PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aplikacje wysyłane mailem a podpisanie klauzuli.

  • 1. Data: 2007-08-24 07:02:58
    Temat: Aplikacje wysyłane mailem a podpisanie klauzuli.
    Od: "mk" <n...@l...pl>

    Witam,

    z góry przepraszam za zaśmiecanie ponieważ pamiętam, że coś takiego kiedyś
    już pojawiało się na grupie, ale niestety nie mogęznaleźć :/
    Tak, więc moje pytanie brzmi tak jak w temacie. Czy nie podpisanie klauzuli
    w aplikacji wysyłanej mailem może powodować odrzucenie aplikacji w procesie
    rekrutacyjnym? Do tej pory wysyłałem zawsze aplikacje z dołąćżoną klauzulą,
    ale w jednym z ostatnich ogloszeń zauważyłem dopisek, że klauzule bez
    podpisu nie będą rozpatrywane. Dła ułatwienia (być może) dodam tylko, że
    czegoś takiego zażyczył sobie bank.

    Pozdrawiam,
    mk

  • 2. Data: 2007-08-24 08:49:22
    Od: "Lukasz" <l...@h...pl>

    Media elektroniczne mają swoje cechy i nic na to nie poradzisz.
    Tak naprawdę to powinieneś to podpisać "kwalifikowanym podpisem
    elektronicznym",
    Bo tylko taki jest równowany podpisowi odręcznemu.

    Ja bym zadzwonił pogadał, przesłał mailem a równolegle od razu zwykłą
    pocztą podpisane jak się należy...

    Pozdrawiam

    Lukasz

  • 3. Data: 2007-08-24 09:16:23
    Od: "mk" <n...@l...pl>

> [...]
    > Bo tylko taki jest równowany podpisowi odręcznemu.
    >
    > Ja bym zadzwonił pogadał, przesłał mailem a równolegle od razu zwykłą

    Na szczęście mam dobry skaner a i tak dokumenty wysyłam zawsze jako PDF,
    więc nie był to tak duży problem. Chodzi raczej o to, że akurat rozglądam
    się za nową pracą i nie chce mi się za każdym razem skanować każdego LM. No
    chyba, że zeskanuje podpis i będę go wklejał do każdego listu przed
    utworzeniem PDFa :)

    mk

  • 4. Data: 2007-08-24 09:32:46
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fam7uq$j3q$1@nemesis.news.tpi.pl, *mk* wrote:

    > skanować każdego LM. No chyba, że zeskanuje podpis i będę go wklejał
    > do każdego listu przed utworzeniem PDFa :)

    Ja dokladnie TAK robie.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2007-08-24 09:40:18
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:fam8lm$3h5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja dokladnie TAK robie.

    Ale wiecie, że wklejenie obrazka nie oznacza, że list jest podpisany?

    --
    andrzej

  • 6. Data: 2007-08-24 09:44:26
    Od: "mk" <n...@l...pl>

    > Ale wiecie, że wklejenie obrazka nie oznacza, że list jest podpisany?

    No tak, tylko, że jeśli ja to robię z własnej woli, wklejam jako mój podpis
    (który de facto nim jest), następnie utworzę PDFa, na którym nie widać, czy
    było wklejone, czy nie a potencjalny pracodawca sobie wydrukuje i dzięki
    temu nie odrzuci mojej aplikacji to w czym problem tkwi? ;)

    pozdr
    mk

  • 7. Data: 2007-08-24 09:48:34
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fam928$h0m$1@news.onet.pl, *andrzej* wrote:

    > Ale wiecie, że wklejenie obrazka nie oznacza, że list jest podpisany?

    Wiecie, ale skoro przecietna firma uznaje faks za dokument, to rownie dobrze
    uznaja takie CV za podpisane.
    Zreszta, to i tak tylko dokument do rekrutacji i oni ryzykuja zbierajac dane
    bez prawidlowo podpisanej klauzuli.

  • 8. Data: 2007-08-24 10:16:34
    Od: "Lukasz" <l...@h...pl>

    Nie do końca.
    1) dokument "podpisany" w PDFie jest tyle samo wart w świetle prawa co
    nie podpisany w ogóle.
    A wg Sądu Najwyższego wysłanie maila stanowi jest wystarczające do
    złożenia oświadczenia woli
    szczególnie jeśli odbiorca sam napisał: "oferty proszę przesyłać na
    email...".
    Z tego wynika,że czysto teoretycznie można pozwać do sądu takiego
    pracodawce, który z powodu
    tego ze ofertę wysłałem w docu bez podpisu odręcznego (ani skanu ani
    nic) tylko
    podpisaną "Łukasz Lech". Teoretycznie ponieważ odszkodowanie jakie można
    uzyskać to jedna najniższa krajowa :)

    2) klauzula dotyczy "zbierania i przetwarzania danych zgodnie z
    ustawą...."
    A ustawamówi o bazie danych - jeżeli firma zbera CV i nie wprowadza tych
    danych do żadnego arkusza
    (w co trudno uwierzyć ale może tak być) to nie przetwarza danych i
    klauzula nie jest do niczego potrzebna.

    Klauzule wymyśliły biura porednictwa, które tworzą bazy i udostępniają
    je zainteresowanym firmom - im
    ona jest potrzebna. Firmom któRe same rekrutują ludzi dla siebie nie
    jest potrzebna, ale dziś wszyscy
    jej żądają choć sami nie wiedzą dlaczego. :))

    pozdrawiam
    Łukasz Lech

  • 9. Data: 2007-08-24 12:06:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > danych do żadnego arkusza
    > (w co trudno uwierzyć ale może tak być) to nie przetwarza danych i

    1. Zbiór papierowych CV też zawiera dane osobowe, które podlegają
    ochronie. Dane nie muszą się znajdować w arkuszu, aby być chornione.
    Mogą być w kartotekach, księgach, wykazach, skorowidzach i innych
    zbiorach ewidencyjnych, na przykład na stosach CV.

    2. Firma jednak nie musi prosić o zgodę na ich przetwarzanie. Zgoda nie
    jest potrzebna, jeśli przetwarzanie danych jest dopuszczone przez
    przepisy prawa - w tym przypadku kodeks pracy zezwala na zbieranie tych
    danych. Dlatego też moja formułka na moich CV brzmi następująco:

    "Zgodnie z art. 22(1) kp. oraz art. 23 ust. 1 p. 2 ustawy o ochronie
    danych osobowych mają Państwo możliwość przetwarzania powyższych danych
    w celu niniejszej rekrutacji".

> [...]
    > jest potrzebna, ale dziś wszyscy
    > jej żądają choć sami nie wiedzą dlaczego. :))

    Czyli twierdzisz, że dane są chronione ustawą tylko w momencie, gdy
    są przekazywane innym podmiotom? A zbieranie danych na własny użytek
    firmowy nie jest ich przetwarzaniem? Bzdura, bzdura, bzdura.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-08-24 12:26:39
    Od: "Lukasz" <l...@h...pl>

    Nie twierdze niczego takiego - Biura posrednictwa zbieraja bazy w sposób
    ciągły
    i dlatetgo potrzbują zgody, w przeciwieństwie do firm, które dane
    zbierają "doraźnie" a w stosunku do takich danych ma zastosowanie tylko
    bardzo drobny wycinek ustawy.

    W przeciwnym wypadku misiałbyś na sprwdzianie w szkole dopisywać
    klauzule
    "zgadzam się na przetwarzanie..."

    Nie twierdzę że dane nie są chronine - zawsze są chronione ale nie
    zawsze jest potrzebna
    zgoda na ich przetwarzanie i tylko to twierdzę :))

    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz
    > www.liwiusz.republika.pl