PracaGrupypl.praca.dyskusjeangielski - odwieczny problem › Re: angielski - odwieczny problem
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: angielski - odwieczny problem
    Date: Thu, 27 Nov 2003 12:01:42 +0000 (UTC)

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> napisał(a):

> [...]
    > przez 4 lata ogolniaka a potem studia) to sobie mozna w buty wsadzic.
    >
    > nie bedziesz pamietal czegos, czego na codzien nie uzywasz, a
    > powtarzanie slowek jak mantry prowadzi do rzygu. rowniez zauwaz, ze
    > kiedy gadasz na codzien to _nie masz czasu_ na przyominanie sobie
    > prawidlowej konstrukcji gramatycznej zdania, potem podstawiania do tego
    > slowek etc. to nie dziala i tyle.
    > zeby mowic plynnie to musisz w tym jezyku myslec - a nie tlumaczyc sobie
    > w glowie z polskiego na ichni.
    >
    > lepsze efekty daje po prostu gadanie z ludzmi mowiacymi po angielsku

    Przecież koleżanka z początkowego postu wyraźnie pisze o samodzielnej nauce
    w domu. Oczywiście, że jak ktoś może wyjechać do kraju gdzie gadają po
    angielsku, to na pewno szybciej się nauczy.

    - a
    > to mozna osiagnac siedzac na czatach, IRCu czy innych komunikatorach.
    > akcentu sobie nie poprawisz, ale jesli bedziesz w stanie produkowac cale
    > zdania w miare poprawnie i bez zastanawiania sie pieciu minut nad
    > brakujacym slowkiem - to cie zrozumieja.

    Pod warunkiem, że na tym czacie ktoś ci będzie poprawiał błędy. Co z tego że
    ktoś nauczy pleść bez sensu i składać byle jak bez sensu słówka. Po drugiej
    stronie czata też może siedzieć osoba, co ma podobną znajomość angielskiego
    i co to za nauka.

    > przecietnie czas nauki mowienia w jezyku o podobnym stopniu trudnosci
    > jak angielski wynosi (od zera) ok. 5-8 miesiecy.
    > naprawde zdolni sa w stanie zalapac po 3 miesiacach.
    > oczywiscie, mowa tutaj o poziomie konwersacji codziennej, a nie jakichs
    > wyszukanych dyskusjach tematyczno-problemowych.
    > jedyny sposob, zeby to osiagnac - to gadac, gadac i jeszcze raz gadac.

    Pod warunkiem że masz z kim. I że ta osoba zna dobrze angielski i będzie
    poprawiać błedy. Co z tego, że ktoś się nauczy coś tam gadać posługując się
    kilkoma słówkami.

    Według mnie to jest bardzo ważne, żeby od samego początku uczyć się
    poprawnej gramatyki i słownictwa, bo jak ktoś źle zacznie, to potem cięzko
    jest oduczyć błednych przyzwyczajeń.