PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - jak to jest ?

  • 1. Data: 2006-03-22 18:17:28
    Temat: Umowa zlecenie - jak to jest ?
    Od: "T." <s...@o...pl>

    witam,

    Mam pytanie dotyczące umowy zlecenia, jak to z nią narawde jest ? Rozumiem że
    przy podpisywaniu nie otrzymuje świadczeń socjalnych typu urlopy, premie, itd.
    Jaki swiadczenia w takim razie są zagwarantowane, co w przypadku choroby,
    wypadku itd ? Kolejne pytanie dotyczy studentów, jeżeli jeszcze studiuje
    pracodawca zatrudniajac mnie na umowe zlecenie coś zyskuje, oraz czy są jakieś
    ograniczenia wiekowe dotyczące umowy zlecenia dla studentów ? Będę bardzo
    wdzięczny za pomoc.

    pozdrawiam,
    T.

  • 2. Data: 2006-03-22 18:49:47
    Temat: Re: Umowa zlecenie - jak to jest ?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:3de7.000001d1.442194b7@newsgate.onet.pl>
    T. <s...@o...pl> pisze:

> [...]
    > urlopy, premie, itd. Jaki swiadczenia w takim razie są
    > zagwarantowane, co w przypadku choroby, wypadku itd ?

    Żadne. Umowa zlecenie nie podpada pod kodeks pracy, lecz pod kodeks cywilny.

    > Kolejne pytanie
    > dotyczy studentów, jeżeli jeszcze studiuje pracodawca zatrudniajac
    > mnie na umowe zlecenie coś zyskuje

    Owszem. Nie musi opłacać ZUS'u.
    O ile są to studia dzienne.

    > oraz czy są jakieś ograniczenia wiekowe dotyczące umowy zlecenia dla
    > studentów ?

    Nie.

    --
    PozdrawiaM

  • 3. Data: 2006-03-22 19:12:43
    Od: s...@o...pl

    > W wiadomości <news:3de7.000001d1.442194b7@newsgate.onet.pl>

    > Żadne. Umowa zlecenie nie podpada pod kodeks pracy, lecz pod kodeks cywilny.

> [...]

    W internecie wyczytałem że jednak są ograniczenia wiekowe, osoby powyzej 26
    roku zycia płacą normalnie składki. Natomiast nie ma ograniczeń dotyczacych
    tego czy to są studia zaoczne czy wieczorowe. Jak to w gruncie rzeczy jest ?

  • 4. Data: 2006-03-22 19:12:44
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: dvs68d$sl2$...@n...mm.pl,
    Nixe <n...@f...peel> napisal:

    > Owszem. Nie musi opłacać ZUS'u.
    > O ile są to studia dzienne.

    A nie jest tak, ze ZUSu owszem nie trzeba oplacac, niezaleznie od rodzaju
    studiow, ale tylko dla studnetow ponizej 26 roku zycia?

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 5. Data: 2006-03-22 19:56:35
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    s...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > tego czy to są studia zaoczne czy wieczorowe. Jak to w gruncie rzeczy jest ?
    Jest ograniczenie - 26 lat.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-03-22 19:59:02
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dvs7fc$nub$1@inews.gazeta.pl>
    Paulus <p...@t...pl> pisze:

    > A nie jest tak, ze ZUSu owszem nie trzeba oplacac, niezaleznie od
    > rodzaju studiow, ale tylko dla studnetow ponizej 26 roku zycia?

    W zeszłym roku zatrudnialiśmy studenta na umowę zlecenie.
    Księgowość i kadry chciały jedynie wiedzieć, czy jest to student i czy nie
    jest nigdzie zatrudniony.
    O wiek nie pytały, więc zrozumiałam, że nie ma to znaczenia.
    Ale dopytam jutro, bo może faktycznie się mylę.

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2006-03-22 20:58:37
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Nixe zapodał(-a):
    >W wiadomości <news:3de7.000001d1.442194b7@newsgate.onet.pl>
    > T. <s...@o...pl> pisze:
    [...]
    > Owszem. Nie musi opłacać ZUS'u.
    > O ile są to studia dzienne.
    [...]

    Skąd masz inormację, że studia dzienne?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 8. Data: 2006-03-22 20:59:24
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Nixe zapodał(-a):
> [...]
    > nie jest nigdzie zatrudniony.
    > O wiek nie pytały, więc zrozumiałam, że nie ma to znaczenia.
    > Ale dopytam jutro, bo może faktycznie się mylę.

    Na 100% do 26 roku życia.

  • 9. Data: 2006-03-22 21:19:22
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dvsdse$lb4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> pisze:

    > Na 100% do 26 roku życia.

    Tak, właśnie doczytałam, że wiek jest też istotny.
    Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.

    --
    PozdrawiaM

  • 10. Data: 2006-03-22 21:26:10
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dvsdtf$sbp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> pisze:

    > Skąd masz inormację, że studia dzienne?

    A czy student na studiach zaocznych jest objęty ubezpieczeniem społecznym
    tak, jak to jest na studiach dziennych?
    Bo jeśli tak, to faktycznie tryb studiów nie ma wtedy znaczenia.

    --
    PozdrawiaM