PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoktorat - rzecz niechlubna? › Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
  • Data: 2002-12-20 15:38:31
    Temat: Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:
    > Jeden moj kolega robil raz doktorat. Za kilka lat jak go spotkalem to
    > się zapytalem czy obronil. A on mi na to:
    > - Jak zobaczylem jacy ludzie robia doktoraty, to ucieklem stamtad w cholere.

    Dokładnie. Zrobienie doktoratu to żadna filozofia. Sporo osób ucieka
    teraz w studia doktoranckie przed bezrobociem. Vide dzisiejszy artykuł
    w Gazecie Wyborczej nt. bezrobocia wsród absolwentów szkół wyższych.
    Zastanawia mnie skąd u pracodawców takie podejście, że ktoś z tytułem
    doktora to osoba "z takim wykształceniem" a z drugiej strony pytanie
    brzmi czy sami absolwenci studiów dokotoranckich czasem nie stawiają
    za wysokich warunków i mają się za niewiadomo kogo? Bywa, że doktor
    ma tytuł a żadnej praktyki zawodowej (poza naukową) i przegrywa z kimś
    kto ma "jedynie" magistra, ale za to na rynku pracy funkcjonuje
    wystarczająco długo.

    > Z drugiej strony pracodawca bedzie sobie myslal: ma doktorat to pewnie
    > ma tez wielkie wymagania, a jak nie bedzie zadowolony to sobie szybko
    > pojdzie. I dostaniesz list odmowny w stylu: pana kwalifikacje sa dla nas
    > za wysokie.

    Pracodawca z kompleksem braku papierka? ;-) Pewnie gdyby miał
    habilitację to doktor były dla niego do przyjęcia i nie miał
    za wysokich kwalifikacji.

    PS. Krzysztof P. aka Jimi wstydzi się obecnie swojego nazwiska? ;)

    --
    Dariusz Jaworski | "Ja jestem osłem i ty jesteś osłem" - Anthony de Mello |
    d...@s...edu.pl | Jeśli koniecznie musisz odpisać prywatnie s/edu/waw :) |