PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacje i tandeta › Re: rekrutacje i tandeta
  • Data: 2006-04-05 21:15:19
    Temat: Re: rekrutacje i tandeta
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    GM napisal:
    >Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    >
    >Mowisz o specjalistach pozadanych nie tylko w UK albo o ludziach, ktorzy
    >skończyli dobre uczelnie wlacznie z praktykami i stażami zagranicznymi, a
    >ja raczej o starcie w nowe zycie kogos, kto wlasnie skonczyl studia majac
    >zasoba np. zarzadzanie i marketing, work&travel i CAE.

    Znam ludzi, ktorzy nawet tego nie maja, a pracuja w niefizycznych i nie
    najnizej oplacanych pracach. Naprawde kluczem jest znajomosc angielskiego taka,
    zeby bez problemu zrozumiec bardziej wyrafinowana wypowiedz nie tylko Anglika,
    ale i Szkota czy hinduskiego imigranta z ich dziwnym akcentem i to przez
    telefon z zakloceniami. Brak tej umiejetnosci to podstawowe uposledzenie, ktore
    zamyka Polakom droge do lepszych prac, w ktorych kluczowa jest nie opozniona,
    bezbledna komunikacja z otoczeniem. Ale jak odpowiednia znajomosc angielskiego
    maja, to ich pozycja na rynku nie rozni sie od tej tambylcow :) - jesli w UK
    jest rasizm przy przyjmowaniu do pracy, to przeciwko Arabom/Murzynom, a nie
    Polakom.
    Jest tez masa Polakow z jakims dziwnym przekonaniem, ze o te prace zgodne ze
    swoim wyksztalceniem nawet nie warto konkurowac, a to bzdura.

    >Tacy ludzie zaczynaja nigdzie, wynajmuja na wspole mieszaknie i zasuwaja w
    >roznych miejscach nalewajac piwo.

    Jak ktos tak chce, to tak. Taka prace jest latwo szybko znalezc i pozwala sie
    utrzymac w czasie dluzej trwajacych poszukiwan pracy zgodnej z kwalifikacjami.

    Przy najnizej oplacanych pracach w UK pracuja ci Polacy, ktorzy nie znaja
    angielskiego albo tylko im sie wydaje, ze znaja - tzn. nie byliby w stanie
    napisac np. takiego posta jak ten po angielsku bez chwili zastanawiania sie - a
    wsrod znajacych angielski biegle ci, ktorzy nawet nie probowali, bo wmowili
    sobie, ze Polaka na jakies bardziej ambitne stanowisko nikt nie bedzie chcial.
    Ten mit jest zaskakujaco mocny wsrod sporej ilosci ludzi, nie wiem dlaczego.

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl