PracaGrupypl.praca.dyskusje › grafika

  • 1. Data: 2006-03-22 19:57:05
    Temat: grafika
    Od: Tomasz Raciborski <m...@i...pl>

    witam

    mam pytanie co do szukania pracy jako grafik ( operator DTP)
    mianowicie skonczylem policealna szkole plastyczna
    z tytulem plastyk o specjalnosci techniki graficzne - grafika komputerowa
    oczywiscie w szkole nie ucza tego co najwazniejsze,
    czyli jak znalesc prace
    znam takie programy jak photoshop ilustartor coerl indesign quark
    miedzyczasie rok czasu pracowalem w firmie telekomunikacyjnej
    jako technical support

    chcialby wiedziec jak powinno wygladac podfolio i czego
    oczekuje pracowawca od swierzego grafika
    oraz jaka jest prawidlowa odpowiedz na pytanie:
    je chcialby pan zarabiac, jakie sa pana oczekiwania finansowe

  • 2. Data: 2006-03-23 06:36:22
    Temat: Re: grafika
    Od: "Halinka" <s...@b...pl>

    Uzytkownik "Tomasz Raciborski" <m...@i...pl> napisal w
    wiadomosci news:18q89b4w24w4n$.19ff0wwx8a96e$.dlg@40tude.net...

    > mam pytanie co do szukania pracy jako grafik ( operator DTP)

    To grafik, czy operator DTP? Bo jedno nie zawsze oznacza drugie.

    > mianowicie skonczylem policealna szkole plastyczna
    > z tytulem plastyk o specjalnosci techniki graficzne - grafika komputerowa

    No dobrze... skonczyc, a cos potrafic to 2 rózne rzeczy.

    > oczywiscie w szkole nie ucza tego co najwazniejsze,
    > czyli jak znalesc prace

    Najwazniejsza jest "zdolnosc" do.. czyli w tym wypadku talent, kreatywnosc,
    doswiadczenie. W przypadku operatora DTP dochodzi np. znajomosc zasad typografii
    itp.

    > znam takie programy jak photoshop ilustartor coerl indesign quark
    > miedzyczasie rok czasu pracowalem w firmie telekomunikacyjnej
    > jako technical support

    Znajomosc obslugi programu nic nie oznacza na razie..

    > chcialby wiedziec jak powinno wygladac podfolio i czego

    Portfolio? Zbiór twoich prac, którymi chcesz sie pochwalic. Halinka juz
    wielokrotnie otrzymywala portfolia od osób szukajacych pracy jako grafik. W 99%
    przypadków czlowiek ani nie byl grafikiem, ani prace nadawaly sie do pokazania.
    Slowo "grafik" jest nadmiernie eksploatowane, a znajomosc corela nie oznacza
    jakichkolwiek kwalifikacji do wykonywania zawodu grafika.

    > oczekuje pracowawca od swierzego grafika
    --------------------------------------^^^^^^^^^^----
    ---------
    Operator DTP powiadasz....? :))

    Przede wszystkim oczekuje owej "swierzosci" w podejsciu do tematu. Nieistotna
    jest szkola dla mnie, czy papierek. Chce widziec dobre portfolio i sposób pracy
    czlowieka przez te 8 godzin. Moze byc i hydraulikiem, ale jesli ma dryg do tej
    pracy, czuje ja i sypnie czasami dobrymi pomyslami to wtedy jest wart
    zainteresowania. Bo narysowac kólko w Corelu, czy wlac Lorem Ipsum w quarku
    kazdy potrafi po kilku godzinach sleczenia nad programem. Znam czlowieka, który
    przez polowe dniówki spaceruje po korytarzu, ale przez ten czas rodza mu sie
    takie perelki w glowie, ze nie mam nic przeciwko temu, ze tak pracuje.

    > oraz jaka jest prawidlowa odpowiedz na pytanie:
    > je chcialby pan zarabiac, jakie sa pana oczekiwania finansowe

    Pokaz mi swoje prace to powiem Ci ile jestes wart...

    Hlnk