PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop wychowawczy a wypoczynkowy

  • 1. Data: 2004-10-17 20:44:34
    Temat: urlop wychowawczy a wypoczynkowy
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam,
    07.12.2004 koncze trzyletni urlop wychowawczy i mam zamiar złożyć
    wypowiedzenie zgodnie z kodeksem obowiązują mnie 3 miesiące....chciałabym
    jednak wykorzystać w tym czasie wszystkie zaległości.i w związku z tym mam
    pytanie:
    1)urlop wychowawczy rozpoczełam 08.12.2001 po wcześniejszym połrocznym
    macierzyńskim od 08.06.2001 nie wykorzystałam wcześniej wypoczynkowego :(Czy
    on mi teraz przysługuje i w jakim wymiarze?
    2)czy pracodawca po powrocie z wychowawczego 08.12.2004 nie ma prawa mi
    odmowic zaległych świadczen urlopowych?
    Bardzo dziękuje za instrukcje,troszke pogubiłam się w gąszczu paragrafów:)
    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-10-18 07:15:51
    Temat: Re: urlop wychowawczy a wypoczynkowy
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    z tego co wiem, roszczenia ze stosunku pracy ulegaja przedawnieniu po 3
    latach.............
    wiec chyba urlopu nie bedzie....
    a swoja droga co to za pracodawca, co wysyla na wychowawczy bez
    wykorzystania wypoczynkowego???

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 3. Data: 2004-10-18 07:46:17
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    > a swoja droga co to za pracodawca, co wysyla na wychowawczy bez
    > wykorzystania wypoczynkowego???

    Co to za pracownik, ktory pisze podanie o wychowawczy bez podania o
    wypoczynkowy?

    m.

  • 4. Data: 2004-10-18 07:48:24
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    a mnie sie wydaje, ze "ludzki" kadrowy powinien jednak uprzedzic co i
    jak..........
    ale to moja subiektywna opinia i nie trzeba sie z nia zgadzac
    :)))))))

  • 5. Data: 2004-10-18 18:55:34
    Od: Protr <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2004 20:44:34 GMT, Ania <a...@N...alpha.net.pl>
    napisał:

    > 1)urlop wychowawczy rozpoczełam 08.12.2001 po wcześniejszym połrocznym
    > macierzyńskim od 08.06.2001 nie wykorzystałam wcześniej wypoczynkowego
    > :(Czy on mi teraz przysługuje i w jakim wymiarze?
    Ad. 1 Przysługuje Ci urlop za rok bieżący (proporcjonalny czyli np.
    26/12*ilość miesięcy do końca roku od momentu powrotu do pracy.
    Przykładowo przysługuje Ci 26 dni urlopu w roku, wracasz do pracy w
    październiku, umowę masz na czas nieokreślony więc do końca 2004 roku
    pozostanie Ci 26/12*3=7 dni (zaokrąglamy w górę)). Natomiast urlop z
    poprzednich lat nie przysługuje - przy urlopie wychowawczym pow. 1 m-ca
    urlop ulega proporcjonalnemu obniżeniu (w Twoim przypadku do 0 :(
    > 2)czy pracodawca po powrocie z wychowawczego 08.12.2004 nie ma prawa mi
    > odmowic zaległych świadczen urlopowych

    Ad. 2 Nie ma Ci czego odmawiać, natomiast może nie zgodzić się na urlop
    wypoczynkowy zaraz po wychowawczym (czyli te przykładowe 7 dni)

    Pozdrawiam
    Protr

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 6. Data: 2004-10-18 19:52:19
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    :(Czy
    > on mi teraz przysługuje i w jakim wymiarze?

    Zaległy urlop wypoczynkowy za 2001 r. przysługuje w pełnym rocznym
    wymiarze. Za 2004 r. przysługuje 1/12 rocznego wymiaru (2 lub 3 dni), za
    2005 r. (wypowiedzenie) urlop proporcjonalny.

    > 2)czy pracodawca po powrocie z wychowawczego 08.12.2004 nie ma prawa mi
    > odmowic zaległych świadczen urlopowych?

    Ma prawo odmówić, ale ma również obowiązek udzielenia zaległego urlopu
    wypoczynkowego.
    > Bardzo dziękuje za instrukcje,troszke pogubiłam się w gąszczu
    paragrafów:)

    O radę trzeba było prosić 3 lata temu. Bezpośrednio po urlopie
    macierzyńskim trzeba było wykorzystać urlop wypoczynkowy za 2001 r., a
    gdyby urlop wypoczynkowy skończył się w 2002 r., to przysługiwałby również
    urlop wypoczynkowy za 2002 r. do wykorzystania w pełnym rocznym wymiarze.
    Dopiero po wykorzystaniu urlopu wypoczynkowego za 2002 r. należało złożyć
    wniosek o urlop wychowawczy. I byłoby to zgodne z Kodeksem pracy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-10-18 19:56:25
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    czyli urlop za 2001 przepada (lub ulega przedawnieniu, jak kto woli) 1
    stycznia 2005, tak?

    tak pytam, ciekawosc we mnie siedzi.....

  • 8. Data: 2004-10-19 08:00:24
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > czyli urlop za 2001 przepada (lub ulega przedawnieniu, jak kto woli) 1
    > stycznia 2005, tak?

    Prawdopodobnie tak, ale spotkałam się też z interpretacją, że dopiero
    01.04.2004 r., jeżeli uwzględni się, że urlop zaległy można wykorzystać do
    31 marca następnego roku.

    Pozdrawiam

    wa

  • 9. Data: 2004-10-19 08:11:55