PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie??!!
    Date: Fri, 31 Oct 2003 09:56:13 +0100

    Nie znam sytuacji na rynku informatycznycm,nie wiem co rozumiesz przez
    "osoby które >coś srobiły< lub >czegoś się uczyły<" więc mogę się tylko
    domyślać.

    Jednak jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało, to właśnie bezrobocie,
    może być przyczyną tego, że nowo powstałym firmą trudno znaleźć pracowników
    z odpowiednimi kwalifikacjami. Dobrzy specjaliści z doświadczeniem (a
    domyślam się, że takich potrzebujesz) z reguły mają pracę i nawet jak na
    nią psioczą to nie rzucą stabilnej roboty żeby zaryzykować w nikomu
    nieznanej firmie.

    Jak już wspomniałem nie znam szczegółów, ale czy zastanowiłeś się na ile
    jesteś wiarygodny jako pracodawca? Jeżeli szukasz "współpracowników", to
    znaczy, że oferujesz nie etat lecz ew. umowę o dzieło. Taki współpracownik
    powinien zatem mieć firmę, być studentem lub pracować na etacie gdzie
    indziej. Jeżeli nie interesuje Cię wspólpraca z jednoosobowymi firmami to
    pozostaje zatrudnić studenta (z reguły jeszcze małe doświadczenie i
    nienajwyższe kwalifikacje) lub dawać zlecenia zatrudnionym gdzie indziej. W
    tym ostatnim wypadku, będzie to wyciąganie usług od pracowników konkurencji.
    Nie wiem jakie są zwyczaje w środowisku programistów, ale u mnie za umowę o
    dzieło/zlecenie dla firmy konkurencyjnej wylatuje się z roboty..

    Czy wspólpraca z Tobą warta jest tego ryzyka?

    Jak już ktoś napisał prawo popytu i podaży obowiązuje też pracodawców - być
    może na takie warunki jakie oferuje twój znajomy po prostu nie ma podaży

    Pozdrawiam

    Paweł