PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie-pomozcie

  • 1. Data: 2002-12-03 20:11:05
    Temat: wypowiedzenie-pomozcie
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Czy będąc na okresie wypowiedzenia (sam złożylem wypowiedzenie) firma moze
    mnie zwolnic z dnia na dzien dyscyplinarnie (zdajsie z art. 52)

  • 2. Data: 2002-12-03 20:21:47
    Temat: Re: wypowiedzenie-pomozcie
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "przemo" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy będąc na okresie wypowiedzenia (sam złożylem wypowiedzenie) firma moze
    > mnie zwolnic z dnia na dzien dyscyplinarnie (zdajsie z art. 52)

    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z
    winy pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku.

    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może
    nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o
    okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    § 3. Pracodawca podejmuje decyzję w sprawie rozwiązania umowy po
    zasięgnięciu opinii reprezentującej pracownika zakładowej organizacji
    związkowej, którą zawiadamia o przyczynie uzasadniającej rozwiązanie umowy.
    W razie zastrzeżeń co do zasadności rozwiązania umowy zakładowa organizacja
    związkowa wyraża swoją opinię niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3
    dni.

    Tak

  • 3. Data: 2002-12-03 20:32:45
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Czy będąc na okresie wypowiedzenia (sam złożylem wypowiedzenie) firma
    moze
    > mnie zwolnic z dnia na dzien dyscyplinarnie (zdajsie z art. 52)

    może

[...]

    § 4. skreślony.

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/KPracy/kp_spi
    s.html

  • 4. Data: 2002-12-03 20:58:00
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "svobo" <s...@n...pf.pl> napisał w wiadomości

    > moze
    > >

    > może

    Czyli jesli pracodawca jest market, to po zlozeniu wypowiedzenia najlepiej
    dac L4 i masz spokoj. Jutro ide na chorobowe.

  • 5. Data: 2002-12-03 21:03:16
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Czyli jesli pracodawca jest market, to po zlozeniu wypowiedzenia
    najlepiej
    > dac L4 i masz spokoj. Jutro ide na chorobowe.

    imo tak, bo moga Cie wrobic np. w kradziez a to jest Art.52. par.1 pkt1)

  • 6. Data: 2002-12-03 21:51:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 3 Dec 2002 21:58:00 +0100, "przemo"

    >Czyli jesli pracodawca jest market, to po zlozeniu wypowiedzenia najlepiej
    >dac L4 i masz spokoj. Jutro ide na chorobowe.

    L4 nie zabezpiecza przed dyscyplinarką (jedynie przed wypowiedzeniem).
    Jeżeli w ciągu ostatniego miesiąca w momencie rozwiązania umowy bez
    wypowiedzenia pracodawca dowiedział się o naruszeniu podstawowych
    obowiązków przez pracownika, to może go zwolnić.
    Np. pijany ślusarz przychodzi do pracy, maszyna robi mu jakieś kuku i
    ląduje w szpitalu - pracodawca jak najbardziej ma prawo zwolnić go
    dyscyplinarnie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-12-04 01:44:49
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    przemo <p...@i...pl> wrote:
    > Czy będąc na okresie wypowiedzenia (sam złożylem wypowiedzenie) firma moze
    > mnie zwolnic z dnia na dzien dyscyplinarnie (zdajsie z art. 52)

    Tak.

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2002-12-04 01:46:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    svobo <s...@n...pf.pl> wrote:

    > imo tak, bo moga Cie wrobic np. w kradziez a to jest Art.52. par.1 pkt1)

    Ryzykowne. Bo wtedy pracownik rząda postępowania przez policję i
    formalnego oskarżenia go o kradzież. W razie uniewinnienia pracodwaca ma
    ciepło.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2002-12-05 21:31:49
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen wrote:

> [...]
    > Np. pijany ślusarz przychodzi do pracy, maszyna robi mu jakieś kuku i
    > ląduje w szpitalu - pracodawca jak najbardziej ma prawo zwolnić go

    W tym akurat przypadku - musi udowodnic slusarzowi, ze byl pijany.
    Do wiekszosci spraw potrzebna jest jednak obecnosc pracownika - zeby
    udowodnic mu wynoszenie (kradziez) czegos tam, zeby pilnowac go z
    zegarkiem w reku i walic kary za spoznienia, zeby zlapac go pijanym na
    przyklad w wigilie Sylwestra (nie musze dodawac, ze w niektorych
    zakladach wiekszosc jest wtedy troche pod gazem i wszyscy o tym wiedza),
    zeby dac mu cos do opracowania merytorycznego co w swietle logiki wymaga
    zmudnych opracowan i wykazac, ze nie wykonuje polecen itd.

    Wydaje mi sie, ze jednak jest bezpieczniej na L4 niz ryzykowac - urazona
    duma kierownika moze duza zdzialac :(.

    Flyer

  • 10. Data: 2002-12-05 21:57:37
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Ryzykowne. Bo wtedy pracownik rząda postępowania przez policję i
    > formalnego oskarżenia go o kradzież. W razie uniewinnienia pracodwaca ma
    > ciepło.

    Metoda na bramke z gotowym do dzialania policjantem, wezwanym w celu
    asysty przy przeszukaniu plaszcza podejrzanej osoby. Ewentualnie, jak to
    czesc osob przyznaje - biora prace do domu, co rowniez moze podlegac pod
    wynoszenie danych osobowych, poufnych itp.

    Flyer