PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazuje umowe o prace - referencje?

  • 1. Data: 2007-05-22 11:29:14
    Temat: rozwiazuje umowe o prace - referencje?
    Od: "mackko" <m...@g...pl>

    witam,

    pracowalem kilka miesiecy w pracy ktora chcialbym umiescic pozniej na cv.
    teraz z niej rezygnuje. mam poprosic teraz pracodawce o referencje? albo jakis
    inny dokument?

    to moja pierwsza powazna praca i nie wiem jak to sie odbywa.

    z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2007-05-22 11:42:01
    Temat: Re: rozwiazuje umowe o prace - referencje?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 May 2007 11:29:14 +0000 (UTC), mackko napisał(a):

    > witam,
    >
    > pracowalem kilka miesiecy w pracy ktora chcialbym umiescic pozniej na cv.

    Podajesz fakt dokonany - "pracowałem".
    w CV będziesz mógł umieścić notkę o tym fakcie.

    > teraz z niej rezygnuje.

    No to jeszcze jesteś zatrudniony?

    > mam poprosic teraz pracodawce

    Po tym zdaniu można wnosić że jeszcze tak ...

    > o referencje?

    Prosić zawsze można - z tym że prośba nie musi być spełniona.

    > albo jakis inny dokument?

    Jak najbardziej - świadectwo pracy - i o to nie musisz nawet prosić.

    > to moja pierwsza powazna praca i nie wiem jak to sie odbywa.

    Śmiem wątpić w tą tezę.
    W zasadzie jedno się "gryzie" z drugim ;)
    "Poważna praca" z "pracowałem kilka miesięcy" ;)

    > z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

    Nie ma za co ;)

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 3. Data: 2007-05-22 11:43:13
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu mackko porozsypywal nastepujace haczki:
    > pracowalem kilka miesiecy w pracy ktora chcialbym umiescic pozniej na cv.
    > teraz z niej rezygnuje. mam poprosic teraz pracodawce o referencje? albo jakis
    > inny dokument?
    Swiadectwo pracy.
    O referencje mozesz poprosic a pracodawca moze odmowic wystawienia Ci
    referencji.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-05-22 12:21:01
    Od: "mackko" <m...@g...pl>

    Herald <h...@o...eu> napisał(a):

    > No to jeszcze jesteś zatrudniony?

    umowa zlecenie do konca maja, czyli to juz ostatnie dni.

    > Śmiem wątpić w tą tezę.
    > W zasadzie jedno się "gryzie" z drugim ;)
    > "Poważna praca" z "pracowałem kilka miesięcy" ;)

    hehe, dopiero teraz zauwazylem jak to wyglada ;)

    mialem na mysli ze 'charakter' jest(byl) powazny, bo zajmowalem sie obsluga
    klienta a nie np. roznoszeniem ulotek.

    innymi slowy chcialbym sie tym pochwalic w cv :)

    pozdrawiam,
    Maciek

  • 5. Data: 2007-05-22 12:36:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 May 2007 12:21:01 +0000 (UTC), mackko napisał(a):

    > umowa zlecenie do konca maja, czyli to juz ostatnie dni.

    Wobec czego świadectwo pracy Ci nie przysługuje. Nie masz zawartej umowy w
    oparciu o Kodeks Pracy - tylko o Kodeks Cywilny.

    > innymi slowy chcialbym sie tym pochwalic w cv :)

    I tak możesz się "pochwalić". jako "dokument" to potwierdzający może
    posłużyć właśnie owa UZ podpisana przez Ciebie i zleceniodawcę.

    BTW - skoro to UZ - wystąp pisemnie z wnioskiem/prośbą o wystawienie przez
    niego referencji w związku z Umową nr .....z dn......
    To normalna praktyka wśród "przedsiębiorców" i firm. W przypadku jeżeli
    wdrożone jest ISO - to nawet i obowiązkowe jest wystąpienie o referencje i
    opinie ;)

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 6. Data: 2007-05-22 19:33:51
    Od: "mackko" <m...@g...pl>

    Herald <h...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > wdrożone jest ISO - to nawet i obowiązkowe jest wystąpienie o referencje i

    Ooo, tak tez zrobie. dzieki za wyczerpujace informacje :))

    pozdrawiam,

    Maciek