PracaGrupypl.praca.dyskusje › Korepetycje

  • 1. Data: 2004-10-18 07:36:11
    Temat: Korepetycje
    Od: "repairman" <r...@o...pl>

    Witam!
    Mam zamiar udzielać korepetycji. Jak ta sprawa wygląda od strony prawnej?
    Jestem zatrudniony w zakładzie pracy. Czy trzeba to jakoś rejestrować ? W
    jakimś urzędzie? Kto może mnie "ścigać" i na jakiej podstawie?
    Z góry dzięki za pomoc
    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-18 07:54:53
    Temat: Re: Korepetycje
    Od: Sebastian Celejewski <s...@w...pl>

    repairman wrote:

> [...]
    > Jestem zatrudniony w zakładzie pracy. Czy trzeba to jakoś rejestrować ? W
    > jakimś urzędzie? Kto może mnie "ścigać" i na jakiej podstawie?

    Sprawa była poruszana w wątku ,,Korepetycje a podatki'', sam byłem
    ciekawy w jaki sposób legalnie zarabiać na korepetycjach, ale dyskusji
    nie było. Więc drugi raz dołączam się do pytania.

    Sebastian Ce

  • 3. Data: 2004-10-18 08:58:20
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Celejewski" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ckvss9$9tp$2@news.onet.pl...
> [...]
    > ciekawy w jaki sposób legalnie zarabiać na korepetycjach, ale dyskusji
    > nie było. Więc drugi raz dołączam się do pytania.

    Witam. Legalne zarabianie na korepetycjach bylo omawiane na listach wiele
    razy. Sprawa wyglada tak, ze albo trzeba prowadzic dzialalnosc gospodarcza
    albo pracowac dla kogos, kto taka dzialalnosc prowadzi.
    Pozdrawiam Gosia

  • 4. Data: 2004-10-18 12:30:18
    Od: "repairman" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Gosia" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > razy. Sprawa wyglada tak, ze albo trzeba prowadzic dzialalnosc gospodarcza
    > albo pracowac dla kogos, kto taka dzialalnosc prowadzi.

    Więc jeśli moja firma (w której jestem zatrudniony) prowadzi takie szkolenia
    to co?
    Niby działam w jej imieniu i mogę wystawiać faktury? A jeśli ona (firma) nie
    chce się pod tym podpisywać to co?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2004-10-18 13:10:54
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "repairman" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Więc jeśli moja firma (w której jestem zatrudniony) prowadzi takie
    szkolenia
    > to co?

    Witam ponownie. Piszac "pracowac dla kogos, kto taka dzialalnosc prowadzi"
    mialam na mysli, swiadczenie korepetycji za zgoda firmy i w jej imieniu.
    Przykladowo: masz firme zajmujaca sie prowadzeniem korepetycji i zatrudniasz
    kogos do pomocy, kto tez prowadzi korepetycje. W tym przypadku obie osoby
    udzielaja korepetycji legalnie. Jedna jest wlascicielem firmy a druga
    pracownikiem.

    > Niby działam w jej imieniu i mogę wystawiać faktury? >

    Faktury czy inne dokumenty mozesz wystawiac tylko wtedy, gdy firma cie do
    tego upowazni.

    >A jeśli ona (firma) nie
    > chce się pod tym podpisywać to co?
    To znaczy ze nie mozesz dzialac w tym zakresie w imieniu firmy.

    > Pozdrawiam
    > Marcin

    Pozdrawiam rowniez Gosia