PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?

  • 141. Data: 2006-03-28 20:19:00
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:06032801312134@polnews.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

    > Nie wynika z lokalizacji, ale z przynaleznosci kulturowej
    > zarzadzajacych - ktora oczywiscie nie jest zalezna od ich
    > narodowosci, tylko od tego, jakim stylem "nasiakli" przez swoje
    > wychowania i pozniejsze doswiadczenia.

    Sęk w tym, że nie można po prostu powiedzieć, że cały Zachód nasiąkł życiem
    w bogactwie i dlatego na Zachodzie nie ma zwyczaju wynajmowania dwójki
    hotelowej w celach oszczędnościowych. Być może mniej jest tam takich
    przypadków, być może oszczędza się na czymś zupełnie innym, niż w krajach
    Europy Wschodniej i Środkowej, ale takie przypadki nie są absolutnie
    rzadkością.
    Stąd też mój humorystyczny sarkazm w pierwszym poście.

    --
    PozdrawiaM

  • 142. Data: 2006-03-29 01:34:43
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Nixe napisala:

> [...]
    >rzadkością.
    >Stąd też mój humorystyczny sarkazm w pierwszym poście.

    Z roznica kulturowa chodzi nie tyle o jedynke czy dwojke w hotelu, ale o
    podejscie do wydawania pieniedzy - krotko mowiac, na Zachodzie ludzie maja
    znacznie mniejsze sklonnosci do pchania sie w to, na co ich _ledwo_ stac i
    planuja wydatki z marginesem na dodatkowe koszty. Jesli stac mnie na oplate za
    hotel, ale juz z barku nic nie bede mogla tknac ani z zadnej dodatkowej uslugi
    skorzystac - to nie stac mnie na hotel i wybieram jakas inna opcje. Polacy za
    to sa specjalistami w pchaniu sie w sytuacje, na ktore ich stac "na styk".

    ostatek lub jego brak niewiele ma tu do rzeczy, bo i "zachodniak" ma rzeczy,

    na ktore go nie stac lub ledwo stac. Chodzi o roznice miedzy planowaniem z
    duza dawka reasekuracji a partyzancka spontanicznoscia i "jakos to bedzie".

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 143. Data: 2006-03-29 03:03:39
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Nixe napisala:
    >W wiadomości <news:fcjg22dsn3s2ujekfeaoi9pphmcbu 44b6a@4ax.com>

    >Nigdy i w żadnej kwestii nie ma się pewności. Istnieje jednak coś takiego
    >jak ocena prawdopodobieństwa.

    Akurat mlodzi ludzie sa znacznie bardziej mobilni - sklonni do emigracji za
    granice lub do innego miasta z powodu np. znalezienia w nim partnera zyciowego
    i otwarci na zmiany. Osoby starsze zwykle bardziej cenia stabilizacje, wiedza,
    ze poszukiwanie pracy jest dla nich utrudnione, rzadziej sie przeprowadzaja.
    Ocena mlodego pracownika jako prawdopodobnie bardziej lojalnego w sensie nie
    uciekania z firmy wydaje mi sie ryzykownym zalozeniem.