PracaGrupypl.praca.dyskusje › Outsourcing IT: plusy i minusy

  • 1. Data: 2007-12-03 10:07:49
    Temat: Outsourcing IT: plusy i minusy
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Ostatnio pojawia się coraz więcej firm outsourcingowych oferujących pracę w
    dziedzinie IT. Mam w związku z tym pytanie: jakie sa Wasze doświadczenia i
    opinie na temat pracy w tego rodzaju firmach? Jakie są plusy i minusy?
    Chciałabym zasięgnąć opinii zanim się w coś wpakuję ;-)
    Pozdrawiam,
    ae

  • 2. Data: 2007-12-03 12:05:49
    Temat: Re: Outsourcing IT: plusy i minusy
    Od: Jakub Wartak <j...@p...com.pl>

    AlterEgo wrote:

> [...]
    > i opinie na temat pracy w tego rodzaju firmach? Jakie są plusy i minusy?
    > Chciałabym zasięgnąć opinii zanim się w coś wpakuję ;-)

    http://www.pythian.com/blogs/458/what-is-behind-pyth
    ians-growth-and-market-success

    --
    Jakub Wartak
    http://vnull.pcnet.com.pl

  • 3. Data: 2007-12-03 13:04:34
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    AlterEgo wrote:
> [...]
    > opinie na temat pracy w tego rodzaju firmach? Jakie są plusy i minusy?
    > Chciałabym zasięgnąć opinii zanim się w coś wpakuję ;-)

    Jaki outsourcing - wewnetrzny czy zewnetrzny? Jaki jest profil klienta
    korzystajacego z outsourcingu, jego wymagania - w uproszczeniu dlaczego
    zdecydowal sie na outsourcing? Jakie uslugi maja byc swiadczone, w jaki
    sposob i jaka jest struktura firmy? Czy jestes na to gotowy psychicznie?
    Te pytania, procz ostatniego, powinienes zadac potencjalnemu pracodawcy.
    Na ostatnie powinienes odpowiedziec sobie sam w oparciu o otrzymane
    informacje.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-12-03 19:12:25
    Od: ps <p...@o...pl>

    AlterEgo pisze:
    >Jakie są plusy i minusy?

    Plusów nie pamiętam...

    Podstawowy minus jest taki, że człowiek z IT nie występuje w roli
    pracownika tylko wykonawcy zleceń klienta. Innymi słowy, może liczyć się
    ze wszystkim co najgorsze. Raczej trudno jest o dobre stosunki z
    klientem, bo wczesniej czy pozniej coś jest wykonane nie po mysli
    klienta. Klient nie liczy się z Twoim zdaniem, ani z Twoim czasem.
    Klient płaci i wymaga...

  • 5. Data: 2007-12-11 14:26:09
    Od: futszaK <f...@g...com>

    ps wrote:
> [...]

    > klientem, bo wczesniej czy pozniej coś jest wykonane nie po mysli
    > klienta. Klient nie liczy się z Twoim zdaniem, ani z Twoim czasem.

    to dziala rowniez w druga strone, w kazdej chwili moge powiedziec ze nie
    mam czasu na kolejne zlecenie, albo ze cena tego typu zlecen wzosla o
    50%, a ja znam temat (to dosyc istotne szczegolnie w IT), ktos inny
    musialby sie wdrozyc, wykonujac mase bledow ktore ja juz przerabialem, a
    klienci klienta sie denerwuja, chca zeby bylo zrobione "na wczoraj" i
    tak dalej

    jako zleceniobiorca moge pracowac dla konkurencji zleceniodawcy, miec
    calkowicie oficjalnie albo potencjalnie wlasnych klientow (wystawiac im
    faktury) co powoduje ze zleceniodawca ma swiadomosc ze jak przestanie mi
    zlecac to ja z dnia na dzien moge mu uruchomic konkurencje

    futszaK

  • 6. Data: 2007-12-12 15:40:22
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On Dec 11, 4:26 pm, futszaK <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > faktury) co powoduje ze zleceniodawca ma swiadomosc ze jak przestanie mi
    > zlecac to ja z dnia na dzien moge mu uruchomic konkurencje

    Ale nie chodzilo mu o kontrakt z firma outsorcingowa tylko prace w
    takiej firmie ;-)

    Osobiscie bylem bo dwoch stronach barykady. Od strony wykonawcy jest
    tak jak napisal AlterEgo.

    Od strony klienta. Nie wiem jak jest z firmami z PL'u. Z firmami z
    Azji jest tak. Ze jest jeden, moze dwoch kumajacych ludzi w zespole.
    Reszta to jest ekipa z pierwszej lapanki z ulicy ktorym wcisneli
    szybki kurs produktu, posadzili za komp i powiedzieli ze sa senior
    specialilsts. Kumajacy goscie robia za nianki reszty oszolomow. Niby
    to taniej ale dluzej i jakosc slaba wiec w sumie drozej. Klient rzadko
    zadowolony.

    Plusy pracy w firmie ousourcingowej sa nastepujace. Jesli jestes dobry
    to pracujesz mniej niz 8 godzin - klientowi wciskasz film ze to
    zadanie to masakra. Jestes praktycznie caly czas na miejscu prawie
    zero wyjazdow.

    Pozdrav,
    Gonzik.

  • 7. Data: 2007-12-13 19:48:14
    Od: futszaK <f...@g...com>

    gonzik wrote:

> [...]
    > to pracujesz mniej niz 8 godzin - klientowi wciskasz film ze to
    > zadanie to masakra. Jestes praktycznie caly czas na miejscu prawie

    zero wyjazdow to nie wiem czy akurat plus, ja woje pojechac w delegacje
    niz siedziec 8 godzin w biurze

    futszaK

  • 8. Data: 2007-12-18 12:13:39
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On Dec 13, 9:48 pm, futszaK <f...@g...com> wrote:

    > zero wyjazdow to nie wiem czy akurat plus, ja woje pojechac w delegacje
    > niz siedziec 8 godzin w biurze

    Pogadamy jak bedziesz to robil juz 8-10 rok i bedziesz mial rodzine
    czy dziewczyne, wlasny kat i ulubione bambosze w PL'u ;-)

    Pozdrav,
    Gonzik.