna tejże polityki: "Doprowadzić do sytuacji, by nikt nie był w
    stanie utrzymać się samodzielnie, i musiał się żenić/wychodzić za mąż,
    by dało się przeżyć z 2 pensji' ;-)

    GL

  • 13. Data: 2002-12-04 12:52:01
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> wrote in message

    <cut>
    > Mi nie chodzi o to. Chodzi o to ze kwalifikacje i zakres adminow w naszym
    > kraju wedlug ogloszen zadko przekracza kwalifikacje pracownikow dzialu
    Help
    > Desk.

    Wg ogloszen? Proponuje poczytac sobie www.cwjobs.co.uk i zobaczyc jakie tam
    sa ogloszenia i co trzeba umiec i porownac z tym co dzieje sie u nas. Maja
    polowe tego co my. A administrator ma w ogole luz, bo koncentruje sie na
    konkretnej np bazie danych i nie interesuja go jakies inne pierdoly.

    > Np. w wielu ogloszeniach w US jest tak ze Help Desk powinien miec 2+
    > experience kilka certyfikatow, znajomosc citrixa(oczywisicie certyfikat),
    > cisco(certyfikat) i paru jeszcze innych rzeczy. U nas taki koles to juz
    > admin ze hej.

    Widac Citrix u nich bardziej popularny niz u nas.
    BTW - tak sie sklada, ze mialem doczynienia z informatykami z Niemiec,
    Anglii i Irlandii, i programistami bodaj z RPA. Ci ostatni (jacys Hindusi)
    to nawet nie tragedia - to smiech przez lzy. Reszta byla tak wasko
    wyspecjalizowana, ze nawet nie ma o czym mowic. Panowie z Niemiec nie byli w
    stanie obsluzyc polskiej W2k - pewno niemiecka ma inne ikonki.
    Znam pare osob ktore pracowaly za granica i potwierdzaja moje tezy.
    Zazwyczaj panom z zagranicy wydaje sie, ze tu niedzwiedzie zima po ulicy
    chodza (tobie mam wrazenie tez, mimo ze tu mieszkasz?), wiec jak widzimy
    takiego nadetego typa to go oprowadzamy po serwerowniach. Fajnie popatrzec
    jak powietrze z niego uchodzi:) BTW - anegdota - ostatnio koles byl w
    Londynie na szkoleniu z jakiejs bazy - koles ktory prowadzil szkolenie
    zachwalal kursy MS, i glosno spytal ' czy wieceie ze z W2K mozna ustawic
    zmienna path? Ja sie dowiedzialem o tym niedawno na szkoleniu!' Ot i poziom
    ich 'certyfikowanych' helpdeskow.

    > A i zauwazylem ze u nich wiekszosc biega na oprogramowaniu M$.

    Nie sadze - raczej dla tego oprogramowania potrzeba Heldesku - ostatnio w
    Stanach jak i Anglii coraz lepiej maja spece od Unixow, i zarabiaja (oferty
    angielskie - jakies 40 - 50 tys funciakow) niezle. Ale tu helpdesku nie
    trza, bo uzytkownik koncowy raczej sie do tego nie dotyka.

    > Do tego
    > zarobki takie sobie. Od 10$ za godzine plus benefity do 30. Choc blizej
    tych
    > wyzszych stawek jest w takich ciekawych miejscach jak Alaska :), nie
    > wspominajac ze jest ich malo

    Mam wrazenie, ze tam jak i u nas jest podobnie. Stolica, duze miasta to
    wieksze zarobki, a w jakims Teksasie jest gorzej
    /p

  • 14. Data: 2002-12-04 13:07:36
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

    Widzę Nieszczęsny Panie Płaszczyco że ciągle spotykam cię w tym świecie
    zamieszania---ale to był dobre:)))))hahaha

    tym razem pozdrawiam!

  • 15. Data: 2002-12-04 14:36:44
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    >Reszta byla tak wasko
    > wyspecjalizowana, ze nawet nie ma o czym mowic.
    itd

    przyznam ze pare lat temu dla mnie tez to bylo smieszne, ale teraz widze ze
    to wlasnie oni sa wygrani, gdyz...
    1)waska specjalizacja bierze sie z wasko wyspecjalizowanego nauczania
    wyzszego - zdecydowanie krotszego niz w Polsce (pomijajac Niemcy oczywiscie).
    Taki 21-22 letni absolwent nie umie duzo (a ile umie 21-22 letni student w
    Polsce?) - idzie do pracy i robi jedna rzecz, w ktorej po jakim czasie robi
    sie specjalista. W wieku gdzy my konczymy studia on juz wie czy chce dalej to
    robic, czy wybrac jakies uzupelniajace studia, czesto jest bardzo wysoko w
    hierarhii.
    Jako absolwent nie musi sie martwic ze trzeba utrzymac rodzine (co budzi
    wiele frustracji wsrod mlodych w naszym kraju) itp, moze zarabiac grosze
    przez pierwsze lata.
    2)w czasie kryzysu nikt nie zatrudnia ludzi zeby ich szkolic (niewazne ze
    maja podstawy i szybko sie ucza), do kazdego zadania mozna zatrudnic na
    krotki czas kilka niezaleznych osob - taki sposob zatrudnienia zaczyna
    dominowac (oczywscie zawsze pewna grupa firm zawsze bedzie miala przede
    wszystkim stalych pracownikow)
    3) kryzys nowych technologii w Irlandii jest zdecydowanie bardziej odczuwalny
    niz w Polsce (dominujacy przemysl) - ale wcale nie ma duzego bezrobocia wsrod
    technologow/informatykow - duza czesc zwyczajnie sie przekwalifikowala/robi
    studia uzupelniajace czy w innych dziedzinach, duza czesc rozjechala sie po
    swiecie - przeciez to sa mlodzi ludzie przez 30 z duzym (< 8 lat)
    doswiadczeniem zawodowym.

  • 16. Data: 2002-12-04 16:45:18
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podejrzewalem, tylko czemu u nas nie nazywa sie tego po imieniu(czyli
    > technik/helpdesk), tylko brzmi dumnie administrator czegos tam.

    Zwłaszcza gdy firma jest duża, a ADMIN to dyżurny informatyk, który
    przerabia godziny w cztero brygadowym systemie i jest w tym czasie "do
    wszystkiego".

    Wiesiek

  • 17. Data: 2002-12-04 21:01:34
    Od: "cis_fun" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A czemu zamiast handlowiec lub kłamca [(c) T. Pratchett] piszą 'account
    > manager czy też 'inżynier sprzedaży'?

    No i tutaj sie grubo mylisz. W kazdym badz razie ja tak uwazam. Zwykly
    handlowiec, klamca to osoba, ktora mozna spotkac na ulicy np. ze szczoteczka
    do zebow, czy tam pasta do zebow. W duzych firmach przykladowo
    Teleinformatycznych sa ludzie odpowiedzialni za sprzedaz produktow pomimo
    tego, ze dzialanoscia firmy nie jest prowadzenie "sklepu". Firmy maja
    zatrudnone specjalisto d/s sprzedazy, ktorzy kontaktuja sie z innymi firmami
    oferujac im swoj produkt. Jesli gosciu bedzie klamal albo glowno wciskal, to
    firma bardzo szybko moze stracic renome. Takze w niektorych przypadkach inz
    sprzedazy jest osoba bardzo odpowiedzialna. To nie jest zwykly handlowiec,
    akwizytor. Ale to jest moja opinia. Moze ktos sie nie zgodzic

    Pozdrowienia
    (na pewno nie iz sprzedazy,. ani handlowiec ani itp)

  • 18. Data: 2002-12-04 22:06:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    cis_fun <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprzedazy jest osoba bardzo odpowiedzialna. To nie jest zwykly handlowiec,
    > akwizytor. Ale to jest moja opinia. Moze ktos sie nie zgodzic

    Marzenia... Każdy kłamca najpierw klientowi opowiada nie wiadomo co, a
    potem technicy za friko robią to, co on nakłamał.

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2002-12-04 22:25:09
    Od: "cis_fun" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Marzenia... Każdy kłamca najpierw klientowi opowiada nie wiadomo co, a
    > potem technicy za friko robią to, co on nakłamał.

    Nie zgadzam sie. A teraz podam Ci przyklad i pewnie zgodzisz sie ze mna.
    Pracujesz w firmie teleinformatycznej jako inz sprzedawca czy jak kto woli
    spec do spraw sprzedazy. (w/g mnie ta pierwsza nazwa nie powinna byc
    uzywana). Zawarles umowe z inna firma na sprzedaz ich produktow.A takduzo
    firm robi. Od malych "kurnikow" poprzez wielkich monopolistow. Zalozmy ze
    ta druga firma to Cisco lub Lucent Technologies. Dostales wlasnie od firmy
    nowy router i dokumentacje do niego. Zapoznajesz sie z jego parametrami,
    mozliwosciami itp.
    Dzwonisz do innych firm oferujac kupno routera nowej generacji. Mozesz sobie
    rozne kity wciskac tym firmom, ze ten router jest nieziemsko-boski, ze ma
    5000 interfesjow, ze ma 2^9999 MB RAM i tym podobne, i na pewno firma Cisco,
    czy Lucent Technologies nie bedzie za Twoje klamstwa produkowac nowego
    (utopijnego) routera. Nawet gdybys powiedzial, ze router ma 5 interfejsow
    WAN podczas gdy ma 4. Cisco nie tknie nawet palcem, malo tego moga rozwiazac
    umowe z Toba. A Twoja firma co ???. Okaze sie, ze jest klamca, a glownym
    zrodlem jest specjalista do spraw sprzedazy. Dalej nie musze Ci pisac, ze
    zmartwilbys premiera L.M. zwiekszeniem stopy bezrobocia.

    Wnosek

    handlowiec handlowcowi nie równy.

  • 20. Data: 2002-12-05 08:57:17
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

    Czyli zajmujesz sie niezbyt ambitna sprzedaza, jak wciskasz klientowi klocki
    tylko. W momencie gdy zaczynasz sprzedawac rozwiazania, zaczyna sie pole do
    popisu, a wtedy handlowiec ktory sprzedaje "szczoteczki do zebow" nie rozni
    sie od handlowca sprzedajacego "kompleksowe rozwiazanie IT". Nie liczac
    prowizji, i klopotow w jaki wpada ekipa realizujaca to co handlowiec
    wymyslil.

    pozdr.
    artur