PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę

  • 1. Data: 2003-10-30 17:04:37
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę
    Od: "dzangiel" <d...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    mam pewien dylemat.

    Pracuję w firmie "A". Obowiązuje mnie 3-miesięczny okres wypowiedzenia.
    Mam podpisaną umowę z firmą "B" na okres próbny od 1.12.2003
    Jeśli jutro złożę podanie w firmie "A" o rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem
    z prośbą o skrócenie okresu wypowiedzenia do 1 miesiąca, a pracodawca się zgodzi to
    wszystko będzie
    o.k
    Jeśli się nie zgodzi mogę porzucić pracę.
    Po ilu dniach nie stawienia się do pracy następuje porzucenie pracy?
    Kiedy dostane świadectwo pracy?
    Wiem, że w świadectwie pracy będzie napisane, że umowa o pracę została rozwiązana bez
    wypowiedzenia
    z winy pracownika. Ale czy powinienem się tym przejmować skoro mam już podpisaną
    umowę z firmą "B"
    Jeśli kiedyś zmienię pracodawcę na "C" czy wystarczy okazać tylko świadectwo pracy z
    firmy "B"?
    Czy będą mi przysługiwały 3 dni na poszukiwanie pracy skoro to ja wypowiadam umowę o
    pracę?
    Czy trzeba wykorzystać te dni w jednej całości czy mogę najpierw wykorzystać jeden
    dzień a kiedy
    indziej dwa dni?
    Czy muszę uzgadniać z pracodawcą termin wykorzystania tych 3 dni?
    Jeśli w trakcie okresu wypowiedzenia zachoruję czy okres choroby wydłuża okres
    wypowiedzenia?
    Co będzie jeśli w trakcie chorobowego, które będzie w okresie wypowiedzenia, zacznę
    pracę w firmie
    "B"?

    pozdrawiam
    dzangiel

  • 2. Data: 2003-10-30 18:00:34
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "dzangiel" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli się nie zgodzi mogę porzucić pracę.
    > Po ilu dniach nie stawienia się do pracy następuje porzucenie pracy?
    > Kiedy dostane świadectwo pracy

    niezwłocznie po rozwiązaniu stosunku pracy - w praktyce bywa 7-14 dni.

> [...]
    podpisaną umowę z firmą "B"
    > Jeśli kiedyś zmienię pracodawcę na "C" czy wystarczy okazać tylko

    możesz okazać tylko śwoadectwo z firmy B, ale nie masz wtedy zaliczonego
    stażu pracy z firmy A - tak jakbyś nie pracował.

    > Czy będą mi przysługiwały 3 dni na poszukiwanie pracy skoro to ja
    wypowiadam umowę o pracę?

    nie

    > Czy trzeba wykorzystać te dni w jednej całości czy mogę najpierw
    wykorzystać jeden dzień a kiedy
    > indziej dwa dni?

    gdy pracodawca wypowiada umowę dni należą się - wykorzystujesz je wg
    własnego uznania

    > Czy muszę uzgadniać z pracodawcą termin wykorzystania tych 3 dni?

    wypisujesz wniosek urlopowy (jeśli taka forma jest przyjęta) i podajesz, że
    tego dnia wykorzystujesz ddzień na szukanie pracy. to ty decydujesz kiedy
    jest ten dzień potrzebny.

> [...]
    okres wypowiedzenia?

    nie

    > Co będzie jeśli w trakcie chorobowego, które będzie w okresie

    o ile nikt nie będzie tego sprawdzał to nic.

    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-10-30 19:19:44
    Od: "dzangiel" <d...@i...pl>

> [...]
    > rozwiązana bez wypowiedzenia
    > z winy pracownika. Ale czy powinienem się tym przejmować skoro mam już

    Czy mógłbyś rozwinąć kwestie tego stażu pracy ?
    Jak mam rozumieć twoją odpowiedź?

    dzangiel

  • 4. Data: 2003-10-30 19:34:58
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    > Czy mógłbyś rozwinąć kwestie tego stażu pracy ?
    > Jak mam rozumieć twoją odpowiedź?

    Przy zmianie pracy nowemu pracodawcy pokazujesz wszystkie świadectwa. Jeżeli
    jakiegoś nie pokażesz to ten okres nie będzie Ci zaliczony do stażu pracy.
    To tak jakbyś w tym czasie nie pracował.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 5. Data: 2003-11-05 00:47:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 30 Oct 2003 18:04:37 +0100, "dzangiel"
    <d...@i...pl> zakodował:

    >Jeśli się nie zgodzi mogę porzucić pracę.

    Formalnie nie ma czegoś takiego, jak porzucenie pracy. Możesz nie
    przychodząc do pracy naruszyć swój podstawowy obowiązek jakim jest
    świadczenie pracy. To uprawnia (ale nie zobowiązuje) pracodawcę do
    zwolnienia pracownika bez wypowiedzenia z jego winy (tzw.
    dyscyplinarka). Może wtedy też dochodzić w sądzie odszkodowania za
    szkody jakie poniósł (max. 3 miesięczne wynagrodzenie).

    >Kiedy dostane świadectwo pracy?

    Jak stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu.

> [...]

    Nie

    >Jeśli w trakcie okresu wypowiedzenia zachoruję czy okres choroby wydłuża okres

    Tak

    >Co będzie jeśli w trakcie chorobowego, które będzie w okresie wypowiedzenia, zacznę
    pracę w firmie
    >"B"?

    Czyli jesteś zdolny do pracy - za naciąganie ZUS może być baaardzo
    niemiły.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-11-05 19:58:51
    Temat: Re: Rozwišzanie umowy o prac
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Tak

    jesteś tego pewien? bo ja nie bardzo :)

    gromax

  • 7. Data: 2003-11-05 20:28:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 5 Nov 2003 20:58:51 +0100, "gromax"
    <g...@g...pl> zakodował:

    >okres wypowiedzenia?

    >jesteś tego pewien? bo ja nie bardzo :)

    Oczywiście coś mi się pokręciło.
    Jasne, że nie przełuża. Okres choroby wlicza się do okresu
    wypowiedzenia (i w pomoroczności jasnej tak zrozumiałem pytanie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-11-05 20:39:30
    Temat: Re: Rozwi?zanie umowy o prac
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Oczywiście coś mi się pokręciło.
    > Jasne, że nie przełuża. Okres choroby wlicza się do okresu
    > wypowiedzenia (i w pomoroczności jasnej tak zrozumiałem pytanie).

    przez ten cały kram z pracą i dyskusją o niej każdemu z nas się w głowie
    zakręca, stąd ta pomroczność:)