PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aplikacje wysyłane mailem a podpisanie klauzuli.

  • 11. Data: 2007-08-24 12:35:58
    Temat: Re: Aplikacje wysyłane mailem a podpisanie klauzuli.
    Od: "Lukasz" <l...@h...pl>

    A jeszcze na dokładkę zgoda może być domniemana
    co oznacza że skoro wysyłasz CV do pracodawcy to w
    dość oczywisty sposób zgadzasz się na przetwarzanie
    Twoich danych do celów rekrutacji.

    Pozdrawam
    Łukasz

  • 12. Data: 2007-08-24 12:51:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Lukasz napisał(a):
    > A jeszcze na dokładkę zgoda może być domniemana
    > co oznacza że skoro wysyłasz CV do pracodawcy to w
    > dość oczywisty sposób zgadzasz się na przetwarzanie
    > Twoich danych do celów rekrutacji.

    A skąd Ty wziąłeś możliwość domniemanej zgody, skoro ustawa wyraźnie
    mówi, że zgoda NIE MOŻE być domniemana (dorozumiana), ale musi być
    wyrażona wprost.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-08-24 13:13:36
    Od: "Lukasz" <l...@h...pl>

    Hmmm.

    Może mam jakąś nieaktualną wersję - nie jestem zawodowym prawnikiem
    I nie śledzę tego na bieżąco ale...

    Faktycznie - mea culpa - wyraźnie 'pisze'

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 14. Data: 2007-08-24 17:54:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:000301c7e637$d9ed3620$32c8a8c0@lukasz Lukasz
    <l...@h...pl> pisze:

    > 1) dokument "podpisany" w PDFie jest tyle samo wart w świetle prawa co
    > nie podpisany w ogóle.
    Czyżby? Wydrukowane z plików *.pdf dokumenty z wyciągu bankowego konta
    internetowego zawierają klauzulę: "Dokument elektroniczny - nie wymaga
    pieczątki ani podpisu.".
    Dysponując takim dokumentem wygrałem z urzędem skarbowym.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-08-24 17:54:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:falvsp$ql4$1@atlantis.news.tpi.pl mk <n...@l...pl>
    pisze:

    > Czy nie podpisanie
    > klauzuli w aplikacji wysyłanej mailem może powodować odrzucenie
    > aplikacji w procesie rekrutacyjnym?
    To jałowe rozważania. Odrzucenie aplikacjimoże nastąpić w wyniku, że
    podchlany rekruterzyna zarechocze: "a ten to ma pecha, nie przeszdł, he
    he..." i skasuje maila.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-08-24 17:59:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:famh97$bbg$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Dlatego też moja formułka na moich CV brzmi następująco:
    > "Zgodnie z art. 22(1) kp. oraz art. 23 ust. 1 p. 2 ustawy o ochronie
    > danych osobowych mają Państwo możliwość przetwarzania powyższych danych w
    > celu niniejszej rekrutacji".
    Ja bym ew. dodał: "Jednocześnie informuję, że procesem niniejszej rekrutacji
    jestem zainteresowany do dnia dd.MM.rrrr; w związku z tym po upływie tej
    daty możliwość przetwarzania przez państwa moich danych ustaje".

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-08-25 19:51:36
    Od: "Lukasz" <l...@h...pl>

    No to też prawda - wiadomo że to tylko taka teoretyczna dyskusja...

    Pozdro
    Lukasz

  • 18. Data: 2007-08-25 21:04:36
    Od: "Lukasz" <l...@h...pl>

    To, że dokument bankowy nie potrzebuje pieczątki jest uregulowane Prawem
    Bankowym.
    Jest to przepis szczególny - dotyczy tylko banków

    A Twoje dokumenty WYMAGAJĄ podpisu - spróbuj wysłać PDFa z deklaracją
    VAT-7 z zeskanowanym podpisem :)))

    > --
    > Jotte

    Pozdrowienia
    Lukasz Lech

  • 19. Data: 2007-08-25 21:13:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:000101c7e75b$8baefe10$b401a8c0@lukasz Lukasz
    <l...@h...pl> pisze:

    > To, że dokument bankowy nie potrzebuje pieczątki jest uregulowane Prawem
    > Bankowym.
    > Jest to przepis szczególny - dotyczy tylko banków
    Jesteś pewien, że tylko? Przy poprzednim twierdzeniu nie robiłeś żadnych
    zastrzeżeń. Napisałeś przecież wyraźnie:
    <cit>
    dokument "podpisany" w PDFie jest tyle samo wart w świetle prawa
    co nie podpisany w ogóle.
    </cit>
    Więc wykazałem ci, że się mylisz.
    Może teraz znowu?

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2007-08-26 06:52:07
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > zastrzeżeń. Napisałeś przecież wyraźnie:
    > <cit>
    > dokument "podpisany" w PDFie jest tyle samo wart w świetle prawa

    Z tego co się kiedyś dyskusja toczyła, to wydrukowane potwierdzenie
    przelewu nie jest dokumentem wygenerowanym elektronicznie. Dokumentem
    elektronicznym mogą być co najwyżej przesłane dane do posiadacza konta,
    na przykład widoczne na ekranie. Wydruk tych danych nie jest już
    dokumentem. Natomiast umieszczenie takiej klauzuli ma raczej na celu
    wywarcie efektu psychologicznego niż prawnego. Co nie oznacza, że
    zainteresowane strony nie mogą uznawać takich wydruków.