PracaGrupypl.praca.dyskusje › rzetelność dziennikarska inaczej

  • 1. Data: 2003-10-14 20:20:13
    Temat: rzetelność dziennikarska inaczej
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Zapewne spora część czytelników grupy czyta również
    Gazetę Wyborczą. Wczorajsze wydanie przynosi krótki
    artykuł "W sieci jest dużo pracy". Znajduje się tam
    informacja o tym, że na grupie pl.praca oferowana
    pojawia się dziennie 200 ogłoszeń.

    Gazeta nie ma mojego poważania i własnie takimi
    informacjami na ten brak sobie zapracowała.

    Moja krótka statystyka obejmuje tyle ile akurat mam
    w Hamsterze tj. okres od 24-01-2003 do 14-10-2003.
    W tym okresie nigdy nie ukazało się 200 ogłoszeń
    w ciągu jednego dnia. Mało tego, nigdy nie była to
    nawet liczba zbliżona do 200. Średnio w podanym okresie
    pojawiało się ~28 ofert dziennie (rekord to 120 ofert).

    Wiadomości był zbierane z trzech serwerów news:
    news.onet.pl; news.gazeta.pl; news.bipnet.pl.

    W statystyce są ujęte tylko dni, w których pojawiła się
    conajmniej jedna oferta. Gdyby ująć wszystkie dni
    kalendarzowe w podanym okresie to średnia wypadłaby
    jeszcze gorzej :-(

    Poniżej link do szczegółów:
    www.republika.pl/azmudzki/stat.txt

    pozdrawiam
    Art
    (admin do wzięcia od zaraz - Wrocław, Katowice, Warszawa)

  • 2. Data: 2003-10-15 00:01:25
    Temat: Re: rzetelność dziennikarska inaczej
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Tue, 14 Oct 2003 22:20:13 +0200, gdy Artur Żmudzki
    <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >artykuł "W sieci jest dużo pracy". Znajduje się tam
    >informacja o tym, że na grupie pl.praca oferowana

    Może tyle udało się autorowi ściągnąć przez outlooka?

    Bardzo trudno jest laikowi wyjaśnić, na czym polega usenet i widocznie
    było to za ciężkie dla autora artykułu :)

    Dla mnie równie dużą manipulacją ostatniej GW jest nagłówek "jest praca
    dla informatyka" czy jakoś tak i mini-notka, że jakiś tam urząd
    państwowy szuka JEDNEGO informatyka. Dzięki, w kilkusettysięcznym
    dodatku.

    Robert

  • 3. Data: 2003-10-15 06:38:22
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Artur Żmudzki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > artykuł "W sieci jest dużo pracy". Znajduje się tam
    > informacja o tym, że na grupie pl.praca oferowana

    Moze autorowi chodzilo o to ze do moderatora dociera dziennie tyle
    ogloszenie, ale te 80-90% odrzuca z powodu uchybien formalnych..

    m.

  • 4. Data: 2003-10-15 10:18:12
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > artykuł "W sieci jest dużo pracy". Znajduje się tam
    > informacja o tym, że na grupie pl.praca oferowana

    Cóż. Doszło tutaj do lekkiego 'przesłyszenia' :(

    > Gazeta nie ma mojego poważania i własnie takimi
    > informacjami na ten brak sobie zapracowała.

    Nie w tym rzecz. Informacja była mianowicie taka, że do _moderatora_ dociera
    średnio dziennie tyle ogłoszeń. Choć muszę przyznać, że w ostatnim tygodniu
    wartość ta spadła. Ukazuje się tyle ile się ukazuje.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2003-10-15 14:43:10
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:
    > Cóż. Doszło tutaj do lekkiego 'przesłyszenia' :(

    Obowiązkiem dziennikarza jest _rzetelne_ sprawdzenie informacji,
    jaką zamierza opublikować. Ale z nimi tak właśnie jest. Jak
    się do pisania o internecie zabierze jakiś 'znawca', który
    wie o internecie tyle, że jest i można wysłać email, albo
    strony pooglądać to zawsze się 'przesłyszy'.

    Cytat z tego artykułu: "Największa polska grupa dyskusyjna to
    - "pl.praca.oferowana" - ponad 30 tys. ogłoszeń (tzw. postów)."
    Oczywiście dziennikarz "rzetelnie" zapomniał dodać, że
    32K ogłoszeń na pl.praca.oferowana to jest, ale w archiwum
    i są to ogłoszenia wysyłane od 1996 roku. Z informacji wynika
    dla przeciętnego czytacza, że znajdzie na tej grupie 30 tys.
    aktualnych ogłoszeń.

    > Nie w tym rzecz. Informacja była mianowicie taka, że do _moderatora_ dociera
    > średnio dziennie tyle ogłoszeń. Choć muszę przyznać, że w ostatnim tygodniu
    > wartość ta spadła. Ukazuje się tyle ile się ukazuje.

    Wygląda na to, że bardzo dużo wiadomości odrzucasz. Może byś
    częściej zasady publikacji wysyłał na ppo?

    PS. Pozdrawiam czytających "tzw. usenet" :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10453 dzień życia, sprawność

  • 6. Data: 2003-10-15 16:51:37
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote:

    > Obowiązkiem dziennikarza jest _rzetelne_ sprawdzenie informacji,
    > jaką zamierza opublikować. Ale z nimi tak właśnie jest. Jak

    Wiesz jak to jest. Poza tym ja mówiłem wyraźnie :(

    > Wygląda na to, że bardzo dużo wiadomości odrzucasz. Może byś
    > częściej zasady publikacji wysyłał na ppo?

    Zamierzam się jeszcze w tym miesiącu pojawić z FAQ. A co do odrzutek -
    wolałbym, aby było ich mniej, ale jest jak jest :(

    > PS. Pozdrawiam czytających "tzw. usenet" :)

    :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2003-10-15 17:48:23
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Cóż. Doszło tutaj do lekkiego 'przesłyszenia' :(

    Nie skorzystałes z prawa autoryzacji tekstu?

    pozdr

    cherokee

  • 8. Data: 2003-10-15 18:02:31
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Cherokee gd <c...@t...skasujcalytennapis.pl> wrote:

    > Nie skorzystałes z prawa autoryzacji tekstu?

    Prosiłem o kontakt przed drukiem. Teraz to wiesz... (nie wiedziałem nawet,
    że poszło do druku)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2003-10-15 20:07:42
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Prosiłem o kontakt przed drukiem. Teraz to wiesz... (nie wiedziałem nawet,
    > że poszło do druku)

    witamy w realu ;)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

  • 10. Data: 2003-10-15 20:22:15
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

> [...]

    > artykuł "W sieci jest dużo pracy". Znajduje się tam
    > informacja o tym, że na grupie pl.praca oferowana

    Dla tych, którzy nie kupują GW:
    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47341,1717650.html

    --
    Przemysław Maciuszko