PracaGrupypl.praca.dyskusjezerwanie umowy › Re: zerwanie umowy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zerwanie umowy
    Date: Wed, 23 May 2007 00:20:05 +0200

    W wiadomości news:f2vn3f$2pm$1@inews.gazeta.pl pawel j

    > Proszę o pomoc. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Mam umowę na czas
    > określony do 2008r. Chciał bym ja zerwać. Po wstępnych rozmowach
    > pracodawca nie zgodził sie na rozwiązanie za porozumieniem stron. Czy
    > mogę ją zerwać z winy pracodawcy z powodu nieterminowego wypłacania
    > wynagrodznia(co miesiąc).
    Tak. Permanentne nieterminowe wypłacanie wynagrodzenia za pracę stanwi
    ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy i może byc podstawą do rozwiązania
    stosunku pracy bez wypowiedzenia w trybie art. 55 §1^1 KP.
    Na wszelki wypadek należy jednak mieć dowody, gdyż pracodawca może
    skorzystać z możliwości jakie daje art. 61^1 §1 KP.

    > Jakie są inne mozliwosci
    Wobec braku możliwości rozwiązania za porozumieniem stron powyżej wymieniona
    wydaje się najlepsza.

    > i konsekwencje - porzucenia
    Konsekwencją porzucenia pracy jest (może być) art. 52 §1 pkt 1 KP, a w
    dalszym wymiarze skutki przewidziane w art. 114, 122 KP.

    > lub zerwania umowy z wypowiedzneniem.
    A masz w niej klauzulę o możliwości 2-tygodniowego wypowiedzenia?
    Bo jak nie, to nie możesz jej wypowiedzieć.

    --
    Jotte