PracaGrupypl.praca.dyskusje › ludzie po 30-tce do odstrzału

  • 1. Data: 2004-10-18 07:47:26
    Temat: ludzie po 30-tce do odstrzału
    Od: "kaczor" <k...@k...pl>

    Od jakiegoś tygodnia zacząłem intensywne poszukiwania pracy w Warszawie. Ale
    dziś to już mnie krew zalała. Otóż w dzisiejszej GW jest ogłoszenie typu
    przyjmę na stację benzynową do kas. Stacja mieści się przy ul.E Plater. Pani
    zadała mi pytanie w jakim jestem wieku, odpowiedziałem że 34 lata.Na to ona
    że mój wiek dyskwalifikuje mnie do podjęcia danej pracy. Tylko do 30 lat.
    Cóż do pani pretensji mieć nie można, ma takie dyspozycje. Ale tylko
    pogratulować dyrekcji takiej rekrutacji. Ciekawi mnie tylko czy w zarządzie
    spółki też siedzą ludzie do 30 roku życia?
    Po......lony kraj spi....lac stąd jak najszybciej. Takie jest moje zdanie. A
    tak nawiasem co my produkujemy czym możemy się pochwalić. Niczym. Możemy
    tylko w chamski sposób wypieprzać ludzi z pracy dodając że na pana/pani
    miejce czeka 100 kolejnych osób. To na tyle w ten smutny poniedziałek.

    pozdrawiam chicken

  • 2. Data: 2004-10-18 08:19:18
    Temat: Re: ludzie po 30-tce do odstrzału
    Od: "Wiha" <w...@h...com>

    Użytkownik "kaczor" <k...@k...pl>

> [...]
    w zarządzie
    > spółki też siedzą ludzie do 30 roku życia?

    Hej

    Czlowieku to sie nazywa jawna dyskryminacja i spokojnie mozna im wytoczyc
    sprawe w sadze za straty moralne i uraze godnosci. To znaczy jak udowodnisz,
    ze czujesz sie dyskryminowany, a jednoczesnie poradzisz sobie na tym
    stanowsiku
    to nie ma sily, zeby nie wygrac. Najlepiej chodzic z dyktafonem i swiadkiem,
    mala inwestycja na sprawe cywilna, a gnojki padna finansowo jak
    dowala im do zaplaty odszkodowanie. Wysokosc odszkodowania zalezy
    na jak bogata firme trafisz, ale niestety bogade nie popelniaja bledow.
    Ja tak zrobilem dwa razy, na tym rynku pracy mozna zarobic ;)
    Wszystkie szanujace sie firmy zatrudniaja HR-owcow,
    ktorzy znaja sie na prawie przy redagowaniu ofert pracy. Tam nie ma
    miejsca na glupie oficjalne docinki o wieku, wyksztalceniu itp. aby kogos
    nie urazic.
    Zazwyczaj podaje sie zakrez obowiazkow i pozadane doswiadczenie. Rowniez
    fotka jest uzasadniona, jesli praca wymaga kontaktu z klientem, ale w innym
    wypadku to dyskryminacja - i nie pomoze im tlumaczenie, ze cos tam...!.
    Poczytaj sobie KP jakie prawa ma pracownik.
    Na zachodzie to pracodawca by w portki zrobil, jakby oficjalnie tak sie
    wystawil.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Wiha

  • 3. Data: 2004-10-18 08:36:49
    Od: "abb" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Wiha" <w...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poczytaj sobie KP jakie prawa ma pracownik.
    > Na zachodzie to pracodawca by w portki zrobil, jakby oficjalnie tak sie

    Co z tego , i tak zatrudnią kogo chcą bez względu jak zredagują ogłoszenie
    !!!

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-18 08:37:29
    Od: "Pawel Jakusz" <p...@v...com.wytnij>

    Użytkownik "Wiha" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Czlowieku to sie nazywa jawna dyskryminacja i spokojnie mozna im wytoczyc
    > sprawe w sadze za straty moralne i uraze godnosci.

    Jaka strata moralna ? Nie spelnial wymagan pracodawcy. Nie wiem gdzie tu
    urazona godnosc.

    > Najlepiej chodzic z dyktafonem i swiadkiem,
    > mala inwestycja na sprawe cywilna, a gnojki padna finansowo jak
    > dowala im do zaplaty odszkodowanie.

    To bylby chyba pierwszy taki przypadek w Polsce.

    > Wysokosc odszkodowania zalezy
    > na jak bogata firme trafisz, ale niestety bogade nie popelniaja bledow.
    > Ja tak zrobilem dwa razy, na tym rynku pracy mozna zarobic ;)

    Na jakiej podstawie "zarobiles" ?

> [...]
    > ktorzy znaja sie na prawie przy redagowaniu ofert pracy. Tam nie ma
    > miejsca na glupie oficjalne docinki o wieku, wyksztalceniu itp. aby kogos

    :)
    W zdecydowanej wiekszosci ogloszen szanujacych sie firm jest zapisek o
    wymaganym kierunkowym wyksztalceniu :)

    pawel

  • 5. Data: 2004-10-18 08:46:13
    Temat: Odp: ludzie po 30-tce do odstrzału
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    tak tak a na stanowisko sprzątaczki potrzeba Panią w wieku <30 lat,
    minimum doktorat z zakresu chemi gospodarczej, znajomoscią przynajmniej
    pięciu języka obcych za wynagrodznie 850 brutto a i naturalnie zapomniałem
    dodać ze z doświadczeniem w swoim zawodzie minimum 3-letnim

    :S
    makabra ale tym ludziom, poje... się w głowach od dobrobytu....

  • 6. Data: 2004-10-18 08:47:07
    Od: "Pawel Jakusz" <p...@v...com.wytnij>

    Użytkownik "Mariusz" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pięciu języka obcych za wynagrodznie 850 brutto a i naturalnie zapomniałem
    > dodać ze z doświadczeniem w swoim zawodzie minimum 3-letnim

    Skoro ktos z takim doswiadczeniem bierze taka prace, to znaczy ze to cale
    jego wyksztalcenie jest nikomu nie potrzebne. A jesli z takim doswiadczeniem
    mozna miec lepsza prace, to nikt sie nie zglosi i beda musieli obnizyc
    wymagania. Nie wiem czym sie tu bulwersowac.

    pawel

  • 7. Data: 2004-10-18 09:11:14
    Od: "Wiha" <w...@h...com>

    Użytkownik "Pawel Jakusz" <p...@v...com.wytnij> napisał w
    wiadomości news:ckvven$29tk$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik "Wiha" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jaka strata moralna ? Nie spelnial wymagan pracodawcy. Nie wiem gdzie tu
    > urazona godnosc.
    Gdyby ktos mi powiedzial, ze komus nie odpowiadam z tego wzgledu, ze
    jestem za stary, to by to powtorzyl w sadzie z wielka pokora. Jakakolwiek
    dyskryminacja wyrazona oficjalnie, jest podstawa do roszczenia, jesli
    nieslusznie narusza czyjes prawa. No jejku, wolnos mamy i trzeba
    z niej korzystac. Tak jak w USA mozna dostac odszkodowane za smieszna
    rzecz - to efekt sielnej demokracji i kapitalizmu, my dopiero uczymy sie
    tego,
    ale wszystko przed nami;).
    A tak dla niedowiarkow, proponuje popatrzec jak sie redaguje ofery pracy
    na zachodzie, z jaka klasa sznuje sie wlasny i cudzy czas - podawanie
    zakresu zarobkow. Jak sie sami nie bedziecie szanowac to nikt was nie
    bedzie szanowal - to moje przeslanie...

    > To bylby chyba pierwszy taki przypadek w Polsce.

    Chcialem zaistniec w mediach :), ale niestety to nie byly
    powazne sprawy, a tamci co przegrali sa bardzo ostrozni co pisza.

    Kiedys w telewizji byl motyw, ze jakis gosc kolo 50 wytoczyl proces
    Panstwu, ze nie moze znalezc pracy i zada zadoscuczynienia w postaci
    odszkodowania. Moim zdaniem przesadzil i nie mail do tego podstaw,
    bo Panstwo nie jest od dawania tylko regulowania.

    > Na jakiej podstawie "zarobiles" ?

    Wygralem sprawe dwa razy.

    > :)
    > W zdecydowanej wiekszosci ogloszen szanujacych sie firm jest zapisek o
    > wymaganym kierunkowym wyksztalceniu :)
    >

    > pawel

    Oczywisce, ale ja pisalem w konteksce pracy niewymagajacej kwalifikacji.
    Zasada jest taka, ze pisze sie wymagania adekwatne do zakresu obowiazkow.
    Nie mozna oficjalnie wymagac np. jakiegokolwiek wyksztalcenia wyzszego
    do np. sprzatania czy pracy fizycznej, choc na naszym rynku jest wskazane,
    bo wiadomo ze to 'ambitna praca i tylko dla szczesciarzy' ;).

    Pozdrawiam,
    Wiha

  • 8. Data: 2004-10-18 09:55:49
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

    > zadała mi pytanie w jakim jestem wieku, odpowiedziałem że 34 lata.Na to
    ona
    > że mój wiek dyskwalifikuje mnie do podjęcia danej pracy. Tylko do 30 lat.

    Hehe :( młody jesteś ja mam 45 lat, 20 lat doświaczenia w pracy jako
    informatyk/admin ( novell/lotus/db2/win'y ) i od ponad 2 lata szukam pracy.
    Powód - wiek, i przesycenir rynku "informatykami" po 3 letnich "sudiach"
    licencjackich.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-10-18 09:57:14
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

  • 10. Data: 2004-10-18 10:02:30
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Pawel Jakusz napisał:

    > Jaka strata moralna ? Nie spelnial wymagan pracodawcy.

    To jest ewidentna dyskryminacja i podobnie jak dyskrymianacja ze wzgl.
    na płeć - jest łamaniem prawa. I to już na poziomie ogłoszeń.
    Polecam lekturę KP.
    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb(podkreślnik)tuznikpocztaonet