PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 11. Data: 2003-10-31 08:55:16
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    news:bns1gk$7gp$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Bardzo śmieszne - OK! - kupię sobie książkę o PHP, przeczytam - nadam
    > się? Obawiam się, że jeżeli to co napisałeś to prawda, to pewnie warunki
    > oferowane nie zachęcają tych dobrych w PHP do zmiany miejsca pracy -
    > całe społeczeństwo nie może być geniuszami w PHP - prawo popytu i podaży
    > obowiązuje też pracodawców, nawet przy dużym bezrobociu - o czym się z
    > resztą przekonałeś. ;)

    Flyer... jestem KOBIETA... Przeczytaj moj pierwszy post dokladnie, to
    znajdziesz tam zdanie jasno stwierdzajace moja plec :P

    Kania.

  • 12. Data: 2003-10-31 08:56:13
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Nie znam sytuacji na rynku informatycznycm,nie wiem co rozumiesz przez
    "osoby które >coś srobiły< lub >czegoś się uczyły<" więc mogę się tylko
    domyślać.

    Jednak jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało, to właśnie bezrobocie,
    może być przyczyną tego, że nowo powstałym firmą trudno znaleźć pracowników
    z odpowiednimi kwalifikacjami. Dobrzy specjaliści z doświadczeniem (a
    domyślam się, że takich potrzebujesz) z reguły mają pracę i nawet jak na
    nią psioczą to nie rzucą stabilnej roboty żeby zaryzykować w nikomu
    nieznanej firmie.

    Jak już wspomniałem nie znam szczegółów, ale czy zastanowiłeś się na ile
    jesteś wiarygodny jako pracodawca? Jeżeli szukasz "współpracowników", to
    znaczy, że oferujesz nie etat lecz ew. umowę o dzieło. Taki współpracownik
    powinien zatem mieć firmę, być studentem lub pracować na etacie gdzie
    indziej. Jeżeli nie interesuje Cię wspólpraca z jednoosobowymi firmami to
    pozostaje zatrudnić studenta (z reguły jeszcze małe doświadczenie i
    nienajwyższe kwalifikacje) lub dawać zlecenia zatrudnionym gdzie indziej. W
    tym ostatnim wypadku, będzie to wyciąganie usług od pracowników konkurencji.
    Nie wiem jakie są zwyczaje w środowisku programistów, ale u mnie za umowę o
    dzieło/zlecenie dla firmy konkurencyjnej wylatuje się z roboty..

    Czy wspólpraca z Tobą warta jest tego ryzyka?

    Jak już ktoś napisał prawo popytu i podaży obowiązuje też pracodawców - być
    może na takie warunki jakie oferuje twój znajomy po prostu nie ma podaży

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 13. Data: 2003-10-31 08:57:59
    Od: Szakuł <s...@r...net.pl>

    Użytkownik KrzysztofM napisał:
    [...]
    > ps. moja znajomość PHP też jest na poziomie osób, które "coś robiły" +
    > biblia PHP pod ręką :)

    Bardzo często takie właśnie osoby cechują się kreatywnością, której brak
    "fachurom" i nie sądze żeby istniała rzecz, której nie zrobią. A koszty
    czasowe (douczania) nie przekraczają w takim przypadku chyba paru dni.
    Tak więc bilans strat/zysków jest chyba w takim przypadku, "za"
    zatrudnianiem takich osób.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 14. Data: 2003-10-31 09:09:31
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Szakuł wrote:
> [...]
    > czasowe (douczania) nie przekraczają w takim przypadku chyba paru dni.
    > Tak więc bilans strat/zysków jest chyba w takim przypadku, "za"

    ale ten wywód opiera sie na chybaniu... i niestety nei znam przypadku by
    kiedykolwiek się sprawdziłe w duzym projekcie wymagającym wiedzy oraz z
    napiętym terminem... trzeba by geniusza zatrudnić .. t to trudneijsze niez
    zatrudnienie fachowca... ;)

  • 15. Data: 2003-10-31 09:14:46
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam sytuacji na rynku informatycznycm,nie wiem co rozumiesz przez
    > "osoby które >coś srobiły< lub >czegoś się uczyły<" więc mogę się tylko
    > domyślać.

    Dostaklam kilka ofert, gdzie jako portfolio w dziedzinie tworzenia serwisow
    WWW zostaly przedstawione statyczne HTMLowe wizytowki firm. To jako
    przyklad.

> [...]
    > domyślam się, że takich potrzebujesz) z reguły mają pracę i nawet jak na
    > nią psioczą to nie rzucą stabilnej roboty żeby zaryzykować w nikomu

    Ja nie proponuje nikomu pracy w firmie. Jestem osoba prywatna, programista.
    Nie wyrabiam sie z iloscia zlecen. proponuje w miare stabilne zarobki i
    stala ilosc zlecen, na zasadzie umowy o dzielo.

> [...]
    > znaczy, że oferujesz nie etat lecz ew. umowę o dzieło. Taki współpracownik
    > powinien zatem mieć firmę, być studentem lub pracować na etacie gdzie

    Niekoniecznie :)))

    > Jeżeli nie interesuje Cię wspólpraca z jednoosobowymi firmami to
    > pozostaje zatrudnić studenta (z reguły jeszcze małe doświadczenie i
    > nienajwyższe kwalifikacje) lub dawać zlecenia zatrudnionym gdzie indziej.

    Sama jestem studentka, a moje kwalifikacje ciezko uznac za 'nienajwyzsze' a
    doswiadczenie za 'male'.

> [...]
    > Nie wiem jakie są zwyczaje w środowisku programistów, ale u mnie za umowę
    > dzieło/zlecenie dla firmy konkurencyjnej wylatuje się z roboty..

    Ja tez pracuje na umowe o prace. Robie zlecenia, ale nigdy dla firm o
    profilu konkurencyjnym. Przewaznie sama je znajduje u bezposrednich
    zleceniodawcow. A ostatnio, to zleceniodawcy znajduja mnie.

    > Czy wspólpraca z Tobą warta jest tego ryzyka?

    Dlatego wolalabym osobe, ktora NIE pracuje, a chce zarobic. Potrzebuje jej
    czasu, w zamian place, daje mozliwosc powiekszenia portfolio.

    > Jak już ktoś napisał prawo popytu i podaży obowiązuje też pracodawców -
    być
    > może na takie warunki jakie oferuje twój znajomy po prostu nie ma podaży

    moj... kto??

    Kania

  • 16. Data: 2003-10-31 09:15:29
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Kania...

    > 10% to osoby z duzym doswiadczeniem, pracujace, nie mogace poswiecic
    > potrzebnych mi 7 dni z ich zycia na wykonanie projektu.

    Czemu się tu dziwić?
    Wydaje mi się, że w tym zdaniu poruszyłaś istotną kwestię :)

    Poza tym mimo wszystko sugeruję pl.praca.oferowana :)

    adam
    --
    rectifier[X]mesa.eu.org | e-mail (change [X] into @)
    www.mesa.eu.org | my b&w photographs

  • 17. Data: 2003-10-31 09:15:30
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szakuł" <s...@r...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasowe (douczania) nie przekraczają w takim przypadku chyba paru dni.
    > Tak więc bilans strat/zysków jest chyba w takim przypadku, "za"

    Wiem, ale tym razem mam tylko kilka dni na zrobienie projektu :)))

    Kania

  • 18. Data: 2003-10-31 09:21:02
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DecatonE" <n...@s...mesa.eu.org> napisał w wiadomości
    > Czemu się tu dziwić?
    > Wydaje mi się, że w tym zdaniu poruszyłaś istotną kwestię :)
    >
    > Poza tym mimo wszystko sugeruję pl.praca.oferowana :)

    Nie wiem czy masz to samo na mysli, co ja, ale wyglada na to, ze w tym kraju
    bezrobotnymi sa TYLKO osoby nic nie umiejace... Bo te, ktore cos soba
    reprezentuja, to nie maja czasu na nic. I akurat nie pisze o osobie :P.

    A do pl.praca.oferowana sie zrazilam, najpierw jako osoba szukajaca zlecen,
    a ostatnio jako zleceniodawca.

    Kania

  • 19. Data: 2003-10-31 09:23:42
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Kania...

    > Wiem, ale tym razem mam tylko kilka dni na zrobienie projektu :)))

    Tak tylko dodam, że a) projektów, o których wiadomo, że w terminie
    się nie wyrobimy, się nie bierze; b) należy wziąć pod uwagę zasoby
    (czasowe) na koordynację działań dwóch programistów, zwłaszcza przy
    zdalnej komunikacji - czasem jest nieopłacalna (a czasem jest).

    Gdzie studiujesz? ;-)

    adam (po agiehu)

  • 20. Data: 2003-10-31 09:26:55
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > (czasowe) na koordynację działań dwóch programistów, zwłaszcza przy
    > zdalnej komunikacji - czasem jest nieopłacalna (a czasem jest).

    Spokojnie, jesli komus tego nie podzlece, to zrobie sama, kosztem pracy
    dyplomowej i egzaminow. Wolalabym tego uniknac, ale coz :)

    > Gdzie studiujesz? ;-)

    WSIiZ

    > adam (po agiehu)

    Kania