PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca chce zmienić regulamin.

  • 1. Data: 2007-05-21 17:31:04
    Temat: Pracodawca chce zmienić regulamin.
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    Witam

    Mam pytanie

    Czy pracodawca moze zmienic regulamin pracy bez zgody pracowników.
    Dodam że w firmie brak jest ZZ i nie ma nawet przedstawiciela zalogi.

    Jest to stosunko nowa firma (nie ma jeszcze nawet roku)
    Jakies 4 miesiące temu podpisalismy regulamin. Jest w nim regulamin plac
    (widelki) teraz po okresleniu stanowisk pracy w niektórych przypadkach
    pensje sa ponizej minimalnej pensji regulaminowej dotyczacej danego
    stanowiska.
    Po rozmowie z pracodawca, pracodawca stwierdzil ze musi zmienic regulamin.

    Troche to smieszne bo regulamin sam ustalil kilka miesiecy temu i niebyl on
    konsultowany w żaden sposób z zaloga a teraz sie do niego nie stosuje.

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 2. Data: 2007-05-21 17:33:45
    Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Puszka napisał(a):
    > Troche to smieszne bo regulamin sam ustalil kilka miesiecy temu i niebyl on
    > konsultowany w żaden sposób z zaloga a teraz sie do niego nie stosuje.
    Coz.
    Mysle, ze na lepszy regulamin mozecie zaglosowac nogami, co da do
    myslenia regulaminodawcy :)

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2007-05-21 18:43:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2skvb$k4t$1@inews.gazeta.pl Puszka

    > Czy pracodawca moze zmienic regulamin pracy bez zgody pracowników.
    > Dodam że w firmie brak jest ZZ i nie ma nawet przedstawiciela zalogi.
    Może.

> [...]
    > stanowiska.
    > Po rozmowie z pracodawca, pracodawca stwierdzil ze musi zmienic regulamin.
    Regulamin pracy nie służy (a w kazdym razie nie powinien) do regulacji
    wynagrodzeń. Ramową treść i cele regulaminu zawiera art. 104^1 KP, a sposób
    jego wprowadzania następne artykuły. "Byznesmenek" jest nieprzygotowany do
    pełnienia roli pracodawcy, ale to w tej kwestii nie ma znaczenia, bo istotne
    są zapisy umów o pracę. To w nich określona jest m.in. wysokość zapłaty za
    pracę.

    > Troche to smieszne bo regulamin sam ustalil kilka miesiecy temu i niebyl
    > on konsultowany w żaden sposób z zaloga
    Nie musiał być.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-05-21 21:39:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 21 May 2007 19:31:04 +0200, "Puszka"

    >Czy pracodawca moze zmienic regulamin pracy bez zgody pracowników.

    Może
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2007-05-22 07:38:02
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > bo istotne są zapisy umów o pracę. To w nich określona jest m.in. wysokość
    > zapłaty za pracę.

    No chyba, że w umowie o prace jest odniesienie do regulaminu pracy... Nie
    wiem, tylko, czy takie umowy są dozwolone, bo w rzeczywistości deleguje się
    część nietykalnej umowy do regulaminu pracy, który może zmienić pracodawca.

    --
    Lukasz

  • 6. Data: 2007-05-22 08:33:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2u6kp$i86$1@news.onet.pl Lukasz
    <l...@p...onet.WYTNIJpl> pisze:

> [...]
    > wiem, tylko, czy takie umowy są dozwolone, bo w rzeczywistości deleguje
    > się część nietykalnej umowy do regulaminu pracy, który może zmienić
    Umowa o pracę musi określać wynagrodzenie za pracę wraz ze składnikami
    wynagrodzenia (art. 29 KP).
    Warunki płacy można zmienić poprzez wypowiedzenie zmieniające albo
    porozumienie zmieniające. Prawo pracy nie przewiduje możliwości zmiany płacy
    drogą zmiany regulaminu.
    Zapisy umowy będące mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy
    są nieważne (art. 18 §1 i §2 KP).

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-05-22 19:42:44
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

> [...]
    > płacy drogą zmiany regulaminu.
    > Zapisy umowy będące mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa

    Tu chodzi o to ze w regulaminie pracy jest zawarty regulamin plac.

    Jest tam okreslone jaka place minimum powinien otrzymywac pracownik na danym
    stanowisku.
    czesc pracownikow majac przypożądkowane stanowiska (na umowie równiez)nie ma
    na umowie tej minimalnej stawki.

    Po zwróceniu uwagi pracodawcy ten powiedzial ze zmienmi regulamin oczywiscie
    na niekozysc pracownikow (obnizy minimalne place do stanowisk) stąd moje
    pytanie czy moze zmienic regulamin.
    Najlepsze jest to ze pracodawca sam okreslil te minimalne place na poczatku
    roku i nikt na niego nie wplywal a teraz chce je obnizyc ;)

  • 8. Data: 2007-05-22 20:32:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2vh28$3l1$1@inews.gazeta.pl Puszka

    > Tu chodzi o to ze w regulaminie pracy jest zawarty regulamin plac.
    Umiejętnośc czytania ze zrozumieniem nie jest mi obca, więc wiem o co
    chodzi.
    Ten "regulamin płac" naprawdę nazywa się "regulaminem wynagradzania" i można
    o nim bez trudu poczytać w necie:
    http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/03030001.htm
    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-w-praktyce_
    6283.htm#top
    http://prawo_pracy.republika.pl/art34.htm

    > czesc pracownikow majac przypożądkowane stanowiska (na umowie
    > równiez)nie ma na umowie tej minimalnej stawki.
    Krótkie, proste pytanie - czy wysokość wynagrodzenia jest w umowie o pracę
    określona zgodnie z podstawą prawną, którą podałem?

    > Po zwróceniu uwagi pracodawcy ten powiedzial ze zmienmi regulamin
    > oczywiscie na niekozysc pracownikow (obnizy minimalne place do
    > stanowisk) stąd moje pytanie czy moze zmienic regulamin.
    Po pierwsze: nie kompromituj się i popraw ortografię.
    Po drugie: może zmieniać (w waszym przypadku całkowicie jednostronnie, bo
    nie macie ZZ i nie jesteście objęci układem zbiorowym pracy) regulamin
    wynagradzania (bez naruszania prawa pracy, oczywiście).
    Nie może natomiast zmieniać warunków umowy o pracę w sposób inny niż