PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?

  • 121. Data: 2006-03-27 12:54:52
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    > To już w ogóle nie rozumiem - dlaczego nie napisałeś "szukam kobiety"?
    > Przecież i tak złamałeś prawo pisząc "szukam młodej osoby".
    > Zresztą tym tekstem o młodej osobie i tak mogłeś odstraszyć trochę
    > ludzi, bo tego typu ogłoszenia (w stylu młodych, dynamicznych zespołów
    > jako atucie (?) firmy) niektórym kojarzą się z szukaniem jeleni,
    > którzy będą za grosze zapierdzielali.
    > A w ogóle dlaczego to miał być ktoś młody?

    Młody, mo mamy zamier go uczyć zawodu. Z resztą to masz rację. Nie brałem
    pod uwagę fakt, że dyrektorka ma 50 lat i dla niej 40-letnia osoba to młody
    człowiek. Mój błąd.

    > Jeżeli Ci ludzie trafią do klientów firmy na jakieś decydenckie
    > stanowiska to będzie to miało wpływ.
    > Poza tym są już w Polsce firmy, które są omijane przez wartościowych
    > kandydatów szerokim łukiem. Właśnie ze względu na niepoważne
    > traktowanie kandydatów i pracowników.

    Myślę, że ja starałem się, jak mogę. Nie zadałem głupich pytań. Jedyne
    kłopotliwe pytanie, to o spodziewanym wynagrodzeniu i z góry ostrzegałem, że
    to nieobowiązkowe. skupiłem się na tym, jak kandydatka radzi sobie z
    Photoshopem, później pokazałem nasz produkt i pytałem, co ona sądzi o nim.

    > Sądzę że większość kandydatów związana jest z danym rejonem. Świat
    > również jest mały i prędzej czy później możesz trafić na tych ludzi,
    > możliwe że nawet u klientów za granicą. Niech wtedy któryś z byłych
    > pracowników lub aplikantów szepnie słówko komu trzeba... .

    Zgadzam się, ale jak pisałem wcześniej, starałem się, jak mogłem, bo cały
    czas pamiętam, że sam musiałem to wszystko przechodzić kiedyś. Odpisałem
    później, kiedy kadydatka została odrzucona. Nie wykluczam współpracy na
    przyszłość.

    > ... odrzuci się kandydata (lub on sam zrezygnuje), który takie zyski
    > mógłby firmie przynieść.

    Kogoś muszę wybrać.

    > (...)
    >
    > Ale chyba nie dlatego że są gejami? Inteligentni heterycy też chyba
    > jacyś są?

    Nie wgłębiam.

    > A czy wśród odrzuconych kandydatów byli mężczyźni, którzy również
    > zamieścili portfolio?

    Był jeden. Zaglądałem później, kiedy potrzebowaliśmy projektanta z
    doświadczeniem.

    > Nie szczęście, sam wybieram firmy do jakich składam papiery.

    Powiedź kkk, która rozpoczęła ten temat!

> [...]
    > Bo może się okazać że w razie jakichkolwiek problemów cała
    > odpowiedzialność spadnie na Ciebie. Zauważ, że to Ty zamieściłeś
    > ogłoszenie o "młodych osobach" i że to Ty przez sito rekrutacyjne
    > przepuściłeś wyłącznie kobiety. Czy polecenie służbowe dotyczące
    > zatrudnienia kobiety masz gdzieś na piśmie, tak żeby choć częściowo
    > chronić swój tyłek? Bo jeśli nie, to módl się żeby któraś z
    > odrzuconych w końcowym etapie rekrutacji kandydatek nie była znajomą
    > odrzuconego w czasie rekrutacji pieniacza, który nie zawaha się pójść

    Dopiero teraz, czytając twój post, myślę o tym. Dzięki za radę. Na
    przyszłość będę ostrożniejszy. Po prostu nigdy wcześniej tego nie robiłem, a
    człowiek uczy się na błędach.

    pozdrawiam

  • 122. Data: 2006-03-27 13:30:07
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Nixe porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jakie konkretnie prawo?
    > Czy możesz podać stosowny przepis?
    Dyskryminacja ze wzgledu na wiek... podobnie jak teoretycznie nielegalne
    sa teksty typu "zatrudnie kobiete" (dyksryminacja ze wzgledu na plec)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 123. Data: 2006-03-27 13:55:02
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Mon, 27 Mar 2006 13:40:51 +0200, "Nixe" wrote:

    >Jakie konkretnie prawo?

    Ustawa z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy

    >Czy możesz podać stosowny przepis?

    Nie moge dobić się do isip.sejm.gov.pl więc rzucę trochę mniej pewnym
    źródłem:
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy/?se
    c=0103

    >Odszkodowanie z jakiego tytułu?

    Art. 183d.
    Osoba, wobec której pracodawca naruszył zasadę równego traktowania w
    zatrudnieniu, ma prawo do odszkodowania w wysokości nie niższej niż
    minimalne wynagrodzenie za pracę, ustalane na podstawie odrębnych
    przepisów.

    >Że został odrzucony w procesie rekrutacji?

    Art. 183b.
    § 1. Za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu, z
    zastrzeżeniem § 2-4, uważa się różnicowanie przez pracodawcę sytuacji
    pracownika z jednej lub kilku przyczyn określonych w art. 183a § 1,
    którego skutkiem jest w szczególności:
    1) odmowa nawiązania lub rozwiązanie stosunku pracy,

    Art. 183a.
    § 1. Pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i
    rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz
    dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w
    szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę,
    religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową,
    pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także bez
    względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w
    pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy.

    Z tego co kojarzę, to nawet jeżeli była jakaś nowelizacja kodeksu w
    ostatnim czasie i zacytowane tu numerki się już nie zgadzają, to
    antydyskryminacyjne przepisy są wciąż w mocy i sądy obecnie coraz
    częściej zasądzają odszkodowania. W ostatnim czasie w prasie była
    analiza tego problemu, wraz z jakimiś statystykami o wysokości i
    ilości przyznawanych odszkodowań w ostatnich latach.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 124. Data: 2006-03-27 16:09:00
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:g3rf22pjglip7898uikb20srlannj2sgrt@4ax.com>
    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Nie moge dobić się do isip.sejm.gov.pl więc rzucę trochę mniej pewnym
    > źródłem:
    > http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy/?se
    c=0103

    Dzięki!

    Ale z drugiej strony:
    § 2. Zasady równego traktowania w zatrudnieniu nie naruszają działania
    polegające na:
    1) niezatrudnianiu pracownika z jednej lub kilku przyczyn określonych w art.
    183a § 1, jeżeli jest to uzasadnione ze względu na rodzaj pracy, warunki jej
    wykonywania lub wymagania zawodowe stawiane pracownikom.

    Nie jest chyba większym problemem uzasadnienie, że nie chcę/nie mogę kogoś
    zatrudnić z ww powodów.
    I dlatego właśnie szukam określonego typu człowieka, w określonym wieku,
    płci czy predyspozycjach.
    Dla mnie to kryteria dokładnie takie same jak kryteria dotyczące
    wykształcenia czy doświadczenia.

> [...]
    > którego skutkiem jest w szczególności:
    > 1) odmowa nawiązania lub rozwiązanie stosunku pracy,

    Hmmm... Nie do końca to rozumiem.
    Przypuśćmy, że znajduję w prasie ogłoszenie "Poszukujemy inżynierów chemików
    z co najmniej 5-letnim doświadczeniem w analizie żywności, ze szczególnym
    zastosowaniem technik HPLC i GLC, w wieku do 40 lat". Przypuśćmy, że ja mam
    lat 50, ale resztę warunków spełniam. Czy mam rozumieć, że wolno mi żądać od
    ogłoszeniodawcy odszkodowania, ponieważ naruszył zasady równego traktowania
    i w przypadku złożenia mojej aplikacji odmówił mi nawiązania stosunku pracy?

> [...]
    > ostatnim czasie i zacytowane tu numerki się już nie zgadzają, to
    > antydyskryminacyjne przepisy są wciąż w mocy i sądy obecnie coraz

    Aż trudno w to uwierzyć śledząc ogłoszenia o pracę w przeróżnych mediach.
    Swoją drogą wszystko to jest dla mnie trochę śmieszne.
    Przecież jeśli ktoś się uprze, że nie chce zatrudnić kobiety, to i tak
    dopnie swego. Ogłoszenie o pracy sformułuje wprawdzie w sposób 'poprawny
    politycznie' i nie budzący podejrzeń, ale potencjalnych kandydatów płci
    żeńskiej odsieje z zupełnie innego powodu, niż płeć. Nie ma przecież
    obowiązku wyjaśniać komukolwiek, z jakiej przyczyny nie zdecydował się na
    przyjęcie tej konkretnej osoby. Ba! Nie ma nawet obowiązku odpowiadać na
    aplikację.

    --
    PozdrawiaM

  • 125. Data: 2006-03-27 17:21:35
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Mon, 27 Mar 2006 18:09:00 +0200, "Nixe" wrote:

> [...]
    >183a § 1, jeżeli jest to uzasadnione ze względu na rodzaj pracy, warunki jej
    >wykonywania lub wymagania zawodowe stawiane pracownikom.

    Jakie to uzasadnienie chcesz przedstawić w przypadku inżyniera
    chemika, spełniającego wszystkie wymagania poza wiekiem? To nie
    strażak, czy policjant, gdzie ograniczenie wiekowe mogłoby mieć jakiś
    sens.

    >Nie jest chyba większym problemem uzasadnienie, że nie chcę/nie mogę kogoś
    >zatrudnić z ww powodów.

    Słucham - chemik inżynier lat 40 i drugi chemik inżynier lat 50.
    Grafik jajnikonośny i nie, projektant mody - gej i hetero. Uzasadnij
    to opierając się na rzeczowych argumentach.

    >I dlatego właśnie szukam określonego typu człowieka, w określonym wieku,
    >płci czy predyspozycjach.
    >Dla mnie to kryteria dokładnie takie same jak kryteria dotyczące
    >wykształcenia czy doświadczenia.

    O to chodzi, że dla Ciebie.

> [...]
    >i w przypadku złożenia mojej aplikacji odmówił mi nawiązania stosunku pracy?

    Jeżeli będziesz miała papier, lub nagranie na którym odmówią Ci pracy
    ze względu na Twój wiek, to sądzę że tak.

    >Aż trudno w to uwierzyć śledząc ogłoszenia o pracę w przeróżnych mediach.

    Ja też się dziwię. Nie ma chyba tygodnia, w którym bym nie widział
    ogłoszeń w stylu "zatrudnię kobietę do sklepu", a nawet poważniejszych
    - sami na siebie bicz kręcą.

> [...]
    >przyjęcie tej konkretnej osoby. Ba! Nie ma nawet obowiązku odpowiadać na

    Dokładnie. Dlatego ja jestem przeciwny takim ograniczeniom, bo nie
    rozumiem po kiego grzyba fałszować rzeczywistość i utrudniać życie
    aplikantom i pracodawcom. Ale nie zmienia to faktu, że ograniczenia
    istnieją i Tobie jako pracodawcy radziłbym (bez złośliwości) jednak
    przeczytać ten KP i inne przepisy Ciebie dotyczące,
    Ja tak zrobiłem m.in. po to, żeby żadna PIPa się nie czepnęła mojej UZ
    :-)
    I jeszcze jedna rada - gdy słyszysz narzekanie na coś, to zastanów się
    jak możesz na tym zarobić. Narzekają na dyskryminację? Poszukaj
    prawnika i załóż z nim wspólny interes, jednocześnie zajmij się
    doradztwem w procesach rekrutacyjnych :-) Narzekają, że rolnicy nie
    płacą ZUSu? Zostań rolnikiem i też nie płać. Narzekają, że firmy z
    zachodnim kapitałem nie płacą podatków? Załóż taką firmę i też nie
    płać - zobacz na raje podatkowe, szczególnie te europejskie (ze
    względu na "antyrajską" politykę naszego MF) i przyjrzyj się co trzeba
    zrobić żeby taką firmę założyć - jest nad czym pomyśleć. Ale żebyś się
    za bardzo nie napaliła, to mimo wszystko przeczytaj nowe umowy jakie
    Polska popodpisywała bodajże w zeszłym roku.
    Jak to mówią: "Gdy wszyscy kopią w poszukiwaniu złota, sprzedawaj
    łopaty" ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 126. Data: 2006-03-27 17:39:43
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Jotte w news:e073lj$i6e$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > Gratuluję

    Nie ma czego.

    > bo jakbyś uważał inaczej to byś zaprzeczył faktycznie
    > istniejącej rzeczywistości.

    Rzeczywistość? Nie widzimy jej takiej jaką jest. Jest taka jaką ja widzimy,
    że się tak filozoficznie wyrażę ;-)

    > Tak przypuszczam. No i co?

    Tak ogólnie co, dla Ciebie, czy dla mnie? ;-)

    > I w ogóle dlaczego? Bo się nie zgadzam ze wszystkim?

    Nie chodzi o to co piszesz, ale jak to robisz.

    > Straszna wada wśród native-lizidupów i dupolizów ready.

    Jak wyżej.

    > Trudno. Czemu miałbym się bardziej martwić że kogoś wkurzam,
    > niż ktoś tym, że wkurza mnie?

    Dobre pytanie. Dlaczego miałbym się bardziej martwić Twoim wkurzaniem niż
    niż tym, że mnie wkurzasz? Dlaczego w ogóle miałbym się tym martwić? :-)

    > Uważasz, że jestem agresywny? (jeśli Ci się zechce to serio
    > odpowiedz i uzasadnij; jak nie to się nie fatyguj)

    Jasne, mam trochę czasu. Uzasadnienie jest banalne - tak odbieram niektóre
    Twoje teksty :-)

    > Akurat teraz nie... ;)

    O! Pokazać, że jest się innym na każdym kroku!

    ;-P

    pozdrawiam
    Greg

  • 127. Data: 2006-03-27 20:10:30
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:fu4g22d0b1rj54fkntprgkbnj2j9vrcu48@4ax.com>
> [...]

    > sens.

    > Słucham - chemik inżynier lat 40 i drugi chemik inżynier lat 50.

    1.) Potwierdzone przez pracowników i ich przełożonych złe doświadczenia we
    współpracy z osobami w wieku powyżej x lat (np. brak elastyczności, brak
    umiejętności dostosowania się do specyficznych warunków pracy w danej
    firmie, niekorzystne maniery, przyzwyczajenia, które w pewnym wieku trudno
    jest wyeliminować). Pracodawca może nie chcieć w dalszym ciągu
    eksperymentować w ten sposób i woli z góry narzucić pewne kryterium przy
    doborze kolejnych pracowników, a więc zatrudniać młodsze osoby, które są
    łatwiejsze do "ulepienia", bardziej elastyczne, z większymi możliwościami
    adaptacyjnymi.
    2.) Pracodawca wysyła pracowników na szkolenia, które są niezbędne do
    dalszej pracy na danych stanowiskach. Firma organizująca takie szkolenia
    zastrzega sobie, że wiek ich uczestników nie może przekraczać 40 lat (to
    chyba nie jest dyskryminacja - każdy ma prawo kierować swoją ofertę do
    wybranych przez siebie grup klientów). Pracodawca siłą rzeczy musi przyjąć
    powyższe kryteria.
    3.) Z powodu dużego ryzyka zagrożenia zdrowia i życia w konkretnej firmie
    pracodawca postanawia opłacać składki ubezpieczeniowe w wybranym przez
    siebie TU. Składki w przypadku osób w wieku do 40 lat są stosunkowo niskie.
    Po przekroczeniu tego wieku rosną w postępie geometrycznym. Pracodawca może
    nie mieć ochoty na opłacanie tak wysokich kwot. Woli zatrudnić osoby, które
    można ubezpieczyć opłaciwszy znacznie niższą składkę.
    4.) Pracodawca ma zamiar zainwestować dość sporą kwotę pieniędzy w nowego
    pracownika (szkolenia, stypendia itp.), co pozwoli mu zatrzymać go przy
    sobie przez kilkadnaście/dziesiąt lat. W przypadku osoby w wieku mniej lub
    więcej przedemerytalnym okres zatrudnienia - czyli przynoszenia zysków dla
    firmy - będzie znacznie krótszy i siłą rzeczy trzeba będzie szukać kolejnego
    pracownika, po czym inwestować w niego ponownie.

    Może trochę popłynęłam w niektórych miejscach, ale myślę, że naprawdę
    niewiele jest sytuacji, z których nie jest się w stanie wytłumaczyć. Do mnie
    najbardziej przemawia - bo jest najbardziej prawdopodobna - sytuacja
    pierwsza i ostatnia.

    > Grafik jajnikonośny i nie

    A to już kolega psd wyjaśniał :)

    > projektant mody - gej i hetero.

    To kryterium akurat jest trochę bez sensu, bo jakim cudem pracodawca będzie
    w stanie odróżnić homo od hetero na rozmowie kwalifikacyjnej, a nawet już w
    ciągu pracy? Równie dobrze można napisać "poszukujemy osób uczciwych" albo
    "poszukujemy osób, które wierzą w Boga". Czy ktoś odpowiadający na tę ofertę
    przyzna się, że jest nieuczciwy albo nie wierzy w Boga? :)

    > Jeżeli będziesz miała papier, lub nagranie na którym odmówią Ci pracy
    > ze względu na Twój wiek, to sądzę że tak.

    Sęk w tym, że nikt mi prawdopodobnie nie powie "Przykro nam, ale jest pani
    dla nas trochę za stara"
    Oraz "Wszystko byłoby dobrze, gdyby była pani mężczyzną"
    Powiedzą po prostu, że nie są zainteresowani moją ofertą i już. Albo nawet
    nic nie powiedzą.

    > Ja też się dziwię. Nie ma chyba tygodnia, w którym bym nie widział
    > ogłoszeń w stylu "zatrudnię kobietę do sklepu", a nawet poważniejszych
    > - sami na siebie bicz kręcą.

    Dlatego ja szukając osoby na pewne stanowisko w naszej firmie ogóle nie
    precyzowałam płci i wieku.
    Ale nie ukrywam, że od razu odrzucałam aplikacje, które nie spełniały moich
    'nieoficjalnych' kryteriów. Inna sprawa, że nie spełniałyby także tych
    oficjalnych.

    Tyle tylko, że dla mnie to wszystko jest po prostu niepotrzebny zawracaniem
    ludziom dupy. Gdyby wiedzieli z góry, że będąc 50-letnim mężczyzną nie
    znajdą u mnie pracy na konkretnym stanowisku, bo nie takich osób szukam, to
    nie marnowaliby czasu na wysyłanie do nas swoich aplikacji.

    > Dokładnie. Dlatego ja jestem przeciwny takim ograniczeniom, bo nie
    > rozumiem po kiego grzyba fałszować rzeczywistość i utrudniać życie
    > aplikantom i pracodawcom.

    O właśnie!
    Czyli nie tylko ja odnoszę takie wrażenie, że jest to takie spychanie
    okruszków pod dywan.
    Pozornie czysto i ładnie, ale jak jest naprawdę, wie tylko sprzątaczka ;-)

> [...]
    > przeczytać ten KP i inne przepisy Ciebie dotyczące,
    > Ja tak zrobiłem m.in. po to, żeby żadna PIPa się nie czepnęła mojej UZ

    Dziękuję za sugestię.
    Cały czas w tym siedzę, ale opanowanie wszystkiego przy jednoczesnej pracy w
    branży nie mającej z prawem nic wspólnego, jest jednak męczące :)

    [ciach]
    > Jak to mówią: "Gdy wszyscy kopią w poszukiwaniu złota, sprzedawaj
    > łopaty" ;-)

    Wiem, wiem. Znam to w wersji z rybami i wędką ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 128. Data: 2006-03-27 20:11:24
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    psd napisał(a):

    > Co mogę robić, to prywatna sprawa dyrektorki, że ma zazdrosnego męża.
    Ta "prywatna" sprawa dyrektorki, nota bene niekoniecznie wyplywająca z
    powodów takich jak zazdrość męża (ale np. ze zdrowego systemu wartości -
    rzecz cenna w życiu zawodowym) może bezpośrednio wpłynać na skuteczność
    jej działania. Ja osobiście męczę się po 1 dniu spędzonym w pokoju
    dwuosobowym w hotelu - wszystko jedno czy z kobietą czy z mężczyzną,
    więc rozumiem ową dyrektorkę.

    pozdr.
    m.

  • 129. Data: 2006-03-27 20:22:46
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    badzio napisał(a):
    > Dyskryminacja ze wzgledu na wiek... podobnie jak teoretycznie nielegalne
    > sa teksty typu "zatrudnie kobiete" (dyksryminacja ze wzgledu na plec)

    I to jest dla mnie przykład skrajnej ignorancji, typowej dla naszego
    politycznie poprawego bajora selektywnej ślepoty - spoglądanie na świat
    przez pryzmat lokalnie obowiązujących wartości (seksizm be) i nie
    dostrzeganie, że gdzieniegdzie obowiązujące wartości są inne.

    Ciekawe, co w takich warunkach mają zrobić firmy handlujące z krajami
    arabskimi, które poszukują handlowców? Zatrudnianie kobiety w takiej
    branży albo prowadzi do aberracji polegającej na ukrywaniu własnej płci
    przed odległym kontrahentem albo do dziwnego, z antyseksistowskiego
    punktu widzenia, nagłego zrywania kontaktów przez arabskie firmy.
    Ciekawe jak takiemu Arabowi wytłumaczyć, gdy zwraca się do szefa działu
    handlowego z prośbą o zmianę obslugującego go handlowca na mężczyznę, że
    to co robi jest "nielegalne"? Bezsens.

    pozdr.
    m.

  • 130. Data: 2006-03-27 21:13:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0983l$54o$1@news.onet.pl Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    pisze:

    > Nie ma czego.
    Nie szkodzi.

    > Rzeczywistość? Nie widzimy jej takiej jaką jest. Jest taka jaką ja
    > widzimy, że się tak filozoficznie wyrażę ;-)
    Ba, a człowiek ma wiele twarzy: taką jaką myśli, że ma, taką jaką chciałby
    mieć, taką jaką widzą inni, taka jaką ma naprawdę, itd...
    No tośmy sobie pofilozofowali. :-)

    > Tak ogólnie co, dla Ciebie, czy dla mnie? ;-)
    Tak ogólnie.

    > Nie chodzi o to co piszesz, ale jak to robisz.
    No a jak? Pisząc staram się w miarę możności unikać błędów literowych, nie
    być na bakier z interpunkcją, że o ortografii nie wspomnę, sporadycznie
    zdarza mi się wulgaryzm (i to wykropkowany), mam właściwie skonfigurowany
    czytnik, adres e-mail jest rzeczywisty, poprawnie cytuję, zostawiam wrotki,
    zawsze się podpisuję. Coś jest wg Ciebie źle?

    > Jak wyżej.
    Tzn.?

    > Dobre pytanie. Dlaczego miałbym się bardziej martwić Twoim wkurzaniem niż
    > niż tym, że mnie wkurzasz? Dlaczego w ogóle miałbym się tym martwić? :-)
    I o to chodzi.

    > Jasne, mam trochę czasu. Uzasadnienie jest banalne - tak odbieram niektóre
    > Twoje teksty :-)
    Będę drążył. Dlaczego?

    > O! Pokazać, że jest się innym na każdym kroku!
    Nie "na" tylko "w"... :-PP

    Jotte