PracaGrupypl.praca.dyskusjeangielski - odwieczny problem › Re: angielski - odwieczny problem
  • Data: 2003-11-28 09:16:40
    Temat: Re: angielski - odwieczny problem
    Od: " leszek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Asia Witek <a...@b...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " leszek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    >
    > wszystko ok, ale chyba mam jedno "ale" ;)

    > powoli,
    > Twain
    >
    > no wlasnie. Czy uczenie sie angielskiego na Tomku Sawyerze (z cala sympatia
    > dla Twaina) nie przyniesie podobnych efektow jak uczenie sie polskiego np.
    > na "Lalce" Prusa? ;)
    > Znajomy, jednoczesnie nauczyciel angielskiego, jak najbardziej doradza
    > czytanie po angielsku, ale sugeruje sieganie po nowsze pozycje. Za klasyke
> [...]

    Wybacz złośliwą uwagę, ale mam wrażenie, że tutaj tkwi twój problem. Zamiast
    pytać się różnych ludzi co masz robić, to po prostu weź się do roboty. Jak
    się nie zaczniesz uczyć, to się niczego nie nauczysz. Bez wątpienia jest
    różnica między językiem mówionym i pisanym, między jezykiem literackim i
    potocznym (podobnie jak w polskim), ale najważniejsze to wziąć się do nauki,
    a nie pytać się bez końca co robić. Angielski literacki XIX wieczny nie
    różni sie tak bardzo od angielskiego literackiego współczesnego.