PracaGrupypl.praca.dyskusjeangielski - odwieczny problem › Re: angielski - odwieczny problem
  • Data: 2003-11-27 18:53:51
    Temat: Re: angielski - odwieczny problem
    Od: "Asia Witek" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " leszek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bq4kia$lkb$1@inews.gazeta.pl...
    [ciach]

    wszystko ok, ale chyba mam jedno "ale" ;)

    > 4. Cały czas czytałem i czytam literaturę po angielsku. Przynajmniej kilka
    > stron dziennie. Czytam bardzo dokładnie - wyraz po wyrazie, wszystko
    > sprawdzam w słowniku (patrz punkt 3), dokładnie przyglądam się zdaniom,
    > staram się dobrze rozpoznawać struktury gramatyczne. Czytanie idzie
    powoli,
    > ale uczysz się więcej. Najlepiej czytać klasykę - w moim przypadku to
    Twain
    > i Orwell. Zauważyłem, że Tomek Sawyer lepiej wychodzi po angielsku niż po
    > polsku.

    no wlasnie. Czy uczenie sie angielskiego na Tomku Sawyerze (z cala sympatia
    dla Twaina) nie przyniesie podobnych efektow jak uczenie sie polskiego np.
    na "Lalce" Prusa? ;)
    Znajomy, jednoczesnie nauczyciel angielskiego, jak najbardziej doradza
    czytanie po angielsku, ale sugeruje sieganie po nowsze pozycje. Za klasyke
    mozna sie zabrac jak sie jezyk pozna nieco lepiej, celem uzupelnienia i
    rozszerzenia slownictwa ;))

    Asiek