PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
  • Data: 2005-03-29 12:19:11
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: exe the cute <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Immona napisał(a):

    > Gdzie w konstytucji jest zapisane jedzenie i dach nad glowa jako rzeczy,
    > ktore panstwo zapewnic _musi_? Nie mityzujesz aby Konstytucji?
    > http://www.sejm.gov.pl/prawo/konstytucja/kon1.htm

    Więc uważasz że Państwo ma nam tego nie zapewniać? Że szkoły, szpitale,
    noclegownie itp to rządzący tak z dobrej woli utrzymują?
    Wydaje mi się, że pewne prawa jednak posiadam...

    Art. 67.

    1. Obywatel ma prawo do zabezpieczenia społecznego w razie
    niezdolności do pracy ze względu na chorobę lub inwalidztwo oraz po
    osiągnięciu wieku emerytalnego. Zakres i formy zabezpieczenia
    społecznego określa ustawa.
    2. Obywatel pozostający bez pracy nie z własnej woli i nie mający
    innych środków utrzymania ma prawo do zabezpieczenia społecznego,
    którego zakres i formy określa ustawa.

    Szczególnie pkt 2. Chyba nic nie 'mityzuję'.... bo co to jest
    'zabezpieczenie'? Przecież nie śmierć głodowa czy śmierć z
    wyziębienia... przynajmniej tak to rozumiem.

    Pzdr
    Exe Very Cute