PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
    From: "Kania" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie??!!
    Date: Fri, 31 Oct 2003 10:14:46 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@xeon.j.pl

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bnt88i$8pp$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Nie znam sytuacji na rynku informatycznycm,nie wiem co rozumiesz przez
    > "osoby które >coś srobiły< lub >czegoś się uczyły<" więc mogę się tylko
    > domyślać.

    Dostaklam kilka ofert, gdzie jako portfolio w dziedzinie tworzenia serwisow
    WWW zostaly przedstawione statyczne HTMLowe wizytowki firm. To jako
    przyklad.

    > Jednak jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało, to właśnie bezrobocie,
    > może być przyczyną tego, że nowo powstałym firmą trudno znaleźć
    pracowników
    > z odpowiednimi kwalifikacjami. Dobrzy specjaliści z doświadczeniem (a
    > domyślam się, że takich potrzebujesz) z reguły mają pracę i nawet jak na
    > nią psioczą to nie rzucą stabilnej roboty żeby zaryzykować w nikomu
    > nieznanej firmie.

    Ja nie proponuje nikomu pracy w firmie. Jestem osoba prywatna, programista.
    Nie wyrabiam sie z iloscia zlecen. proponuje w miare stabilne zarobki i
    stala ilosc zlecen, na zasadzie umowy o dzielo.

    > Jak już wspomniałem nie znam szczegółów, ale czy zastanowiłeś się na ile
    > jesteś wiarygodny jako pracodawca? Jeżeli szukasz "współpracowników", to
    > znaczy, że oferujesz nie etat lecz ew. umowę o dzieło. Taki współpracownik
    > powinien zatem mieć firmę, być studentem lub pracować na etacie gdzie
    > indziej.

    Niekoniecznie :)))

    > Jeżeli nie interesuje Cię wspólpraca z jednoosobowymi firmami to
    > pozostaje zatrudnić studenta (z reguły jeszcze małe doświadczenie i
    > nienajwyższe kwalifikacje) lub dawać zlecenia zatrudnionym gdzie indziej.

    Sama jestem studentka, a moje kwalifikacje ciezko uznac za 'nienajwyzsze' a
    doswiadczenie za 'male'.

    > tym ostatnim wypadku, będzie to wyciąganie usług od pracowników
    konkurencji.
    > Nie wiem jakie są zwyczaje w środowisku programistów, ale u mnie za umowę
    > dzieło/zlecenie dla firmy konkurencyjnej wylatuje się z roboty..

    Ja tez pracuje na umowe o prace. Robie zlecenia, ale nigdy dla firm o
    profilu konkurencyjnym. Przewaznie sama je znajduje u bezposrednich
    zleceniodawcow. A ostatnio, to zleceniodawcy znajduja mnie.

    > Czy wspólpraca z Tobą warta jest tego ryzyka?

    Dlatego wolalabym osobe, ktora NIE pracuje, a chce zarobic. Potrzebuje jej
    czasu, w zamian place, daje mozliwosc powiekszenia portfolio.

    > Jak już ktoś napisał prawo popytu i podaży obowiązuje też pracodawców -
    być
    > może na takie warunki jakie oferuje twój znajomy po prostu nie ma podaży

    moj... kto??

    Kania