PracaGrupypl.praca.dyskusjeangielski - odwieczny problem › Re: angielski - odwieczny problem
  • Data: 2003-11-27 23:27:51
    Temat: Re: angielski - odwieczny problem
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> szukaj wiadomości tego autora

    "Gazeta" <s...@g...pl> wrote:

    > Ju? od dawna tak planujemy, ale ko?czy si? na tym, ?e ca?y czas mówi
    > mój m??, a jak ja zaczynam si? "j?kaae" to si? ?mieje (nie na z?o?ae,
    > ale tak jako?) i na tym si? ko?czy :)

    coz, on robi ci w ten sposob ogromna krzywde.
    na poczatku kazdy sie jaka i duka - nikt nie rodzi sie geniuszem
    gadajacym plynnie w ilus tam obcych jezykach.
    wyrozumialy nauczyciel, ktory pomaga - daje ci miedzy innymi ten
    komfort, ze nie stresujesz sie, nie przejmujesz, nie wstydzisz - nie
    masz emocjonalnych _zahamowan_ przed mowieniem. to bardzo wazne - wtedy
    sama zaczynasz pytac, szukac, agladac do slownika i probojesz,
    probojesz....

    jesli zas ktos na poczatku sie z ciebie smieje, to sie zrazisz i
    bedziesz sie wstydzic mowic.
    potem strasznie trudno takie 'zaciecie sie w sobie" przezwyciezyc.
    czesto ludzie jak sie "zatna" to obiecuja sobie, ze jeszcze jeden kurs,
    jeszcze to, tamto i jak juz beda sie czuc na silach i naprawde znac ten
    jzyk bez zarzutu, to wtedy zaczna mowic ;)))

    nie ma bardziej blednego przekonania :)

    ja tez kiedys mialam uchodowane takie zaciecie, starannie podtrzymywane
    przed kretynki-anglistki w szkole.

    trzeba mi bylo dopiero potwornej traumy i sytuacji, ze absolutnie MUSZE
    sie z kims dogadac (wyjazd za granice i koniecznosc kupienia biletu,
    zapytania o droge etc.), zeby to w sobie przezwyciezyc.

    potem juz poszlo latwo.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun