PracaGrupypl.praca.dyskusjeludzie po 30-tce do odstrzału › Re: ludzie po 30-tce do odstrzału
    From: "Wiha" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ludzie po 30-tce do odstrzału
    Date: Mon, 18 Oct 2004 11:11:14 +0200

    Użytkownik "Pawel Jakusz" <p...@v...com.wytnij> napisał w
    wiadomości news:ckvven$29tk$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik "Wiha" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jaka strata moralna ? Nie spelnial wymagan pracodawcy. Nie wiem gdzie tu
    > urazona godnosc.
    Gdyby ktos mi powiedzial, ze komus nie odpowiadam z tego wzgledu, ze
    jestem za stary, to by to powtorzyl w sadzie z wielka pokora. Jakakolwiek
    dyskryminacja wyrazona oficjalnie, jest podstawa do roszczenia, jesli
    nieslusznie narusza czyjes prawa. No jejku, wolnos mamy i trzeba
    z niej korzystac. Tak jak w USA mozna dostac odszkodowane za smieszna
    rzecz - to efekt sielnej demokracji i kapitalizmu, my dopiero uczymy sie
    tego,
    ale wszystko przed nami;).
    A tak dla niedowiarkow, proponuje popatrzec jak sie redaguje ofery pracy
    na zachodzie, z jaka klasa sznuje sie wlasny i cudzy czas - podawanie
    zakresu zarobkow. Jak sie sami nie bedziecie szanowac to nikt was nie
    bedzie szanowal - to moje przeslanie...

    > To bylby chyba pierwszy taki przypadek w Polsce.

    Chcialem zaistniec w mediach :), ale niestety to nie byly
    powazne sprawy, a tamci co przegrali sa bardzo ostrozni co pisza.

    Kiedys w telewizji byl motyw, ze jakis gosc kolo 50 wytoczyl proces
    Panstwu, ze nie moze znalezc pracy i zada zadoscuczynienia w postaci
    odszkodowania. Moim zdaniem przesadzil i nie mail do tego podstaw,
    bo Panstwo nie jest od dawania tylko regulowania.

    > Na jakiej podstawie "zarobiles" ?

    Wygralem sprawe dwa razy.

    > :)
    > W zdecydowanej wiekszosci ogloszen szanujacych sie firm jest zapisek o
    > wymaganym kierunkowym wyksztalceniu :)
    >

    > pawel

    Oczywisce, ale ja pisalem w konteksce pracy niewymagajacej kwalifikacji.
    Zasada jest taka, ze pisze sie wymagania adekwatne do zakresu obowiazkow.
    Nie mozna oficjalnie wymagac np. jakiegokolwiek wyksztalcenia wyzszego
    do np. sprzatania czy pracy fizycznej, choc na naszym rynku jest wskazane,
    bo wiadomo ze to 'ambitna praca i tylko dla szczesciarzy' ;).

    Pozdrawiam,
    Wiha