PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV do skrytykowania - absolwent, IT, kierunek Europa/swiat

  • 1. Data: 2006-10-21 22:20:13
    Temat: CV do skrytykowania - absolwent, IT, kierunek Europa/swiat
    Od: "Bart" <b...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Powaznie mysle o praktyce/tymczasowej pracy w IT w ktoryms z krajow
    anglojezycznych. Dlatego przygotowalem swoje CV i chcialbym, byscie je
    konstruktywnie skrytykowali - jezykowo, merytorycznie, graficznie, po
    prostu totalnie i wieloplaszczyznowo ;-) Bardzo dokladnego celu nie mam
    jeszcze okreslonego, ale ogolny kierunek wyznacza punkt "Objective".

    CV jest do pobrania pod adresem: http://www.dexone.org/cv.pdf

    Dzięki z góry

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2006-10-21 22:44:01
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    cv malo czytelne
    az sie nie chce przegladac
    - daj jakies zdjecie
    - najwazniejsze rzeczy wytlusc
    - wybierz bardziej czytelna czcionke
    - cv ma zachecic do twojej osoby a nie zniechecic

  • 3. Data: 2006-10-22 06:53:37
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

> [...]
    > prostu totalnie i wieloplaszczyznowo ;-) Bardzo dokladnego celu nie mam
    > jeszcze okreslonego, ale ogolny kierunek wyznacza punkt "Objective".

    1. Dodaj fotke
    2. Uzupełnij dane personalne (rok urodzenia...)
    3. Nie walnąłeś się z latami szkoły średniej?
    4. Jak czytam twoje umiejętności mam wrażenie że są bardzo "zbite" i trzeba
    się wczytać dokładniej w treść - zalecam wypunktowanie najważniejszych (tych
    w których czujesz się najlepiej) a najwyżej w pozycje "inne" dać zlepke tego
    o czym masz pojęcie.

    > CV jest do pobrania pod adresem: http://www.dexone.org/cv.pdf

    Jeśli domena należy do Ciebie może warto ją również zaprezentować jako np
    portfolio?

  • 4. Data: 2006-10-22 07:24:46
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    yale wrote:

    > 1. Dodaj fotke

    Teraz dopiero zajrzalam do tego CV i widze, ze jest ukierunkowane na
    nie-polski rynek (sadzac po jezyku angielskim). A juz ktoras osoba radzi
    dodac foto. Zgroza!!!

    W rozwinietych krajach anglojezycznych _nie umieszcza_ sie foto w CV.
    Uczynienie tego to blad i buractwo.

    > 2. Uzupełnij dane personalne (rok urodzenia...)

    To samo. Nie umieszcza sie. To tylko nasz lokalny obyczaj, w rozwinietym
    swiecie niepoprawny politycznie.

    A tu racja.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 5. Data: 2006-10-22 08:21:55
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > W rozwinietych krajach anglojezycznych _nie umieszcza_ sie foto w CV.
    > Uczynienie tego to blad i buractwo.

    No cóż. Będziemy musieli z naszymi dzikimi zwyczajami przeczekać, aż w tych
    rozwiniętych krajach przyznają wcześniej, lub później, że człowiek jednak ma
    oczy i "ustawowe" odbieranie mu możliwości zobaczenia, kto się stara o jego
    pieniądze jest dopiero buractwem.

    > To samo. Nie umieszcza sie. To tylko nasz lokalny obyczaj, w rozwinietym
    > swiecie niepoprawny politycznie.

    Jak wyżej.

    --
    vertret

  • 6. Data: 2006-10-22 09:58:20
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    vertret wrote:

> [...]
    > oczy i "ustawowe" odbieranie mu możliwości zobaczenia, kto się stara o jego

    Jak chcesz robic biznes z inna kultura, to sie dopasowujesz do ich regul
    bez wzgledu na to, co o nich myslisz. Jesli to wywoluje w Tobie za duzy
    wewnetrzny sprzeciw, to nie robisz z nimi biznesu, ale autor tego CV
    akurat chce robic z nimi biznes.
    A ja doskonale wiem, ze w kulturze anglo to wlasnie pracodawcy sie
    niechetnie patrza na zdjecie i date urodzenia w CV, bo odbieraja to jako
    obrazliwa sugestie, ze moga byc ludzmi kierujacymi sie niemerytorycznymi
    kryteriami w rekrutacji - zwlaszcza, gdy praca nie jest z gatunku
    "sprzedawca".

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 7. Data: 2006-10-22 10:47:15
    Od: "Bart" <b...@p...onet.pl>

    zasit napisał(a):

    > - wybierz bardziej czytelna czcionke

    Mozesz polecic jakas konkretna? Najlepiej czytelna, ladna, oryginalna i
    szeryfowa :-)

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2006-10-22 10:57:13
    Od: "Bart" <b...@p...onet.pl>

    yale napisał(a):

    > 1. Dodaj fotke
    > 2. Uzupełnij dane personalne (rok urodzenia...)

    Tak jak zrocila uwage Immona - takich rzeczy sie nie robi. Pracodawcy
    sami nie chca. Przyklad idzie "z samej gory".

    http://www.google.com/support/jobs/bin/static.py?pag
    e=students.html&sid=tipgen
    "Do NOT include your gender, date of birth, age, family status, or
    personal identification numbers"

    > 3. Nie walnąłeś się z latami szkoły średniej?

    Tak, ale szkola srednia nie przeszla do RC2 ;-)

> [...]
    > w których czujesz się najlepiej) a najwyżej w pozycje "inne" dać zlepke tego

    Teraz lepiej?
    http://www.dexone.org/cv2.pdf

    > Jeśli domena należy do Ciebie może warto ją również zaprezentować jako np
    > portfolio?

    Ale... jako portfolio fotogrficzne, ktore jest nieistotne w docelowej
    pracy? Czy jako portfolio html/css, ktore jest tak mega proste, ze
    smieszne bylo by chwalanie sie nim?

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2006-10-22 12:50:47
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Sun, 22 Oct 2006 10:21:55 +0200, "vertret" wrote:

> [...]
    >oczy i "ustawowe" odbieranie mu możliwości zobaczenia, kto się stara o jego

    Tak, zanieśmy im nasz polski, narodowy kaganek oświaty:
    http://tinyurl.com/e7hy8

    O ile zgadzam się z tym, że prawnie nie powinno być zabronione
    wymaganie w ogłoszeniu by w CV umieszczać płeć, wiek, rasę, kolor oczu
    czy warg sromowych, to już korzystanie z tego prawa byłoby dla mnie
    buractwem. W takiej sytuacji podejrzewałbym, iż na zatrudnienie mnie
    mogą mieć czynniki pozamerytoryczne np. preferencje jakiejś istoty
    jajnikonośnej (niekoniecznie mi odpowiadającej) lub co gorzej (dla
    mnie) kolejnego napalonego homoseksualisty.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 10. Data: 2006-10-22 12:54:09
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > Tak jak zrocila uwage Immona - takich rzeczy sie nie robi. Pracodawcy
    > sami nie chca. Przyklad idzie "z samej gory".

    Zasugerowałem się tematem a nie treścią. Oczywiście oboje macie 100% racji.
    Skutki braku kawy o poranku ;) po prostu przeoczyłem.

    >Tak, ale szkola srednia nie przeszla do RC2 ;-)

    Nie kumam ale nevermind ;)

    > Teraz lepiej?
    > http://www.dexone.org/cv2.pdf

    Tak, jest lepiej. Już pierwszy rzut oka na CV pozwala mi coś o Tobie
    powiedzieć. Jest teraz pewien porządek a nie zlepek słów.

    > Ale... jako portfolio fotogrficzne, ktore jest nieistotne w docelowej
    > pracy? Czy jako portfolio html/css, ktore jest tak mega proste, ze
    > smieszne bylo by chwalanie sie nim?

    Nie wiem gdzie będziesz wysyłał te CV. Do instytucji bankowych to
    rzeczywiście nietrafny pomysł. Ale przyznasz że agencja reklamowa
    poszukująca "informatyka" może dać Ci kilka dodatkowych punktów na wstępie,
    bądź z ciekawości zadzwonić na podstawie twojej strony? Wniosek:
    przemyślałbym ten fragment CV jako opcjonalny uzależniając od branży.