PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 141. Data: 2009-04-20 10:01:39
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:72a3.00000081.49ec4394@newsgate.onet.pl...

    > Problem w tym, że trzeba się już urodzić w odpowiedniej rodzinie,
    > by mieć szansę zostać takim szefem.

    Czyli wg Ciebie w Polsce są albo burżuje zarabiający 1 000 000 zł albo
    nędzarze zarabiający 1000 zł i nic pośrodku?
    A poza tym bzdurzysz. Nie trzeba się jakoś specjalnie urodzić, by móc
    założyć firmę i "wyzyskiwać" innych. Problem w tym, że u nas to by się
    chciało mieć miliony od samego początku, bez żadnego wysiłku i
    zaangażowania.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 142. Data: 2009-04-20 10:01:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-20, r...@p...onet.pl <r...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jak zaproponujesz mi pracę,
    > z której pensja pozwoli na opłacenie kosztów wynajmu mieszkania,opłacenie
    > czesnego za studia, wyżywienia i transportu - to bardzo chętnie.

    Tobie? Nie jest mi potrzebny życiowy pesymista.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 143. Data: 2009-04-20 10:02:40
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Przykładowo jestem z Warszawy, całe życie tu mieszkam i sie wychowałem,
    > mieszkam z rodziną na kupie w komunalnej kawalerce 26m2 z zimną wodą i bez
    > łazienki, i chcą bym się teraz usamodzielnił?

    I w czym konkretnie widzisz problem?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 144. Data: 2009-04-20 10:02:49
    Od: r...@p...onet.pl

    > On 2009-04-20, r...@p...onet.pl <r...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Z takim podejściem jakie prezentujesz, to można tylko się wziąć pochlastać,
    > albo iść żebrać pod kościołem. To się nazywa pesymistyczne myślenie i zero,
    > ale to absolutnie zero jakiejkolwiek pomysłowości. Można się skrzyknąć
    > z kumplami i wynająć 1 mieszkanie np. w 6 osób.

    A jak się jest zdanym wyłącznie na siebie i nie ma się kumpli, którzy by się
    na to zgodzili?

  • 145. Data: 2009-04-20 10:03:59
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W małych miastach jest problem z pracą.

    To pracuj w dużym mieście za większe pieniądze.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 146. Data: 2009-04-20 10:06:09
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

> [...]
    > zero,
    > ale to absolutnie zero jakiejkolwiek pomysłowości.

    To się bardziej skrótowo nazywa - bezradność wyuczona i niestety cechuje
    spory odsetek naszego społeczeństwa.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 147. Data: 2009-04-20 10:06:41
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > założyć firmę i "wyzyskiwać" innych. Problem w tym, że u nas to by się
    > chciało mieć miliony od samego początku, bez żadnego wysiłku i

    Głównie rozchodzi się o lokal, powierzchnię użytkową, którą przy
    przedsiębiorczej rodzinie można mieć gratis, a w przypadku wynajmu lokalu pod
    własną działalność, koszty mogą przewyższyć dochody początkującej firmy.

  • 148. Data: 2009-04-20 10:07:56
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Jak zaproponujesz mi pracę,
    > z której pensja pozwoli na opłacenie kosztów wynajmu mieszkania,opłacenie
    > czesnego za studia, wyżywienia i transportu - to bardzo chętnie.

    Chłopie, świat nie jest od tego, by podsuwać Ci na talerzyku co lepsze
    kąski.
    Sam znajdź taką pracę albo sam zacznij działać na własny rachunek - ludzie
    tak robią od pokoleń.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 149. Data: 2009-04-20 10:08:00
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A kto Ci każe pracować za płacę minimalną?

    No właśnie. Ci, którzy godzą się na płacę minimalną, psują rynek pracy.
    Gdzieś powyżej napisałem, że "skończona ilość studentów..." ;)

    > Jeśli Twoja praca, Twoje umiejętności, Twoja wiedza, Twoje
    > kwalifikacje
    > są wg Ciebie warte więcej, to idź pracować za więcej. Skoro inni w

    Dla mnie moje kwalifikacje np warte są grubo powyżej średniej krajowej.
    Ale mam konkurencję w postaci studenta, który zrobi to mniej fachowo,
    ale za stawkę 5 krotnie niższą.
    Pracodawca bierze studenta.
    Ja zakładam DG i robię konkurencję pracodawcy.
    Albo inaczej...nie zakładam DG, tylko idę w szarą strefę i robię
    nieuczciwą konkurencję szefowi od mercedesa.
    Skoro inni grają poniżej pasa to ja też.

    > Polsce dadzą radę zarabiać więcej, a nawet bardzo dużo więcej (ten
    > wspomniany szef z mercedesem) to chyba nie jest tak najgorzej,
    > prawda?

    Wszystko kształtuje równowaga popytu i podaży.
    Jesli w danej dziedzinie znajdą się tacy, którzy popsują rynek niskimi
    stawkami, uciekamy w niszę trudnodostępną dla nich.

    Chyba innej rady nie ma.

    Przykład: duża podaż 'fachowców' od PHP....uciekamy do Java lub .NET...,
    ale i tu robi się tłoczno ;)

  • 150. Data: 2009-04-20 10:12:06
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 20 Kwi, 09:54, j...@g...com wrote:

    > Sęk w tym, że jak się to przeliczy na stawkę godzinową, to wychodzą
    > całkiem przyzwoite kwoty.

    Sek w tym ze nauczyciel poswieca na prace wiecej niz 18godz (pensum).