PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 91. Data: 2003-11-02 07:48:29
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message
    news:bo188c$odi$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tak też myślałem - oczywiście jestem męską szowinistyczną świnią,
    > chociaż z kobietami pracowałem - ale z kobietą nie spijesz się do
    > nieprzytomności. ;)

    Fajne masz kryteria :)

    > Dobrze nie, źle też nie - kiedy czasami ktoś się do mnie zwraca per Pani
    > [ale jakichś kobiecych detali w moim wyglądzie nie widzę], to jestem co
    > najwyżej rozbawiony - sposób reakcji świadczy o Tobie. ;)

    Akurat w tej branzy, chyba kazda kobieta jest na to wyczulona. :)

    Kania

  • 92. Data: 2003-11-02 07:56:40
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Maja zawyzone mniemanie o sobie, poniewaz:
    > a)na studiach platnych, wlasciciele robia im wode z mózgów mówiac na
    jakiej
    > wspanialej uczelni sie ksztalca.
    > b)na studiach platnych bazuja na renomie uczelni.
    > Potem mamy fantastycznie pewnych siebie informatyków czy ekonomistów.

    Mialam wrazenie, ze tam studiuja osoby dorosle. Jesli osoba dorosla nie umie
    w sposob prawidlowy ocenic sytuacji swojej i uczelni, to wcale sie nie
    dziwie, ze ma problemy z otrzymaniem pracy.

    > ATSD: na co jest popyt?Jesli wiekszosc zajmie sie np. projektowaniem
    > aplikacji webowych, popyt przewyzszy podaz, co doprowadzi do spadku cen i
    > zarobków. Nie jest lekko prognozowac.

    Wystarczy obserwowac ogloszenia, kogo szukaja i do czego. Np dobry
    informatyk, to taki, ktory liznal pobiezne wszystkiego, ma silne podstawy i
    jest w stanie w ciagu kilku miesiecy wejsc w konkretna technologie
    (widzialam takie przypadki). A w ciagu kilku miesiecy nie zmieni sie podaz
    na rynku, a w ciagu 5 lat studiow na pewno. Wiec zamiast obijac sie na
    studiach, to warto uczyc sie. Zdobywac podstawy.

    > He, he. Bo niekiedy maja. Ale chyba to sie zmienia.To fragment ze strony
    > praca jednej z krakowskich firm:
    > "Nowi pracownicy dolacza do zespolu ***** po uprzednim szkoleniu, które
    > potrwa od 1 do 3 miesiecy (w zaleznosci od tego jak szybko kandydaci
    > zaadaptuja sie w srodowisku pracy firmy)." Wczesniej byly wymagania.
    Calkiem
    > sensowne, jesli chodzi o absolwentów. Przykro, mi. Kazda sensownie
    > prowadzona firma, przyjmujac do pracy "mlodego" musi go przeszkolic.

    Niekoniecznie. Na moim roku studiow, ok 50% ludzi, to osoby pracujace w
    branzy. Po ukonczeniu studiow beda oni mieli wyksztalcenie wyzsze i spore
    doswiadczenie.

    > Jesli mam zlecic komus duzy serwis do zrobienia, to widocznie mam zamiar
    na
    > nim zarabiac. W tym momencie nie interesuje mnie powierzenie roboty
    jakiemus
    > nowicjuszowi, poniewaz nie jest w stanie zagwarantowac mi ani jakosci ani
    > terminu wykonania pracy. Wole zaplacic firmie, która bedzie wiedziala co
    > robi.

    Pomysl z wykonaniem jakiegos serwisu, ot tak, dla samego siebie nie jest
    najlepszy. Ale np, ja robilam serwisy dla organizacji non-profit.
    Organizacja byla zachwycona (nie placili) a ja wyrabialam portfolio. Po roku
    takiej 'pracy' nie mialam problemu z uzyskaniem calkiem niesle platnych
    zlecen.

> [...]
    > projekty?Asystent zarabiajacy 1200 zl brutto?On ma to gdzies. Na dodatek
    > (nie obrazajac nikogo), w tej chwili asystentami zostaja osoby, które
    > plasowaly sie pod koniec lub w srodku drugiej dziesiatki w uczelnianym
    > rankingu. Ci najlepsi odchodza. A jesli zostaja to wiecej czasu traca na
    > dorabianie i naprawde nie maja ochoty na sprawdzanie rozbudowanych
    > projektów. Podobnie jest z doktorami i profesorami. Oni tez z czegos musza
    > zyc. I zyja z wykladów na uczelniach prywatnych, ekspertyz, projektów w
    > prywatnych firmach, zaniedbujac swój i studentów rozwój naukowy.

    Troche koloryzujesz. Np. na mojej uczelni mozna robic duze projekty. W ten
    sposob zaliczasz rozne przedmioty. A tymi projektami sa konkretne zlecenia
    uczelni. I uwierz mi, ze sama uczelnia dba o to, zeby projekt byl dobrze
    wykonany.

    Kania

  • 93. Data: 2003-11-02 08:07:13
    Od: smiechu@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl

    glos wrote:
    > 1. na jakiej podstawie zakladasz rownomierne obciazenie w czasie? Miales
    > kiedys dostep do statystyk ogladalnosci wiekszych serwisow
    po pierwsze nie rownomierne, tylko rownomierne przez polowe doby, a
    zerowe przez droga, a po drogie licze na kolanie na potrzeby odpisania
    na posta w usnecie, a nie projektuje system podtrzymywania zycia, wiec
    przestan sie czepiac.

    marcin

  • 94. Data: 2003-11-02 09:26:24
    Od: smiechu@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl

    > MySQL, PostgreSQL sa darmowe, (Interbase do niedawna tez), a zawieraja
    > wiekszosc
    ja tylko wtrace, ze pod postacia bazy FireBird Interbase wciaz jest
    darmowy :)

    marcin

  • 95. Data: 2003-11-02 11:25:58
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <smiechu@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl> napisal w wiadomosci
    > po pierwsze nie rownomierne, tylko rownomierne przez polowe doby, a
    > zerowe przez droga,

    przyjmujesz bledne zalozenia.

    > a po drogie licze na kolanie na potrzeby odpisania
    > na posta w usnecie, a nie projektuje system podtrzymywania zycia, wiec
    > przestan sie czepiac.

    jesli czyni sie komus zarzuty na podstawie bzurnych przeslanek, trzeba sie
    liczyc
    z "czepianiem".

    Mechanikom, lekarzom itp tez zarzucasz bledy, nie poznawszy nawet podstaw
    ich zawodu?

    pozdrawiam,

    glos

  • 96. Data: 2003-11-02 11:35:07
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > b)na studiach platnych bazuja na renomie uczelni.
    > Potem mamy fantastycznie pewnych siebie informatyków czy ekonomistów.

    to dorosli ludzie, sami odpowiadaja za swoje zycie. Jesli sa na tyle
    nierozgarnieci,
    ze slepo biegna za stadem, ich sprawa. Ponoc sa inteligentni i umieja
    wyciagac wnioski.

    > ATSD: na co jest popyt?Jesli wiekszosc zajmie sie np. projektowaniem
    > aplikacji webowych, popyt przewyzszy podaz, co doprowadzi do spadku cen i
    > zarobków. Nie jest lekko prognozowac.

    czy Ty na pewno wiesz, co to jest popyt, a co podaz?

> [...]
    > sensowne, jesli chodzi o absolwentów. Przykro, mi. Kazda sensownie
    > prowadzona firma, przyjmujac do pracy "mlodego" musi go przeszkolic.

    Co innego przeszkolenie w zakresie uzywanych przez firme metod, konwencji,
    itp,
    a co innego nauka podstaw informatyki.

    pozdrawiam,

    glos

  • 97. Data: 2003-11-02 12:50:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 2 Nov 2003 03:15:21 -0000, "Jaroslaw Wiechecki"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >w tej chwili asystentami zostaja osoby, które
    >plasowaly sie pod koniec lub w srodku drugiej dziesiatki w uczelnianym
    >rankingu.
    druga dziesiatka na 100 osob konczacych studia na danym kierunku to i
    tak niezle :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 98. Data: 2003-11-02 23:40:30
    Od: "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    > ja tylko wtrace, ze pod postacia bazy FireBird Interbase wciaz jest
    > darmowy :)

    Ok. Ale taki Magic np. nie;)))

    --
    pozdrawiam
    Jaroslaw Wiechecki

  • 99. Data: 2003-11-03 00:00:54
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > druga dziesiatka na 100 osob konczacych studia na danym kierunku to i
    > tak niezle :)

    Też tak sądzę. Jako pragmatyk wolałbym jednak, żeby na uczelniach zostawali
    ci z pierwszej dziesiątki. Zazwyczaj są to piekielnie inteligentni i
    pomysłowi pasjonaci. Szkoda ich do rutynowych zadań.Ta druga dziesiątka
    miałaby wtedy większe szanse na dobrze płatną pracę w przemyśle. A dla
    większości firm to czy jesteś w pierwszej czy w drugiej nie ma znaczenia.
    Ważne, żebyś nie był z ogonów.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 100. Data: 2003-11-03 00:09:12
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > to dorosli ludzie, sami odpowiadaja za swoje zycie. Jesli sa na tyle
    > nierozgarnieci,
    > ze slepo biegna za stadem, ich sprawa. Ponoc sa inteligentni i umieja
    > wyciagac wnioski.

    Przyjmujesz błędne założenie.Człowiek jako taki jest w miarę inteligentny.
    Niestety, ma ze sobą jeden poważny problem: bardziej kieruje się instynktem
    niż rozumowianiem. Dlatego np. branża reklamowa istnieje.Tego, niestety, nie
    zmienisz. Większość ludzi robi jedynie to, czego od nich sie wymaga.
    Liczenie na to, że 90% czy 100% społeczeństwa będzie kreatywne, dynamiczne
    jest absurdem.Jedyne co możesz zrobić, to wymóc na nich odpowiednie,
    rutynowe postępowanie.

    [...]
    > Calkiem
    >
    > Co innego przeszkolenie w zakresie uzywanych przez firme metod, konwencji,
    > itp,a co innego nauka podstaw informatyki.

    Całkowicie się z Tobą zgadam. Jednak napisałem wyraźnie: poziom uzyskanej
    wiedzy zależy od kadry ją wykładającej. Kiepscy lub przepracowani wykładowcy
    = kiepskie wykłady,kiepskie wymagania. I spadek średniego poziomu
    kształcenia. Nie jest to mój wymysł. Możesz poobserwować działania rektora
    UJ, który w administracyjny sposób chce zakazać pracy kadrze uniwersytetu na
    innych uczelniach.Nie z zawiści, że tyle zarabiają, tylko dlatego, że ten
    problem zaczyna gnębić jego uczelnię. Przykro, mi bez sensownej, dobrze
    zarabiajacej kadry, będziesz miał takich absolwentów jak teraz.
    Acha, zapomniałem dodać, że wydatki na szkolnictwo wyższe w naszym kraju
    maleją z roku na rok. W tej chwili jest to jakieś 0,45% PKB. Za optymalną
    wielkość uważa się 4,5%. Na dodatek większość pieniedzy pochodzi z budżetu.
    krajach Unii Europejskiej, Stanach czy Japonii większość (duża część)
    pochodzi z sektora
    prywatnego. Dla naszych "tygrysów" zarządzania inwestycje w naukę to
    niepotrzebne wydatki.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki