PracaGrupypl.praca.dyskusjejak i gdzie szukacie pracy dla siebie? › Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    From: "psd" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Date: Mon, 27 Mar 2006 14:54:52 +0200

    > To już w ogóle nie rozumiem - dlaczego nie napisałeś "szukam kobiety"?
    > Przecież i tak złamałeś prawo pisząc "szukam młodej osoby".
    > Zresztą tym tekstem o młodej osobie i tak mogłeś odstraszyć trochę
    > ludzi, bo tego typu ogłoszenia (w stylu młodych, dynamicznych zespołów
    > jako atucie (?) firmy) niektórym kojarzą się z szukaniem jeleni,
    > którzy będą za grosze zapierdzielali.
    > A w ogóle dlaczego to miał być ktoś młody?

    Młody, mo mamy zamier go uczyć zawodu. Z resztą to masz rację. Nie brałem
    pod uwagę fakt, że dyrektorka ma 50 lat i dla niej 40-letnia osoba to młody
    człowiek. Mój błąd.

    > Jeżeli Ci ludzie trafią do klientów firmy na jakieś decydenckie
    > stanowiska to będzie to miało wpływ.
    > Poza tym są już w Polsce firmy, które są omijane przez wartościowych
    > kandydatów szerokim łukiem. Właśnie ze względu na niepoważne
    > traktowanie kandydatów i pracowników.

    Myślę, że ja starałem się, jak mogę. Nie zadałem głupich pytań. Jedyne
    kłopotliwe pytanie, to o spodziewanym wynagrodzeniu i z góry ostrzegałem, że
    to nieobowiązkowe. skupiłem się na tym, jak kandydatka radzi sobie z
    Photoshopem, później pokazałem nasz produkt i pytałem, co ona sądzi o nim.

    > Sądzę że większość kandydatów związana jest z danym rejonem. Świat
    > również jest mały i prędzej czy później możesz trafić na tych ludzi,
    > możliwe że nawet u klientów za granicą. Niech wtedy któryś z byłych
    > pracowników lub aplikantów szepnie słówko komu trzeba... .

    Zgadzam się, ale jak pisałem wcześniej, starałem się, jak mogłem, bo cały
    czas pamiętam, że sam musiałem to wszystko przechodzić kiedyś. Odpisałem
    później, kiedy kadydatka została odrzucona. Nie wykluczam współpracy na
    przyszłość.

    > ... odrzuci się kandydata (lub on sam zrezygnuje), który takie zyski
    > mógłby firmie przynieść.

    Kogoś muszę wybrać.

    > (...)
    >
    > Ale chyba nie dlatego że są gejami? Inteligentni heterycy też chyba
    > jacyś są?

    Nie wgłębiam.

    > A czy wśród odrzuconych kandydatów byli mężczyźni, którzy również
    > zamieścili portfolio?

    Był jeden. Zaglądałem później, kiedy potrzebowaliśmy projektanta z
    doświadczeniem.

    > Nie szczęście, sam wybieram firmy do jakich składam papiery.

    Powiedź kkk, która rozpoczęła ten temat!

> [...]
    > Bo może się okazać że w razie jakichkolwiek problemów cała
    > odpowiedzialność spadnie na Ciebie. Zauważ, że to Ty zamieściłeś
    > ogłoszenie o "młodych osobach" i że to Ty przez sito rekrutacyjne
    > przepuściłeś wyłącznie kobiety. Czy polecenie służbowe dotyczące
    > zatrudnienia kobiety masz gdzieś na piśmie, tak żeby choć częściowo
    > chronić swój tyłek? Bo jeśli nie, to módl się żeby któraś z
    > odrzuconych w końcowym etapie rekrutacji kandydatek nie była znajomą
    > odrzuconego w czasie rekrutacji pieniacza, który nie zawaha się pójść

    Dopiero teraz, czytając twój post, myślę o tym. Dzięki za radę. Na
    przyszłość będę ostrożniejszy. Po prostu nigdy wcześniej tego nie robiłem, a
    człowiek uczy się na błędach.

    pozdrawiam