PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
  • Data: 2005-03-29 13:39:27
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "exe the cute" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d2bh6i$edf$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Więc uważasz że Państwo ma nam tego nie zapewniać? Że szkoły, szpitale,
    > noclegownie itp to rządzący tak z dobrej woli utrzymują?
    > Wydaje mi się, że pewne prawa jednak posiadam...

    Ale nie jest tak, ze jak nie masz gdzie mieszkac, to panstwo Ci musi znalezc
    i dac chalupe. To nadinterpretacja. A wiekszosc noclegowni to prowadzi zdaje
    sie Kosciol i organizacje pozarzadowe.

    > 2. Obywatel pozostający bez pracy nie z własnej woli i nie mający
    > innych środków utrzymania ma prawo do zabezpieczenia społecznego,
    > którego zakres i formy określa ustawa.
    >
    > Szczególnie pkt 2. Chyba nic nie 'mityzuję'.... bo co to jest
    > 'zabezpieczenie'? Przecież nie śmierć głodowa czy śmierć z
    > wyziębienia... przynajmniej tak to rozumiem.

    Jest bardzo wyraznie napisane, ze to okresla ustawa. Znajdz ustawe i
    przeczytaj.

    A abstrahujac od ustaw - panstwo powinno sie starac udostepnic ludziom pomoc
    na miare srodkow, jakie posiada i w sposob sensowny, czyli prowadzacy do ich
    ponownego usamodzielnienia sie. Panstwo polskie jest biedne, nie jest w
    stanie zapewnic kazdemu potrzebujacemu odpowiedniej pomocy - czyli takiej,
    ktora by doprowadzila do staniecia na wlasnych nogach. I panstwo wypowiada
    wzniosle slowa, ale rozsadnie nie bierze na siebie ciezaru ponad sily i nie
    mowi, ze kazdego glodnego nakarmi. Na glodne dzieci trzeba robic zbiorki
    wsrod prywatnych sponsorow - www.pajacyk.pl . Patrzmy sie na swiat
    realistycznie i nie mowmy, ze panstwo musi to, czego nie moze.

    I.