PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacje i tandeta › Re: rekrutacje i tandeta
  • Data: 2006-04-07 08:25:46
    Temat: Re: rekrutacje i tandeta
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    news:06040700214454@polnews.pl...
> [...]
    > pozytywnie
    > nastawionych, zrelaksowanych ludzi, dobrze sie do siebie nawzajem
    > odnoszacych,
    > bywa to silniejszym argumentem za zostaniem niz argument finansowy. Jeden
    > emigrant powiedzial mi, ze dopiero po jakims czasie zrozumial, ze ten na
    > poczatku denerwujacy entuzjazm i radosc tubylcow (wygladajace na
    > powierzchowne
    > odgrywanie) sa autentyczne. Ze oni sie naprawde tak czuja, a ludzie to na
    > poczatku interpretuja jako gre, bo nie moga sobie wyobrazic, ze mozna sie

    Echh az sie chce mazyc. To sa takie podstawowe cechy jak wzajemny szacunek
    do siebie. Coz ja zakladam ze byt kszaltuje swiadomosc. A jak juz masz ten
    byt zabezpieczony to co dalej poza zjezdzaniem windo z apartamentu do garazu
    i wysiadaniem w innym garazu ?? Ochrona, szkoly prywatne - pelna izolacja i
    rosnaca nienawisc do tych ktorzy mogliby chciec cie tego komfortu pozbawic.
    Na pewno lepiej sie zyje w kraju w ktorym wiesz ze kasjerka ma srodki na
    zycie, pracuje 8h i stac ja wraz z mezem, na domek na przedmiesciach
    (kredyt) i wakacje raz w roku.
    Znam ludzi ktorzy nie jechali autobusem miejskim od 5 lat, podczas gdy w NY
    czy Londynie ludzie potrafia w ogole nie miec samochodu (na ktory ich bez
    problemu stac).
    Jeszcze sporo czasu trzeba liczac ze ludzi ktorzy poznali nowa jakosc wroca
    :D

    > Jest jeszcze jedna rzecz i to dotyczaca jednej z najcenniejszych czesci
    > kapitalu ludzkiego, specjalistow w innowacyjnych branzach. Moze w Polsce
    > sa
    > rozchwytywani, zwlaszcza w IT, ale wielu wyjezdza skarzac sie, ze w Polsce
    > nie
    > ma ciekawych projektow, ze jestesmy osrodkiem na zapleczu do tluczenia
    > mlotkiem
    > - w wielu dziedzinach w Polsce po prostu nie ma gdzie realizowac swoich
    > pasji
    > innowacyjno-badawczych i jesli komus chodzi nie tylko o kase, a o
> [...]

    To prawda. Dotyczy to mysle wielu branz. Zaczyna sie od wysokich wymagan na
    szeregowe stanowiska.

> [...]
    > szukajac
    > angielskiego odpowiednika slowa "meldunek" i znajdujac tylko opisowe
    > wyjasnienie zdziwionych Anglikow na ten twor. W krajach nie lubiacych
    > zbednej
    > papierkologii do udowodnienia, ze sie gdzies mieszka uzywa sie umowy najmu
    > lub
    > aktu wlasnosci. W wielu krajach nie ma tez dowodow osobistych - w UK trwa
    > debata nad ich wprowadzeniem z powodu zagrozenia terroryzmem i jest duzy
    > sprzeciw ze strony ludnosci uwazajacej to za niebezpieczny zamach na

    Znam sprawe - ale subiektywnie majac tylka szczatkowa wiedze o tym - nie
    uwazam zeby polska pod wzgledem biurokracji, roznila sie od reszty krajow UE
    (no niech bedzie ze bez UK). Raczej jest to lepiej zorganizowny obieg
    dokumentow i znacznie lepsze podejscie do petenta (np. w Rzeszy
    zarejestrowanie samochodu wyglada identycznie jak u nas - z tym ze zamiast
    lamperi i pani Gieni masz ladny szkło+aluminium budynek)

    Pozdro
    GM