PracaGrupypl.praca.dyskusje › ludzie po 30-tce do odstrzału

  • 11. Data: 2004-10-18 10:05:19
    Temat: Re: ludzie po 30-tce do odstrzału
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

    > nieslusznie narusza czyjes prawa. No jejku, wolnos mamy i trzeba
    > z niej korzystac. Tak jak w USA mozna dostac odszkodowane za smieszna
    > rzecz - to efekt sielnej demokracji i kapitalizmu, my dopiero uczymy sie
    > tego,

    Podziwiam Twój optymizm. W Polsce panuje dziki, drapieżny kapitalizm i zanim
    Twoja ( moja? ) sprawa o odszkodowanie trafiła by do sądu I instancji (
    później odwołanie, sąd II instancji, SN, sąd kasacyjny i diabeł co tam
    jeszcze wie ) to dawno zabrakło by kasy nie tylko na adwokatów ale i na
    życie. Rozdmuchana sprawa jednej sprawy Biedronki to nie tyle zwycięstwo
    jednostki ( nadmienię w I instancji ) ale przejaw bezwzględnej walki
    konkurencyjnej sieci marketów.( Wygrana Pani twierdzi iż właśnie otwiera
    swój własny biznes, franszczyze ciekaw jestem jakiej sieci)

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-10-18 10:24:22
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

    > Czlowieku to sie nazywa jawna dyskryminacja i spokojnie mozna im
    wytoczyc
    > sprawe w sadze za straty moralne i uraze godnosci. To znaczy jak
    udowodnisz,
    > ze czujesz sie dyskryminowany, a jednoczesnie poradzisz sobie na tym
    > stanowsiku

    Jaka dysktyminacja? Jako pracodawca moge sobie zazyczyc ze chce np.
    blondynke 27lat, z wyzszym, i np jakimis wymiarami. Kto mi tego zabroni,
    to jest wlasnie ta wolnosc ;) Kwestia jest taka, czy powiem to wprost
    osobom starajacym sie o prace (przynajmniej nie beda robic sobie nadziei i
    nie beda tracic czasu niepotrzebnie), czy dowiedza sie ze nie zostali
    zatrudnieni po 3 rozmowach wstepnych, wydanych pieniadzach na dojazdy itp.
    IMHO pierwsza mozliwosc jest lepsza.

    A tak pozatym, to zeczywiscie co jest nie tak z tym wszystkim. Wydaje mi
    sie ze moze chodzic o to ze mlodszy moze nie miec jeszcze rodziny i ma
    mniejsze potrzeby finansowe, a starszy potrzebuje juz bardziej stabilnej i
    dajacej stabilnosc pracy. Moze o to chodzi?
    A moze po prostu szef jest w wieku 29lat i nie chce starszych od siebie w
    firmie ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 13. Data: 2004-10-18 11:11:46
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >sprawe w sadze za straty moralne i uraze godnosci. To znaczy jak udowodnisz,
    >ze czujesz sie dyskryminowany, a jednoczesnie poradzisz sobie na tym

    hehe to samo mozna wiec powiedziec o stazach.. ostatnio w posredniaku
    we wrocku przegladam liste dostepnych stazy.. ide potem spytac o kilka
    wybranych i jakiez moje zdziwienie:
    mam odpowiednie wyksztalcenie kierunkowe itp a pani nawet nie chce mi
    pokazac oferty bo twierdzi ze pracodawca wyraznie zazadal ze do 25 lat
    a ja mam 26...

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 14. Data: 2004-10-18 13:08:29
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > tak tak a na stanowisko sprzątaczki potrzeba Panią w wieku <30 lat,
    > minimum doktorat z zakresu chemi gospodarczej, znajomoscią przynajmniej
    > pięciu języka obcych za wynagrodznie 850 brutto a i naturalnie zapomniałem
    > dodać ze z doświadczeniem w swoim zawodzie minimum 3-letnim
    >
    > :S
    > makabra ale tym ludziom, poje... się w głowach od dobrobytu....
    He he jak szukałam pracy -(doktoratu nie zrobiłam chociaż w pewnym momencie
    był w planach ) w wieku lat 32 to wymagali jeszcze grupy inwalidzkiej. A co
    do wykształcenia to wkurzajace jest to, ze panstwo wydaje mnostwo pieniedzy
    i nikomu nie jest to potrzebne.
    TMK

  • 15. Data: 2004-10-18 15:33:08
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl> napisał w
    wiadomości news:cl05o5$h8n$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > nie beda tracic czasu niepotrzebnie), czy dowiedza sie ze nie zostali
    > zatrudnieni po 3 rozmowach wstepnych, wydanych pieniadzach na dojazdy itp.

    No wlasnie ze z tego co wiem to nie moze. Ktos sugerowal lekture KP, ale z
    tego co wiem jest to tez wymog UE - nie wolno np. sugerowac wieku w
    ogloszeniach o prace. Pracodawcy (ktorzy de facto sami decyduja) czesto
    decyduja sie na wybieg "zatrudnie XXX do pracy w mlodym, dynamicznym
    zespole" - co znaczy "ludziom ktorych mlodymi nie mozna nazwac z gory
    dziekujemy".

    Tak czy inaczej - jesli mialby swiadkow ze nie dostal pracy ze wzgledu na
    wiek - moglby sie sadzic z firma ktora cos takiego praktykuje. W tym
    przypadku ewidentnie - nie pytano nawet czy jest bialy, czarny, zolty czy
    zyd - po odpowiedz na pytanie o wiek powiedziano dziekuje.

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 16. Data: 2004-10-18 16:20:54
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

> [...]
    czy
    > zyd - po odpowiedz na pytanie o wiek powiedziano dziekuje.

    Mam 2 kandydatow na stanowisko jeden ma 30 lat a drugi 38, zatrudniam
    pierwszego bo bardziej odpowiada mi wiekowo. I co? Teraz te drugi moze
    mnie pozwac, bo zatrudnilem młodszego (w ramach dyskryminacji)?
    W sumie bezsens, jako pracodawca zatrudniam kogo chce a nie tego kogo
    musze. To jest podstawa ^wlasnego^ biznesu, ze ^ja^ w nim decyduje a nie
    ktos. Moze bylo tak w czasach firm panstwowych i ew. teraz w spolkach
    sk.panstwa.
    IHMO lepiej jesli sie powie od razu, ze ktos nie spelnia warunkow, a nie
    po miesiacu rekrutacji stwierdzi sie ze osoby nie przyjmujemy bo jest
    'niezgodna z polityka firmy'.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 17. Data: 2004-10-18 23:33:53
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl> napisał w
    wiadomości news:cl0qkm$eui$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > IHMO lepiej jesli sie powie od razu, ze ktos nie spelnia warunkow, a nie
    > po miesiacu rekrutacji stwierdzi sie ze osoby nie przyjmujemy bo jest

    Nie o to do konca chodzi. Firma ma patrzec/powinna patrzec na ludzi przez
    pryzmat kwalifkacji (np. jesli chodzi o ratownikow gorskich sam
    zdecydowalbym sie na 25latka a nie 80 latka mimo ze ten drugi ma
    doswiadcznie itp.). Natomiast w przypadku pracy gdzie wiek nie powinien grac
    roli wg. mnie i wg. prawa UE (jak i pewnie polskiego) nie jest dopuszczalne
    "dyskryminowanie pracownika ze wzgledu na wiek, plec ...". Praktyka jaka
    jest ... to juz inna bajka.
    Wiem, ze to Ty decydujesz kogo zatrudniasz. Jak chcesz zatrudnic 30-latka to
    dorzucisz warunek taki ze 38latek go nie spelni (nie musi to byc wiek).

    Wyobraz sobie moje wk. (czyt. zdenerowanie) kiedy czekalem caly dzien na
    rozmowe o prace z innym kandydatem (bylo to 8 godzin poslizgu tzw.
    pracodawcy) po czym nie zostalem zatrudniony WYLACZNIE Z TEGO POWODU ze
    bylem rok mlodszy od konkurenta :)
    Czy nie wydaje Ci sie ze takie postawienie sprawy jest nie fair ?

    Przy okazji: utopijna teoria to jedno, prawo to drugie, zycie to trzecie,
    czwarte i piate :)

    I drugie przy okazji: Co bys wolal uslyszec na rozmowie o prace:
    a) Pan sie nie nadaje do tej pracy bo sie Pan na tym po prostu nie zna
    b) nie zatrudnimy Pana bo inny z kadydatow jest 15 min. starszy ?

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 18. Data: 2004-10-18 23:49:01
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Przemyslaw Osmanski; <cl0qkm$eui$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Mam 2 kandydatow na stanowisko jeden ma 30 lat a drugi 38, zatrudniam
    > pierwszego bo bardziej odpowiada mi wiekowo. I co? Teraz te drugi moze
    > mnie pozwac, bo zatrudnilem młodszego (w ramach dyskryminacji)?

    Jeżeli ujawnisz przed tym 38. latkiem powód odrzucenia jego oferty, a
    będzie spełniał wymogi oferty i mimo swojego wieku [;)] będzie mógł
    pracować na oferowanym stanowisku, to będzie dyskryminacja.

    > W sumie bezsens, jako pracodawca zatrudniam kogo chce a nie tego kogo
    > musze. To jest podstawa ^wlasnego^ biznesu, ze ^ja

    :))))))))))))
    "Wolna wola" i te sprawy? Pobudka - to nie ty decydujesz, to decyduje
    próba statystyczna [informacji i poglądów istniejących w danym
    społeczeństwie], na której opierasz swoje przeświadczenie. Można uznać,
    że przepis jest sposobem na "przymuszanie" pracodawców do określonych
    zachowań, ale można również uznać, że w ten sposób zmieni on sposób
    postrzegania czynnika wieku przez pracodawców - to tak jak z myciem
    ząbków - trzeba dziecko n razy przymuszać, a po pewnym czasie nie
    zauważa ono genezy swoich zachowań i uznaje mycie ząbków za swoje
    autonomiczne zachowanie. ;) Dopóki pracodawcy będą spotykać się np. w
    ogłoszeniach z granicami wiekowymi, dopóty będą uznawać ten sposób za
    normalny i nie będą zauważać, że ograniczając wiek kandydatów dla
    stanowisk, które tego nie wymagają, postępują automatycznie, a nie
    zgodnie z jakąś wydumaną "wolną wolą" i "własnym zdaniem". ;)

    > IHMO lepiej jesli sie powie od razu, ze ktos nie spelnia warunkow, a nie
    > po miesiacu rekrutacji stwierdzi sie ze osoby nie przyjmujemy bo jest
    > 'niezgodna z polityka firmy'.

    Ale w opisanej przez Ciebie sytuacji [38. latek] osoba ta spełnia
    warunki i nie jest niezgodna z polityką firmy. Tak samo nieprawdą jest,
    że osoby starsze wiekiem niż 20. latkowie nie są w stanie dostosować się
    do polityki firmy - popatrz na "pracowników" np. Amwaya czy Herbalife'u
    - podatność na pranie mózgu nie jest ograniczona wiekowo. ;)

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 19. Data: 2004-10-19 06:49:53
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

    > Nie o to do konca chodzi. Firma ma patrzec/powinna patrzec na ludzi
    przez
    > pryzmat kwalifkacji (np. jesli chodzi o ratownikow gorskich sam

    ehh... powinna ;) A u nas to sie patrzy jeszcze przez pryzmat papierka a
    nie umiejetnosci i doswiadczenia. ;)

> [...]
    > rozmowe o prace z innym kandydatem (bylo to 8 godzin poslizgu tzw.
    > pracodawcy) po czym nie zostalem zatrudniony WYLACZNIE Z TEGO POWODU ze

    Wiem, bo bylem tez w podobnych sytuacjach...

    > I drugie przy okazji: Co bys wolal uslyszec na rozmowie o prace:
    > a) Pan sie nie nadaje do tej pracy bo sie Pan na tym po prostu nie zna
    > b) nie zatrudnimy Pana bo inny z kadydatow jest 15 min. starszy ?

    To zalezy. Jesli mialbym to dowiedziec sie przy pierwszej rozmowie
    telefonicznej, to moze lepiej, niz dowiedziec sie z jakas pokretna
    odpowiedzia po np. miesiacu jezdzenia na rozmowy wstepne i zwodzeniu za
    nos...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 20. Data: 2004-10-19 06:52:50
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

    > Jeżeli ujawnisz przed tym 38. latkiem powód odrzucenia jego oferty, a
    > będzie spełniał wymogi oferty i mimo swojego wieku [;)] będzie mógł
    > pracować na oferowanym stanowisku, to będzie dyskryminacja.

    No tak. Mam dwoch kandydatow, identyczne doswiadczenie, wyksztalcenie,
    kwalifikacje, pelnomocnictwa, listy polecajace, plecy (itp. co mozna sobie
    jeszcze wymyslec), ale jeden ma 30 a drugi 35? I co? Moze mam obydwu
    zatrudnic ;)

    > Ale w opisanej przez Ciebie sytuacji [38. latek] osoba ta spełnia
    > warunki i nie jest niezgodna z polityką firmy. Tak samo nieprawdą jest,

    <TEORIA>
    Jest ;) Bo polityka firmy jest aby pracowani w niej ludzie do max 35 roku
    zycia ;)
    Np. zapisane w statucie firmy ;)
    </KONIEC>

    pozdrawiam,