PracaGrupypl.praca.dyskusjeangielski - odwieczny problem › Re: angielski - odwieczny problem
  • Data: 2003-11-27 23:20:27
    Temat: Re: angielski - odwieczny problem
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Nov 2003 11:07:13 +0000 (UTC)
    "Konrad Inglot" <k...@g...pl> wrote:

    > Z tymi punktami si? nie zgodz?. Pami?tam jak zacz??em s?uchaae BBC - na
    > pocz?tku prawie nic nie rozumia?em. Min??y 2 czy 3 tygodnie i
    > rozumia?em wi?kszo?ae mimo, ?e nic innego w tym kierunku nie robi?em.
    > Wszystko przez to,?e moja znajomo?ae angielskiego jest totalnie bierna
    > - od paru lat ze wzgl?du na studia musia?em sobie radziae z
    > angloj?zyczn? literatur? techniczn? (i z przeczytaniem 99% ksi??ek z
    > zakresu IT nie mam problemu) to z s?uchaniem/mówieniem/pisaniem by?o
    > (i niestety wci?? jest) u mnie bardzo kiepsko. Ale wystarczy?o
> [...]

    pewnie, ze tak.
    ja sama jak przyjechalam do USA to na poczatku nic ale to nic nie
    rozumialam - mimo, ze z jezykiem mialam kontakt w Polsce. Tyle, ze ten
    jezyk ktorego mnie uczono to byl... brytyjski angielski.
    On ma inna wymowe, melodie zdania... po prostu inaczej brzmi.

    dopiero po jakims czasie biernego osluchania sie z amerykanskim i jego
    brzmieniem moj mozg zaskoczyl i zaczal rozrozniac slowa, ktore napisane
    na papierze co prawda rozumialam, ale wypowiadane przez kogos brzmialy
    zupelnie obco i nic mi nie mowily.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun