PracaGrupypl.praca.dyskusje › sąd pracy

  • 1. Data: 2004-10-18 09:47:48
    Temat: sąd pracy
    Od: "Adam" <adam3541[wytnij_to]@interia.pl>

    Witam,
    Mam do Was pytanie. Otóż wygrałem ze swoim poprzednim pracodawcą sprawę w
    sądzie pracy. Sąd przyznał mi odszkodowanie pieniężne. I teraz mam do Was
    pytanie: co trzeba zrobić żeby te pieniądze wyegzekwować? Pracodawca
    dobrowolnie napewno nie zapłaci. Na pisemny wyrok z sądu muszę jeszcze
    poczekać około tygodnia.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-10-18 14:53:43
    Temat: Re: sąd pracy
    Od: b...@a...pl

> [...]
    > pytanie: co trzeba zrobić żeby te pieniądze wyegzekwować? Pracodawca
    > dobrowolnie napewno nie zapłaci. Na pisemny wyrok z sądu muszę jeszcze

    Musisz koniecznie poczekać na wyrok sądowy na piśmie. Potem idziesz do
    komornika (teraz nie ma już rejonizacji wg np. siedziby firmy byłego
    pracodawcy). Najlepiej wcześniej zasięgnąć języka który komornik działa
    sprawnie (czyt szybko i nieopieszale) i nie pobierze od ciebie pieniędzy jako,
    ja wiem? zabezpieczenie.
    Ja też wygrałam sprawę o odszkodowanie i mieszkam teraz w innym mieście niż gdy
    pracowałam w byłej firmie; wiąże się to z tym że w kancelarii powiedzieli mi,
    że gdyby firma miała siedzibę w innym mieście to komornik pobrałby ode mnie
    jakąś kwotę jako zabezpieczenie. Adwokat mnie uczulił na to, żeby w takim
    przypadku iść do innej kancelarii komorniczej.
    Jak masz już wyrok na piśmie bierzesz go ze sobą do kancelarii i wypełniasz
    wniosek o egzekucję pieniędzy. Najlepiej żebyś jak najwięcej wiedział o b.
    firmie tzn w jakim banku mają konto, ew. jeśli znasz to nr konta, adres
    zameldowania szefa itp. Komornik nie traci wtedy czasu na ustalanie tych faktów
    tylko od razu na pierwszy ogień bierze podane przez ciebie informacje.
    Ważne jest jeszcze żeby zrobili ci ksero wyroku sądowego i podbili i podpisali
    za zgodność z oryginałem (zabierają ci oryginał jako podstawę do egzekucji).
    Podajesz też we wniosku o egzekucję swój nr konta bankowego (jak nie masz to
    prześlą ci przekazem pocztowym i odliczą opłatę za to przesłanie - więc się nie
    opłaca).
    To tyle co mi przychodzi do głowy. Jak masz jakieś pytania to pisz na priv.
    Powodzenia
    Bionka

  • 3. Data: 2004-10-18 15:43:36
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 18 paź 2004 w liście
    [news:1d72.00000aa1.4173d8f6@newsgate.onet.pl] [b...@a...pl]
    napisał(a):

    > To tyle co mi przychodzi do głowy. Jak masz jakieś pytania to pisz
    > na priv. Powodzenia

    Piszcie tutaj, bo jeszcze się może komuś przyda...

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki