-
5 największych problemów z planowaniem pracy
... nad upływającym czasem. Ważna jest również spójność zadań – aby osiągnąć ten stan, trzeba jasno ustalić pożądany efekt działań. Problem 2. Brak pracy z celami. Mimo ... osiągnięcia. Aby tego dokonać, musimy zaplanować działania, które doprowadzą nas do realizacji założonego efektu. Planowanie pozwala organizować pracę tak, aby była jak najbardziej ...
-
Dyrektor produkcji
... natężeniu kontaktów z ludźmi. Czym się zajmuje dyrektor produkcji (Zakres obowiązków): tworzenie strategii produkcji, planów produkcyjnych oraz kontrola ich realizacji organizacja procesu produkcji oraz zarządzanie nim stałe doskonalenie procesu produkcji oraz optymalizacja kosztów zapewnianie ciągłości procesu produkcji wdrożenie odpowiednich ...
Tematy: dyrektor produkcji -
Spedytor, specjalista ds. spedycji
... także formalną stronę planowanych przewozów – przygotowuje niezbędną dokumentację, realizuje rozliczenia z klientami, działami wewnętrznymi i jednostkami zewnętrznymi uczestniczącymi w realizacji przewozów. W obszarze działania spedytora znajduje się transport samochodowy, kolejowy, morski, wodny śródlądowy, lotniczy i kombinowany (intermodalny ...
Tematy: spedytor, specjalista ds. spedycji -
Czterodniowy tydzień pracy w Polsce? Czy to trafiony pomysł?
... negatywne dla pracowników skutki wprowadzenia takiego trybu pracy. Wśród nich wymieniono m.in. (Hodge, 1975): większe zmęczenie pracą, problemy wynikające z konieczności realizacji zadań dotychczas rozłożonych na więcej dni, problemy z dokończeniem zadań w ramach tygodnia, przejmowanie poza pracą obowiązków innych domowników pracujących na etacie ...
-
Planowanie zadań: jak przejść od myśli do celu?
... jak w łatwy sposób przejść od myśli do czynu. Reakcje na brak realizacji nieustannie odwlekanych czynności bywają skrajnie różne. Jedni obwiniają przede wszystkim siebie i ... wyrzucimy do śmieci. Odrób pracę domową Drugim, często występującym powodem odwlekania realizacji któregoś z naszych zamierzeń jest brak wiedzy potrzebnej do działania. Nigdy ...
-
Kierownik działu logistyki, Logistics Manager
... norm ISO Stworzenie sieci firm współpracujących i negocjowanie umów z poddostawcami Pomoc przy wdrażaniu informatycznych systemów wspomagających zarządzanie Nadzorowanie realizacji budżetu Przygotowywanie raportów Wymagania Osoba ubiegająca się o stanowisko kierownika działu logistyki powinna mieć ukończone studia ekonomiczne, mile widziane ...
-
Przedstawiciel medyczny, przedstawiciel farmaceutyczny
... farmaceutyczny (Zakres obowiązków): reprezentacja firmy kreowanie marki kontakt i utrzymacie relacji z kontrahentami promowanie i sprzedaż produktów monitorowanie przebiegu realizacji projektów sprzedażowych Wymagania Aby zostać przedstawicielem farmaceutycznym nie jest wymagane specjalistyczne wykształcenie, jednak coraz częściej firmy wolą ...
-
Regionalny kierownik sprzedaży
... zespołem przedstawicieli handlowych (motywowanie, dbanie o odpowiednie środowisko pracy, szkolenie, rozliczanie powierzonych zadań) Tworzenie planów sprzedażowych i kontrola ich realizacji Monitorowanie rynku i działań konkurencji Analizowanie potrzeb klientów Sprawowanie nadzoru nad pracą podległych mu jednostek, kontrola standardów sprzedaży ...
Tematy: regionalny kierownik sprzedaży -
Specjalista ds. marketingu
... promocję firmy. Czym się zajmuje specjalista ds. marketingu (Zakres obowiązków): opracowywanie propozycji strategii i planów marketingowych wdrażanie i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych mierzenie efektywności działań marketingowych współpraca z działem sprzedaży prowadzenie badań marketingowych – analiza rynku i konkurencji ...
Tematy: specjalista ds. marketingu -
Efektywność osobista – czym jest i jak ją skutecznie rozwijać?
... było interpretować Po drugie: MIERZALNY – czyli taki, który umożliwi określenie stopnia jego realizacji, który da odpowiedź na pytanie: po czym poznam, że osiągnąłem postawiony ... będący w zasięgu naszych możliwości Po piąte: TERMINOWY – określony w czasie, z konkretna datą realizacji w kalendarzu. Stawiając sobie cel bardzo ważne jest to jak ...
-
10 sposobów na skuteczne CV
... jest także dbanie o selekcję informacji. Rekrutera niekoniecznie musi interesować stan cywilny kandydata, ale już informacja o okresie czasu, w jakim pracował w danej ... oczekują, że nowozatrudniona osoba podniesie efektywność pracy danego działu czy realizacji projektu, dlatego opisując doświadczenie w CV dobrze jest poprzeć je danymi liczbowymi ...
-
Rozwój zawodowy w czasach pracy zdalnej. Jak to pogodzić?
... warunków pracy zdalnej okazało się dla wielu firm ogromnym wyzwaniem, wymagającym zaangażowania, szybkich decyzji, ale także nakładów finansowych. Umożliwienie pracownikom realizacji zawodowych zobowiązań z domu było szczególne trudne dla pracodawców, którzy dotąd nie oferowali rozwiązań pracy zdalnej, bądź oferowali je na niewielką ...
-
Stanowiska w firmie: jaka nazwa na wizytówce?
... różnorodnych działań służących budowaniu wizerunku marki, współpraca z agencjami reklamowymi i innymi podmiotami zewnętrznymi w trakcie realizacji przedsięwzięć promocyjnych), przygotowuje raporty, kontroluje skuteczność i stopień realizacji podjętych przez siebie działań. • Human Resources Specialist (Specjalista ds. Zasobów Ludzkich) – ten ...
-
Awans zawodowy - od kolegi do szefa
... późniejsza ocena poczynań nowego kierownika wypadła pozytywnie i nie padł zarzut braku realizacji zadań. Nawet jeżeli firma oparta jest na modelu zarządzania przez cele, ... między nowym przełożonym oraz dotychczasowymi koleżankami i kolegami, jak i sposobów realizacji zadań działu, które pozwolą skuteczniej i sprawniej przyczyniać się do wypełniania ...
-
5 rad, jak zmienić postanowienia noworoczne w rzeczywistość
... na dobrych chęciach. Oto pięć praktycznych wskazówek, które pomogą Ci w realizacji Twoich celów: Zmiana musi być atrakcyjna, ale realistyczna Postanowienia noworoczne ... Ci uniknąć frustracji i poczucia porażki. Znajdź wsparcie Poproś kogoś bliskiego o pomoc w realizacji swojego postanowienia. Może to być przyjaciel, członek rodziny lub mentor, który ...
-
Jak założyć firmę w UE
... z firmą lokalną w formie tzw. czasowego joint venture. Tego typu forma prowadzenia działalności często stosowana jest przy przedsięwzięciach międzynarodowych lub realizacji kontraktów budowlanych. Więcej informacji uzyskasz w Wydziale Ekonomiczno-Handlowym Ambasady RP: . Grecja przyciąga chętnych do prowadzenia własnej działalności stosowaniem ulg ...
-
Jak zwiększyć swoją efektywność w pracy?
... naszej części Europy nie brakuje. Czujemy coraz większy deficyt energii, słońca i witamin. Często stan ten odbija się na naszej efektywności i produktywności w pracy. Wraz z ... wszystkim nadaniu kierunku naszym działaniom. Ustalamy go i przyjmujemy zbliżony termin realizacji zadania, po to, aby jaśniej zobaczyć cel. Natomiast konieczna jest również ...
-
Praca zdalna: wyzwania i korzyści
... to właściwie praca na dwóch stanowiskach, gdzie tzw. szef i pracownik skupiony na realizacji postawionych celów to jedna i ta sama osoba. Praca zdalna w swojej pełnowymiarowej formie ... gdzie tzw. szef zarządzający efektywnością, motywacją, potencjałem i pracownik skupiony na realizacji postawionych celów to jedna i ta sama osoba. Jeśli jednak dobrze ...
-
Nowa praca: jak nabrać pewności siebie?
... błędów i wyciągania wniosków z porażek. Za każdym kolejnym razem, gdy podchodzimy do realizacji konkretnego zadania, powinniśmy się zastanowić, czy możemy je wykonać lepiej niż ... upewnić się, że obie strony myślą w ten sam sposób. Dodatkowo, nie rozpoczynajmy realizacji projektu zanim nie upewnimy się, że wszystkie założenia są jasne i zrozumiałe. ...
-
LinkedIn to za mało? To blogi i Snapchat są kluczem do kariery?
... profilu w takich serwisach jak LinkedIn, a coraz większe znaczenie zyskują blogi, a nawet Snapchat. Konto na LinkedIn czy Goldenline stało się normą. Realizacji zawodowych celów służy jednak coraz więcej nowoczesnych narzędzi, w tym media społecznościowe, blogi, podcasty, czy webinaria. Wspomniane na początku serwisy to ...
-
Techniczne aspekty CV w IT
... liczby projektów zrealizowanych przez kandydata. CV osoby z wieloletnim stażem pracy w realizacji projektów IT może zajmować nawet kilkanaście stron. Pełna informacja ... „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.97 r. o ochronie danych osobowych, Dz. ...
-
Efektywność pracy, czyli jak wyznaczać priorytety?
... pilne, a przy tym mało ważne najlepiej znajdź szybki sposób realizacji bez potrzeby poważnego, osobistego angażowania się. Jeśli masz taką możliwość, deleguj ... C. Na zadania o najwyższym priorytecie wydzielmy określone godziny, a w przypadku pozostałych przystępujemy do realizacji zgodnie z ustaloną hierarchią w miarę wolnego czasu. Pamiętajmy jednak ...
-
Jak przygotować się do rozmowy oceniającej?
... i godnych pochwały jak i tych wymagających korekty. W czasie rozmowy oceniającej asesor powinien nakłaniać pracownika do wspólnej oceny efektów jego pracy i stopnia realizacji ustalonych zadań i osiągania wyznaczonych celów. Rozmowę należy kierować w taki sposób, aby to sam oceniany wskazywał obszary, w których powinien usprawnić swoje ...
-
Development i Assessment Centre pomogą stworzyć świetny zespół
... samych uczestników. Do AC i DC nie można się też przygotować – w końcu trudno przewidzieć, jakie kompetencje są brane pod uwagę w ocenie realizacji konkretnego zadania. Dlatego najważniejszą rzeczą, o którą proszeni są uczestnicy, jest aktywność. Im więcej się powie, czy zrobi, tym więcej dostarczy ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2015
... ze środków Unii Europejskiej. W branży kolejowej zatrudnienie jest stabilne, dlatego firmy nie przewidują dużej liczby rekrutacji. Jest to związane z cyklem realizacji projektów, a także, jest następstwem mniejszej intensywności prac, wiążącej się z okresem przejściowym między „perspektywami” dofinansowania z UE. W 2015 roku wynagrodzenia w branży ...
-
Premie zwiększają zaangażowanie pracowników - mit czy prawda?
... : premiowanie zwiększa produktywność, premie kwartalne wzbudzają większe zaangażowanie niż premie rozliczane rocznie, pracownicy wykazują mniejsze zaangażowanie, gdy są dalecy od realizacji celu, osiągnięcie celu nie obniża zaangażowania pracowników, zwłaszcza, gdy firma premiuje przekraczanie celu. Te wyniki odnoszą się jednak wyłącznie do ...
-
Negocjowanie podwyżki
... za Twoją wyższą pensją. Można do nich zaliczyć np.: - Dodatkowe umiejętności (znajomość obsługi komputera, znajomość języków, itp.) - Podejmowanie się realizacji nowych projektów - Zwiększenie zakresu obowiązków - Rozszerzenie zakresu Twojej odpowiedzialności - Przyczynienie się do zwiększenia obrotów firmy - Szkolenie współpracowników Niezmiernie ...
-
Praca kontraktowa coraz popularniejsza
... sobie w Polsce coraz większą popularność. Skierowane jest ono do ekspertów z danej dziedziny i polega na współpracy z firmą tylko i wyłącznie na czas realizacji określonego projektu, który z reguły trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. „Projektowość jest wpisana w obszar IT” tłumaczy Dorota Kulesza z InfoStaff. Specyfika ...
-
Dobry przedstawiciel handlowy na wagę złota
... zmian czy potrzeby zatrudnienia personelu. Duża konkurencja na rynku powoduje, że firmy, chcąc zwiększyć szanse powodzenia realizowanego lub przygotowywanego do realizacji projektu, podkupują kluczowych pracowników. Na dobrego trzeba czekać - Pół roku temu do konkurencji odszedł szef sprzedaży, a razem z nim cześć zespołu ...
-
Organizacje non profit - wynagrodzenia
... . W polskim prawie jest on ujęty w pkt. 2 art. 8 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie („dochód z działalności odpłatnej pożytku publicznego służy wyłącznie realizacji zadań należących do sfery zadań publicznych lub celów statutowych”) i jest to jedna z najważniejszych zasad funkcjonowania tych podmiotów. Paradoksalnie to ...
-
Płace w Polsce: trendy I-VI 2009
... sprecyzowanych kwalifikacji. Wynagrodzenia specjalistów branży budowlanej uzależnione są od sektora. Obecnie częściej poszukiwanymi pracownikami są doświadczeni inżynierowie wyspecjalizowani w realizacji projektów infrastruktury transportowej lub ekologicznej, którzy mogą negocjować wyższe stawki, niż ich koledzy w sektorze budownictwa ogólnego. Ze ...
-
Kadra zarządzająca: struktura wynagrodzeń
... ” związane z kondycją spółki, większy nacisk na wypłatę premii długoterminowych, które mają promować wśród CEO oraz menedżerów liniowych postawy sprzyjające realizacji strategicznych celów firmy, zmiana dotychczasowej praktyki dotyczącej bezwarunkowej wypłaty odpraw zarządom firmy. „Typowe plany bonusowe opierają się na ustanowieniu określonego ...
-
Efektywne zarządzanie czasem pracy
... ograniczenie złodziei czasu Bądź konsekwentny Naucz się planować Punktem wyjścia efektywnego zarządzania czasem jest założenie celu. Następnie? Określenie planu jego realizacji. Regułą podstawową jest tzw. 60/40 – zgodnie z nią należy zaplanować tylko określoną część czasu pracy – wspomniane 60%. Możesz je przeznaczyć na ...
-
Rząd uszczelnia system: umowy-zlecenia będą szerzej oskładkowane
... w zasadach funkcjonowania umów zleceń stanowią olbrzymie wyzwanie dla pracodawców, przede wszystkim ze względu na groźbę drastycznego wzrostu kosztów realizacji bieżących umów z kontrahentami. Niewystarczający czas trwania vacatio legis uniemożliwi skuteczne renegocjacje długoterminowych kontraktów ze zleceniobiorcami - w szczególności z sektora ...
-
Wyznaczanie celów eliminuje straty czasu
... – zauważa przedstawiciel CEO Solutions. Co więcej, działając w ten sposób szybko odkryjemy, jakich zasobów, umiejętności czy doświadczeń brakuje nam jeszcze do realizacji zamierzeń i będziemy w stanie odpowiednio zareagować. Tego typu podejście ułatwi nam także eliminowanie działań czy zachowań, które w rzeczywistości oddalają nas od ...