PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
  • Data: 2005-03-29 12:28:34
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:d2bgkk$9i1$1@nemesis.news.tpi.pl exe the cute
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > A pomyślałeś o tych, których na to ubezpieczenie nie stać? (A Ty, Immona?)
    > Rzeczywistość jest taka, że za tych ludzi muszą zapłacić inni. W formie
    > podatku. Chyba że oboje widzicie możliwość płacenia podatków przez
    > obywateli... firmie prywatnej :D

    No wreszcie ktoś dotyka kwestii "ludzkiej". W całej tej dyskusji jakoś
    pomijane są skutki społecznych, jakie nieodłącznie towarzyszą transformacjom
    mechanizmów gospodarczych. Nie chodzi mi tu o kuriozalne pomysły
    "sprywatyzowania wszystkiego". Jako że gospodarka to stystem naczyń
    połączonych - nie istnieją zmiany wyizolowane; każdy, nawet z pozoru drobny,
    nieprzemyślany ruch może spowodować bardzo rozległe skutki. To nie są
    badania laboratoryjne na jakimś modelu, lecz na "obiekcie" żywym (w sensie
    dosłownym).
    Skutki społeczne nie zawsze dadzą się przełożyć na kwoty, dlatego przy
    planowaniu zmian nie można kierować sie wyłącznie rachunkiem ekonomicznym, a
    już na pewno nie "ideologią".

    Jotte