PracaGrupypl.praca.dyskusje › zerwanie umowy

  • 1. Data: 2007-05-22 21:25:04
    Temat: zerwanie umowy
    Od: "pawel j" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Proszę o pomoc. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Mam umowę na czas określony
    do 2008r. Chciał bym ja zerwać. Po wstępnych rozmowach pracodawca nie zgodził
    sie na rozwiązanie za porozumieniem stron. Czy mogę ją zerwać z winy
    pracodawcy z powodu nieterminowego wypłacania wynagrodznia(co miesiąc). Jakie
    są inne mozliwosci i konsekwencje - porzucenia lub zerwania umowy z
    wypowiedzneniem. Na początku czerwaca wyjezdam i zalezy mi na szybkim
    załatwieniu tego.

    Pzdrawiam
    Pafio

  • 2. Data: 2007-05-22 22:20:05
    Temat: Re: zerwanie umowy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2vn3f$2pm$1@inews.gazeta.pl pawel j

> [...]
    > pracodawca nie zgodził sie na rozwiązanie za porozumieniem stron. Czy
    > mogę ją zerwać z winy pracodawcy z powodu nieterminowego wypłacania
    Tak. Permanentne nieterminowe wypłacanie wynagrodzenia za pracę stanwi
    ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy i może byc podstawą do rozwiązania
    stosunku pracy bez wypowiedzenia w trybie art. 55 §1^1 KP.
    Na wszelki wypadek należy jednak mieć dowody, gdyż pracodawca może
    skorzystać z możliwości jakie daje art. 61^1 §1 KP.

    > Jakie są inne mozliwosci
    Wobec braku możliwości rozwiązania za porozumieniem stron powyżej wymieniona
    wydaje się najlepsza.

    > i konsekwencje - porzucenia
    Konsekwencją porzucenia pracy jest (może być) art. 52 §1 pkt 1 KP, a w
    dalszym wymiarze skutki przewidziane w art. 114, 122 KP.

    > lub zerwania umowy z wypowiedzneniem.
    A masz w niej klauzulę o możliwości 2-tygodniowego wypowiedzenia?
    Bo jak nie, to nie możesz jej wypowiedzieć.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-05-22 23:33:58
    Od: "pawel j" <p...@g...pl>

> [...]
    > Na wszelki wypadek należy jednak mieć dowody, gdyż pracodawca może
    > skorzystać z możliwości jakie daje art. 61^1 §1 KP.
    Wyciągi bankowe wystarczą? Mam umowę od marca. Dwa razy było po terminie 6
    dni. Wcześniej miałem 2 umowy na czas 3 i jednego miesiąca. Sprawa wyglądała
    podobnie. Sporadycznie było w terminie. Czy to wystarczy i będę mógł sie
    obronić w przypadku roszczeń pracodawcy

  • 4. Data: 2007-05-23 00:11:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2vul6$t02$1@inews.gazeta.pl pawel j

> [...]
    > wyglądała podobnie. Sporadycznie było w terminie. Czy to wystarczy i
    > będę mógł sie obronić w przypadku roszczeń pracodawcy
    Nie wiem.
    Nie jestem jasnowidzem ani prorokiem, chociaż zdarzają się na grupie tacy,
    którym sie wydaje, że nimi są.
    Dowodem jest to, co sąd uzna za dowód i oceni jego wartość.
    Dlatego właśnie istnieje wieloinstancyjność, procedury odwoławcze itp.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-05-23 05:17:29
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    pawel j wrote:

> [...]
    > dni. Wcześniej miałem 2 umowy na czas 3 i jednego miesiąca. Sprawa
    > wyglądała podobnie. Sporadycznie było w terminie. Czy to wystarczy i będę

    skoro to jest trzecia umowa z tym pracodawcą, to jest to z mocy prawa umowa
    na czas nieokreślony, więc obowiązuję Cię okres wypowiedzenia 2tyg jeśli
    pracujesz tam pół roku, albo miesiąc jak pracujesz chyba do 3 lat no i 3
    mies pow 3 lat. Chyba, że umowa stanowi inaczej. Pamiętaj tylko, że
    pracodawca skór... może zatańczyć porzucenie pracy, więc będziesz musiał
    dochodzić praw przed sądem.

  • 6. Data: 2007-05-23 16:25:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 22 May 2007 21:25:04 +0000 (UTC), "pawel j"

    >sie na rozwiązanie za porozumieniem stron. Czy mogę ją zerwać z winy
    >pracodawcy z powodu nieterminowego wypłacania wynagrodznia(co miesiąc). Jakie

    Możesz. Jednak podstawą rozwiązania umowy bez wypowiedzenia musi być
    konkretne zdażenie o którym dowiedziałeś się w ciągu ostatniego
    miesiąca.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2007-05-23 21:45:21
    Od: "pawel j" <p...@g...pl>

    > Możesz. Jednak podstawą rozwiązania umowy bez wypowiedzenia musi być
    > konkretne zdażenie o którym dowiedziałeś się w ciągu ostatniego
    > miesiąca.
    Czyli jak to najlepiej rozwiązać. Pogadać jeszcze za porozumieniem stron a jak
    nie to porzucić prace?

  • 8. Data: 2007-05-23 21:47:33
    Od: "pawel j" <p...@g...pl>

    pawel j <p...@g...pl> napisał(a):

    > Czyli jak to najlepiej rozwiązać. Pogadać jeszcze za porozumieniem stron a jak
    > nie to porzucić prace?

    Czy ewentualnie sprawdzić opłacanie składek zus przez pracodawce i to moze być
    powodem wypowiedzenia

  • 9. Data: 2007-05-23 21:47:43
    Od: "pawel j" <p...@g...pl>

    pawel j <p...@g...pl> napisał(a):

    > Czyli jak to najlepiej rozwiązać. Pogadać jeszcze za porozumieniem stron a jak
    > nie to porzucić prace?

    Czy ewentualnie sprawdzić opłacanie składek zus przez pracodawce i to moze być
    powodem zerwania umowy

  • 10. Data: 2007-05-23 21:56:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 23 May 2007 21:45:21 +0000 (UTC), "pawel j"

    >Czyli jak to najlepiej rozwiązać. Pogadać jeszcze za porozumieniem stron a jak
    >nie to porzucić prace?

    Nie porzucić (formalnie nie ma czegoś takiego - potocznie przez to
    można rozumiec zaprzestanie świadczenia pracy) tylko rozwiązać bez
    wypowiedzenia.

    Przy czym pisemko o rozwiazaniu powinno zawierać uzasadnienie typu
    "wypłata za miesiąc kwiecień wpłynęła na moje konto 15 maja, zatem
    naruszony został podstawowy obowiązek pracodawcy".